Raziskovalci so se osredotočili na trke, ki se zgodijo med zavijanjem.
Križanci in poltovornjaki so avtomobili, ki voznikom in potnikom morda vzbujajo občutek varnosti, a pogosto ob tem predstavljajo nevarnost za preostale udeležence. Pri ameriški agenciji za varnost na avtocestah IIHS so tako pred časom ugotovili, da pešci recimo nimajo praktično nikakršnih možnosti za preživetje v primeru čelnega trka s križancem, v kolikor ta pripelje s hitrostjo, višjo od 62 kilometrov na uro.
Preberite še: Američani z novim zakonom nad križance: postajajo vse večja nevarnost za pešce
Pri IIHS so se tokrat osredotočili na smrtne nesreče, ki nastanejo med zavijanjem vozil v križiščih. Med 5.800 za pešce usodnimi nesrečami, ki so se pripetile v letih 2014-2018 je bilo takšnih kar 900. Ob tem pa se je izkazalo, da je bila smrtnost kar trikrat večja v nesrečah, kjer je v pešca trčil križanec, kot pa v primeru da je prišlo do trka med pešcem in kombijem oziroma lahkim dostavnikom ter kar štirikrat večja, v kolikor je bil v nesrečo udeležen poltovornjak. Podobna je bila statistika tudi pri zavijanju desno, kjer pa so se najslabše odrezali poltovornjaki.
Potrebne še nadaljnje raziskave
Pri IIHS natančnih odgovorov za kaj je temu tako nimajo, navajajo pa več dejavnikov, ki bi lahko vplivali na to. Prvi razlog bi bila lahko velikost vozila in njegova oblika, pa tudi oblika in postavitev stebrička A. Vsi ti elementi bi namreč voznikom lahko onemogočali, da bi pešca videli.
Jasne zaključke bi na tej točki lahko le stežka potegnili, s čimer se strinjajo tudi na IIHS, kjer dodajajo, da bodo na tem področju potrebne še dodatne raziskave. Vseeno pa gre za podatke, ki bi jih bilo smiselno upoštevale v prihodnje.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj