Kombinacija senzorjev, kamer in lidarjev v robotu, ki je plod domačega znanja, bi lahko sočasno komunicirala z vsemi udeleženci v prometu ter tako zagotavljala bistveno večjo varnost.
Slovenske ceste letos znova kažejo nekoliko boljšo sliko na področju varnosti kot recimo lani. V primerljivem obdobju so namreč terjale kar 21 življenj manj, skupaj 74. Seveda je vsaka žrtev odveč in na različnih področjih varnosti je prostora za izboljšave še zelo veliko. Še posebej pri varnosti pešcev, kjer pa so k sreči močno dejavni tudi domači inovatorji iz ljubljanskega podjetja AV Living Lab.
V omenjenem laboratoriju (kjer so med drugim pred časom poskrbeli tudi za prihod in demonstracijo prvega avtonomnega avtobusa v Sloveniji) so namreč se lotili vizionarskega cilja - družbe brez prometnih nesreč. Javnosti so predstavili svoj zadnji izum, in sicer robota, ki bi skrbel za varen prehod pešcev čez cesto tam, kjer ni semaforjev oziroma je njihova postavitev nesmiselna.
Preberite še: Najtežje pričakovana (Renaultova) novost v Parizu je razkrita! Tu je nova Renault 4
Kot pojasnjujejo v podjetju, je pravzaprav govora o nekakšnem mobilnem semaforju, opremljenem s sistemom LIDAR, ultrazvočnimi senzorji in kamerami ter možnostjo komuniciranja z avtomobili in prometno infrastrukturo. Robot – nadeli so mu oznako IPA2X – čaka ob cesti na pešce, ki bi želeli prečkati cestišče. Ko kateri izmed njih nakaže to namero, IPA2X začne s skeniranjem okolice, s svetlobnimi signali in prek sistema (V2X, če je to mogoče) začne opozarjati vozila nanj in jih pozivati k zaustavitvi. Robot se nato postavi na cesto in pešcem omogoči varen prehod.
Prvi odzivi na storitev, ki so jo predstavili v BTC Cityju, so bili pozitivni, vsekakor pa bo po mnenju inženirjev v AV Living Lab, potrebnih precej tovrstnih predstavitev, preden bodo roboti dejansko vstopili v naš vsakdan.
»Mnenja, ki so jih z nami delili starostniki, bomo uporabili pri nadaljnjem razvoju robotov v javnem prostoru, kot so dostavni roboti, roboti za čiščenje in urejanje okolice, varovanje, podporo gasilskim službam in ne nazadnje osebni ali nakupovalni asistenti, ki nam bodo nosili vrečke iz trgovine,« je povedal Blaž Vukelić, vodja evropskih projektov iz AV Living Laba.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del