Izdelanih bo le 30 vozil, nato pa bosta sledila še dva nova modela. In zmogljivosti bodo precej nad tistimi iz izvirnika.
Obujanje oziroma oživljanje spomina na reli legende (kot tudi na druge legendarne avtomobile) je v zadnjih letih postal velik trend. Medtem ko je Renault v povsem novi podobi reinkarniral legendarnega Alpine A110, različne italijanske delavnice obujajo legendarne Lanciine modele, kot sta Delta S4 in Stratos. No, nekoliko manj znano nemško podjetje E-Legend iz bavarskega mesta Beilngries pa se je stvari lotilo nekoliko drugače.
Med najbolj slavne reli avtomobile brez dvoma spada tudi Audi Sport Quattro oziroma njegovo dirkaško izvedbo S1, prvi reli dirkalnik s štirikolesnim pogonom na svetu. In medtem ko matična znamka iz Inglostadta zaenkrat ne načrtuje njegove obuditve je omenjeno bavarsko podjetje izdelalo sodobno reinkarnacijo omenjenega avtomobila, ki pa ga bo poganjala elektrika.
Na prvi pogled je sicer jasno, da gre za povsem nov avtomobil, ki pa vsebuje številne elemente izvirnika: od (navideznih) rež za zajem zraka na sprednjem delu motornega pokrova, razširjene blatnike, C-stebričke, dirkalna petkraka platišča, kvadratne luči spredaj in zadaj in še bi lahko naštevali. Z dolžino zgolj 4,155 metra je nenazadnje tudi približno enako velik oziroma celo za 8,5 centimetrov krajši.
Preko 800 'konjev'
Kljub manjšim dimenzijam pa bo novi superšportnik veliko bolj zmogljiv. Opremljen bo namreč s štirikolesnim pogonom, pri čemer pa se bo na prvi osi nahajal le en elektromotor z močjo 150 kilovatov, zadaj pa par motorjev z močjo 225 kilovatov. Skupna moč motorjev bo tako znašala kar 600 kilovatov, tako na sprednji, kot na zadnji osi pa bo avtomobil opremljen z diferencialom z omejenim zdrsom. Menjalnik bo enostopenjski, elektromotorji pa bodo proizvedli 500 njutonmetrov navora spredaj in 1.100 njutonmetrov navora zadaj. Mimogrede teža avtomobila, opremljenega školjko v celoti izdelano iz ogljikovih vlaken bo znašala 1.650 kilogramov.
Ob vseh teh številkah je seveda pričakovati tudi razburljive zmogljivosti. EL1 bo tako do 100 kilometrov na uro pospešil v 2,8 sekundah, do 200 kilometrov na uro v 8,5 sekundah, najvišja hitrost pa naj bi se gibala pri okrog 300 kilometrih.
Ob tem bo opremljen tudi z baterijskim sklopom zmogljivosti 90 kilovatnih ur, kar naj bi recimo zadoščalo za dva dirkaška kroga na Nürburgringu. Ob normalnih pogojih bo zaloga elektrike jasno trajala precej dlje, relativno hitro pa jo bo mogoče obnoviti, saj bo baterijski sklop mogoče polniti z močjo 300 kilovatov pri napetosti 800 voltov.
Pri E-Legend so avtomobil razvili z nemškim strokovnjakom za maloserijske električne avtomobile, izdelali pa naj bi le 30 vozil po ceni 890.000 evrov brez davka. A pozor, Quattro S1 ne bo edini reli klasik, ki ga nameravajo obuditi v električni izvedbi. Sledila naj bi namreč še dva (v enakih količinah), med glavnimi kandidati pa so Lancia 037, Lancia Delta S4 in pa Ford RS200, katera dva bosta doživela reinkarnacijo pa bo odvisno tudi od potencialnih kupcev.
Preberite še:
- Bi žrtvovali legendarni reli dirkalnik za izdelavo sodobne različice?
- Zgodovina: Alpine - neobičajen športnik, ki ne prizna poraza
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji