Spektakularni železniški dostavnik VW Bulli iz leta 1955 je prišel v zbirko starodobnikov znamke Volkswagen Gospodarska vozila.
Strokovnjaki oddelka za klasična vozila znamke Volkswagen Gospodarska vozila, so ponovno odkrili enega od zgodovinskih draguljev. V tovarniškem oddelkku za staroobnike so dobili železniški dostavnik Bulli iz leta 1955 – znan tudi kot Klv -20.
Pisalo se je leto 1954. Deutsche Bundesbahn (Nemške zvezne železnice) se je znašla pred izzivom nabave novih kompaktnih službenih vozil za svoje železnice. Namesto da bi razvili novo vozilo iz nič, so združili vsestranski Volkswagen Transporter z železniško šasijo. Izdelavo tega kompaktnega vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem, ki je dobilo oznako Klv-20, so naročili pri podjetjih Martin Beilhack iz Rosenheima in Waggon- und Maschinenbau GmbH iz Donauwörtha, ki sta v enem letu predelali vsaka po 15 enot za uporabo na železnici.
Vozilo, ki je zdaj v Volkswagnovi zbirki so izdelali pri Beilhacku. Vozila so večinoma uporabljali v skladiščih za vzdrževanje železnic in signalov za preglede in popravila. In Klv-20 so ostali v uporabi še precej časa opustili so jih šele v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja so jih večinoma opustili, le peščica jih je še vedno v voznem stanju.
Klv-20 je v bistvu sestavljen iz karoserije furgona T1 Kombi, Volkswagnovega industrijskega motorja z 21 kW/28 KM in šasije s hidravličnim mehanizmom za dviganje in obračanje. To je omogočilo, da je Klv-20 dvignila, obrnila in postavila nazaj na tirnice ena oseba, namesto da bi se morala na izhodišče voziti v vzvratni prestavi.
Da so zagotovili, da je bill tirni dostavnik v skladu s predpisi za pomožna železniška vozila, so mu odstranili luči spredaj in zadaj in odprtine prekrili s kovinskimi ploščami. Standardne luči, predvidene za tirna vozila, so bile nato nameščene na nova mesta, dve beli svetilki spredaj in ena rdeča zadaj. Karoserija in okvir sta povezana z gumijastimi elementi. Ima tri dobro oblazinjene sedežne klopi: eno v voznikovem prostoru z dvema sedežema, dve v potniški kabini s po tremi sedeži. Dve klopi v potniškem prostoru je mogoče enostavno odstraniti, tako da se prostor lahko uporablja za prevoz blaga.
Voznikov prostor ima dvoje vrat, medtem ko ima potniški ali tovorni prostor ena široka krilna vrata. Pogonska enota se nahaja na zadnjem delu vozila in je zlahka dostopna od zunaj skozi ločena vrata. Vozilo je opremljeno s hidravlično dvižno in obračalno napravo z vrtljivo ploščo, ki je varno pritrjena na glave tirnic. Upravlja se z ročno črpalko, ki omogoča, da se vozilo brez težav obrne v želeno smer vožnje.
Klv-20,, ki je zdaj v Volkswagnovi zbirki, je svojo kariero začel v železniškem skladišču v Plattlingu na Bavarskem, kjer so ga kasneje uporabljali v skladišču za vzdrževanje signalov. Potem ko so ga v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja umaknili iz prometa, je železniški našel nov dom v regiji v jugozahodni Nemčiji. Leta 1988 ga je kupil železniški zbiralec v deželi Hessen in zdaj je del Volkswagnove zbirke klasičnih vozil v Hannovru.
Preberite še:
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del