Od začetkov na območju prihodnjega letališča do lastnega laboratorija, ki velja za enega najboljših na svetu: pri Škodi so na področju varnosti v zadnjih desetletjih močno napredovali.
Preizkusni varnostni trki, ki potekajo pod okriljem organizacije EuroNCAP, veljajo za standard na področju varnosti, vsaj na evropskem tržišču, posledično pa tudi za glavno orientacijo oziroma kazalnik tega, kako varen je neki avtomobil. A preden posamezno vozilo pride do tja, je deležno več let intenzivnega razvoja, testiranj in tudi varnostnih trkov, ki jih izvede posamezna avtomobilska znamka.
Vsaj pri Škodi je praksa takšna že zadnjih 50 let. Toliko časa namreč letos mineva, odkar so v (tedaj še) čehoslovaški avtomobilski znamki izvedli prve preizkusne trke. Prvi dokumentirani preizkusni trk je bil namreč izpeljan maja leta 1972, prva žrtev pa je bila Škoda 100L. Seveda je bil test tedaj izveden precej bolj primitivno kot danes. Ni bil izveden v kontroliranem okolju namenske dvorane, temveč kar na prostem, natančneje tam, kjer danes stoji letališče Václav Havel, in kjer so bile možnosti, da bi šlo karkoli narobe, precej večje.
Test je bil sicer izpeljan v sodelovanju z državnim inštitutom za prometno varnost (UVMV), a po standardih evropske ekonomske komisije organizacije združenih narodov UNECE. Tedaj so namreč v Evropi že začenjale veljati varnostne homologacije, Škoda pa je svojo, leta 1969 predstavljeno limuzino, prodajala tudi v zahodnoevropske države.
Preberite še: Skoraj popoln izkupiček na preizkusnih trkih EuroNCAP. Kdo je skazil sliko?
Na lokaciji prihodnjega letališča so tako z lastnim znanjem razvili in zgradili prvi testni poligon. Ta je zajemal tudi tir, podoben železniškemu, na katerem je bila nameščena raketa na parni pogon s 300-litrskim rezervoarjem za vodo. Ta je pognala vozilo do hitrosti 50 kilometrov na uro, s to hitrostjo pa je nato trčilo v betonski zid. Test so posneli s kamero, ki je lahko posnela do tisoč sličic na sekundo.
Od prvih preizkusnih trkov na obronkih Prage se je spremenilo marsikaj. Pri Škodi so namreč že pred leti izdelali sodoben center za izvajanje preizkusnih trkov, poimenovan Polygon. Ta stoji v kraju Úhelnice, nekaj kilometrov severovzhodno od mesta Mlada Boleslav, kjer stoji tudi sedež znamke Škoda.
Center, odprt leta 1996, je nasledil tistega na področju sedanjega letališča in je leta 2020 prejel tudi nagrado, ki jo podeljuje časnik Automotive Testing Technology International za najboljši tovrstni center.
Da je Škoda močno dejavna na področju varnosti v svojih vozilih, se kaže tudi v praksi. S pomočjo tovrstnih preizkusov in neprestanega razvoja na področju aktivne ter pasivne varnosti so namreč dosegli, da na preizkusnih trkih organizacije EuroNCAP od leta 2008 niti en njihov avtomobil ni dobil manj kot maksimalnih pet zvezdic.
Preberite tudi: Preizkusili smo mešanico kombija ... in rakete!
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji