Audi A6 2.0 TDI

20. 1. 2005 | Dušan Lukič
Deli
Audi A6 2.0 TDI

Kaj je bolj pomembno: metri ali konji? Kilogrami ali sekunde? Zmogljivosti ali udobje? Vsakdo ima na ta vprašanje pri nakupu avtomobila svoj odgovor, za tiste, ki bolj cenijo pojavo kot vozno dinamiko, pa bo dobra izbira Audi A6 z najmanjšim dizlom v nosu.

Sta dva litra in 140 konjev dovolj za takšen avto? Komajda. Konec koncev A6 tehta več kot tono in pol. Rezultati naših meritev zapisano le podkrepijo: 11-sekundni pospešek do 100 kilometrov na uro pač ni rezultat, na katerega bi bil lahko lastnik skoraj petmetrske limuzine ponosen. Pa tu ne gre le za pospeševanje do 100 kilometrov na uro.

Človek za volanom takšne limuzina pač pričakuje nekaj suverenosti tudi pri višjih, avtocestnih hitrostih - pa je ne boste deležni. Ta A6 pač ni hiter in s tem se bo, če se boste odločili za njegov nakup, treba sprijazniti. Se boste pa hkrati spraševali, zakaj se morate ob tem ukvarjati še s šeststopenjskim menjalnikom in nadležno predolgim hodom stopalke sklopke. Ko bi bil vsaj avtomatik - zmogljivosti bi bile sicer še slabše, ampak vsaj udobja bi bilo več.

Udobje torej: tu se A6 izkaže precej bolje. Če odštejemo predolge hode stopalk, kar pa je že tako ali tako stara koncernska bolezen, se za volanom sedi udobno, plastika in drugi notranji materiali so sicer kakovostni, a temno sivi ali črni, zato je počutje primerno darkersko in pravzaprav je edino, kar res moti, hrup dizelskega motorja, ki je glasnejši oziroma neprijetnejši kot v konkurenci. Če si želite uglajenega dizla, pisanega avtomobilu na kožo, posezite po trilitrskem v kombinaciji z avtomatiko. Ne boste zgrešili.

Če pa je edini dizel, ki si ga lahko privoščite, omenjeni, potem si avto zaželite brez oznake motorja - in pričakujte, da poraba ne bo padla pod devet litrov, če se boste vozili tako, da ne boste med najpočasnejšimi.

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 36.730,10 €
Cena testnega modela: 42.163,24 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,3 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1968 cm3 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 4000/min - največji navor 320 Nm pri 1750-2500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/60 R 16 H (Bridgesone Blizzak LM-25 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,3 s - poraba goriva (ECE) 8,0/4,8/6,0 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1540 kg - dovoljena skupna masa 2120 kg.
Zunanje mere: dolžina 4916 mm - širina 1855 mm - višina 1459 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 70 l.
Prtljažnik: 546 l
Naše meritve
T = 2 °C / p = 1013 mbar / rel. vl. = 46 % / Stanje kilometrskega števca: 4438 km
Pospešek 0-100km: 11,0s
402m z mesta: 17,9s ( 129km/h)
1000m z mesta: 12,9s ( 166km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,3/9,5s
Prožnost 80-120km/h: 10,8/12,0s
Največja hitrost: 204km/h (VI.)
poraba na testu: 9,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,9m
AM meja: 40m
Ocena
  • Če ste se namenili varčevati pri motorju, premislite še enkrat: A6 s tem motorjem ni tisto, kar bi od takšne limuzine pričakovali. Sosedje bodo zavistni le, dokler jih prvič ne popeljete z njim ...

Hvalimo in grajamo
oblika
ergonomija (razen stopalk)
vozna lastnosti
zmogljivosti
prehrupen motor
stopalke