V tej državi imajo najstarejši vozni park v Evropi, a prestižna znamka ima kar tretjino tržne pogače

V Albaniji je skoraj 750.000 avtomobilov, skoraj četrtina je starejših od dvajsetih let, manj kot odstotek pa mlajših od dveh let.

V Albaniji, nekoč najbolj zaprti evropski državi se je v zadnjih tridesetih letih poleg oblasti spremenilo še veliko drugega, tudi na področju motorizacije. Če bi lahko sodili po avtomobilih, ki vozijo po sicer še vedno pretežno slabih cestah, Albanija ne bi bila videti kot ena najrevnejših držav v Evropi. Albanci imajo radi avtomobile in jih kljub kratkim vožnjam v službo in majhnim mestom uporabljajo razmeroma pogosto.

Ker se večina ljudi seli iz oddaljenih delov države v večja mesta, mnogi vedno potujejo tja in nazaj ob koncu tedna ali v času počitnic. Poleg tega je Albanija zaradi svoje pokrajine priljubljena pri ljubiteljih narave in cestnih izletov. V glavnem mestu Tirani je običajno precej zelo dragih in luksuznih avtomobilov, ki jih pogosto vozijo mladci v zgodnjih dvajsetih letih. Opaziti je mogoče tudi naraščanje števila hibridnih in električnih avtomobilih, vendar pa je Albanija na tem področju še daleč za drugimi evropskimi državami.

Prva raziskava o motornih vozilih v Albaniji, ki jo je izvedel Inštitut za statistiko (Instat), kaže, da na cestah še vedno kraljuje znamka Mercedes-Benz. Po izsledkih raziskave je v Albaniji aktivnih ali začasno neregistriranih skoraj tri četrt milijona motornih vozil. Avtomobili predstavljajo 79,5 odstotka ali 499.779 vseh, transportna vozila pa 7,1 odstotka. Mercedes-Benz ima skupaj s Volkswagnom skoraj polovični tržni delež.

Vendar je kar 64,4 odstotka avtomobilov, ki se vozijo po albanskih cestah, izdelanih med letoma 2000 in 2010, 28,2 odstotka pa pred letom 2000. Manj kot odstotek avtomobilov je mlajših od dveh let, kažejo podatki, ki jih je zbral statistični urad EU Eurostat. Albanija, ki ji sledi sosednja Severna Makedonija, ima najstarejši vozni park od 29 držav, ki jih ocenjuje Eurostat, vključno s članicami EU, državami EGP in državami kandidatkami.

Na drugem koncu razpredelnice je Luksemburg z največjim deležem novih osebnih avtomobilov, z 22 odstotki osebnih avtomobilov mlajših od dveh let. Francija, Avstrija, Irska, Belgija in Švedska imajo delež med 16 % in 17 % novih avtomobilov. Med članicami EU so bili najvišji deleži najstarejših osebnih avtomobilov (20 let ali več) na Poljskem (40 %), v Estoniji (33 %) in na Finskem (28 %).

Preberite še: Prvič in sramežljivo - kaj skriva novi Superb?