Pri Volkswagnu so obnovili edinstveni T1 z goseničnim pogonom iz šestdesetih let, ki se lahko vzpne tudi na najvišji gorski travnik.
V tovarniškem oddelku za starodobnike znamke Volkswagen Gospodarska vozila so pred kratkim končali obnovo v inženirskem smislu verjetno najbolj nenavadnega T1 doslej. Gre za vozilo, ki so ga leta 1962 izdelali v tovarni v Hannovru in odposlali kupcu v Avstrijo. Po kratkem obdobju se je običajni T1, v rokah iznajdljivega Volkswagnovega mehanika Kurta Kretznerja prelevil v alpskega specialista; Bullija je predelal v T1 s štirimi osmi – dve sta opremljeni z goseničnim pogonom in dve za krmiljenje z dvojnimi pnevmatikami.
In tako je ustvaril verjetno najbolj terensko sposobnega Bullija, kar jih je bilo mogoče videti na gorskih pobočjih tega sveta. Zgodovinski viri pravijo, da je bil Kretzner navdušen smučar in ob tem ja zaznal, je da v gorskih predelih Avstrije nimajo dostavnikov z zmogljivostmi za terensko vožnjo, takšnih, ki bi jih lahko vozil vsak in bi se lahko povzpeli na najvišji gorski travnik. »Idealni pomočnik za vse: oskrbnike gorskih koč, lovce, gozdarje, zdravnike, vzdrževalce vlečnic, TV in radijskih stolpov, cevovodov in podobno,« je pozneje zapisal Kretzner. "Najprej sem pogledal naokoli, vendar nisem našel vozila, o katerem sem sanjal. Torej sem se odločil, da ga naredim sam."
Tako kot je nekoč rekel in storil Ferry Porsche, je to storil tudi Kurt Kretzner. Več kot štiri leta je načrtoval in razvijal svojega alpinista, ki se ga je oprijelo Half-track Fox, oziroma polgosenični lisjak. Dunajski mehanik je pod oranžno pobarvano karoserijo Bullija, je spredaj vgradil krmiljeno dvojno os z dvojnimi 14-palčnimi pnevmatikami z grobim profilom in zadaj dvojno os z goseničnim pogonom. Gosenice so bile nameščene na 13-palčna kolesa in na konstrukcijo lastne zasnov iz aluminijastih elementov z gumijastimi bloki dva centimetrov debeline. Zaradi dvojnega krmiljenja sprednje preme je bil obračalni krog manjši od 10 metrov – tako da bi se lahko skoraj obrnil v svojem krogu.
Vsa kolesa so bila opremljena z zavorami, samodejni diferencial z omejenim zdrsom pa je zagotavljal enakomerno porazdeljen pogon tudi v globokem snegu. T1 je poganjal motor z gibno prostornino 1.192 kubičnih centimetrov in 25 kilovati (34 KM), dosegel je najvišjo hitrost 35 kilometrov na uro in je bil tako le malo počasnejši od člana živalskega kraljestva, po katerem je dobil ime.
Kurt Kretzner je želel izdelati gosenično vozilo, ki bi ga bilo zelo enostavno upravljati in zato se ni odločil za krmiljenje preko gosenic na vsaki osi in je namesto tega našel rešitev z gosenicami samo na pogonskih oseh in podvojenim krmiljenjem sprednjih koles.
In tako je izumitelj tudi promoviral Half-track Fox: “Nov, idealen, enostaven za vožnjo Half-track Fox, ki vam omogoča varno in udobno obvladati vse težke terene. Sneg, pesek, kamnita tla, gorski travniki -s tem vozilom je mogoče voziti skozi potoke in gozdove.”
Preberite še: Garažo nam je odprl Matej Špehar, tega v njej nismo pričakovali
V preteklih letih je bil Half-track Fox redko viden. Leta 1985 se je zadnjič pojavil na Dunaju, preden ga je v zgodnjih devetdesetih letih prejšnjega stoletja kupil Porschejev muzej v Gmündu. V nekem trenutku je Half-track Fox nato prešel v last „Bullikartei e.V.“ – društva ljubiteljev prve generacije Bullija.
Leta 2005 so začeli prvi poskus obnove tega posebnega vozila, s širjenjem števila članov društva po vsej državi pa logistično žal ni bilo mogoče dokončanje obnove. Konec leta 2018 je Half-track Fox prišel v tovarniško zbirko starodobnikov. Strokovnjaki za klasična vozila so zato začeli s skrbnim postopkom obnove. 60- leto stara karoserija je bila, kot velja za vse tovarniške prenove v Hannovru, odstranjena barve, popravljena, nanesli so katodno prevleko in jo večinoma prebarvali z originalnim matiranim odtenkom oranžne barve.
Ekipa za starodobnike je tudi notranjost vrnila v stanje kot novo. Februarja letos je končno prišel čas, ko si je Half-track Fox utiral svojo pot skozi sneg. In to je res naredil z nenavadno dobrim vzponom navkreber. Po obsežni obnovi je večja verjetnost, da bo na strmih vzponih kapituliral voznik kot ta dostavniški posebnež.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj