Pomladitev Fordovega C-Maxa je bila, vsaj kar se tehnike tiče, zelo nežna. Oblikovno boste novega takoj ločili od starega, za volanom pa bo to precej težje.
Nove prednje luči so najopaznejša sprememba in priznati je treba, da je Fordova ‘kinetična oblika’ na nosu C-Maxa dobrodošla in za oči prav prijetna. Nekoliko drugačne so tudi zadnje luči, preostale spremembe pa bo opazilo le zelo izostreno oko.
Podobno velja za notranjost. Edina jasna in takoj opazna sprememba je drugačna barva merilnikov, vse drugo pa bolj ali manj sodi v kategorijo ‘že videno’. In to ni nič slabega, da ne bo pomote. V C-Maxu se od nekdaj sedi dobro, tako za volanom kot zadaj, sistem zlaganja sredinskega sedeža zadaj (sedenja tam sicer ne priporočamo, saj je prostora v širino malo) pa omogoča, da enega ali oba zunanja zadnja sedeža porinete navznoter in nazaj (ali pa vse skupaj odstranite).
Avtomobil tako pridobi precej prilagodljivosti. Ob nazaj porinjenih zadnjih sedežih pričakovano trpi prtljažnik (tako kot v vseh avtomobilih tega razreda), a je prostora še dovolj, da bo v njem zlahka našla svoj prostor prtljaga štiričlanske družine, ki pa ne sme vsebovati prevelikih kosov, recimo veliko otroških vozičkov.
Čeprav gre za izrazito družinski avto, pri Fordu niso pozabili na tiste, ki imajo radi tudi bolj ovinkaste ceste. Volan bi sicer lahko nudil več povratnih informacij, so pa zato nastavitve vzmetenja in blaženja odličen kompromis med udobjem in vozno dinamiko. C-Max dobro vztraja tudi v vožnji naravnost, tako da je avtocestna vožnja (tudi pri velikih hitrostih) neutrujajoča.
Prava klasika je motor. Verjetno se bo hitro našel kdo, ki ga bo proglasil za zastarelega (konec koncev Fordove avtomobile poganja že leta, svoje čase je bil recimo najbolj športen motor prve generacije Focusa), treba pa je priznati, da svoje delo opravlja dobro. Poraba je sicer malce višja kot pri nekaterih konkurenčnih motorjih, a se oddolži iz izvrstno prožnostjo v nizkih vrtljajih (po mestu lahko, razen za speljevanje, mirno uporabljate le tretjo ali višje prestave). Rad se vrti, ob tem pa je tudi zvočno in glede tresljajev dovolj uglajen, da ga lahko mirno proglasimo za dobro izbiro.
Manj to velja za še eno klasiko, to je petstopenjski ročni menjalnik, ki v osnovi ni dosti mlajši od motorja. Prestava več bi prišla prav predvsem na avtocesti (za manj vrtljajev in nižjo porabo), vendar bo zanjo treba poseči po dizelskem motorju. To pa je že povsem druga zgodba, ki marsikoga, ki raje vztraja pri bencinski klasiki, ne zanima. Za takšne je tale C-Max dobra izbira.
Dušan Lukič
Foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Summit motors Ljubljana |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 19.205 € |
Cena testnega modela: | 20.988 € |
Moč: | 107kW (145 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,8 s |
Največja hitrost: | 203 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 10,0l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.999 cm3 – največja moč 107 kW (145 KM) pri 6.000/min – največji navor 185 Nm pri 4.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 V (Bridgestone Turanza ER30). |
Zmogljivost: | največja hitrost 203 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – poraba goriva (ECE) 10,0/5,6/7,3 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.441 kg – dovoljena skupna masa 1.930 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.372 mm – širina 1.825 mm – višina 1.588 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 55 l |
Prtljažnik: | 460-1.620 l |
T=20 °C / p= 1.020 mbar / rel. vl.: 46 % /Stanje števca: 4.455 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,5s |
---|---|
402m z mesta: | 17,5s ( 131km/h) |
1000m z mesta: | 31,9s ( 165km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 11,7s |
Prožnost 80-120km/h: | 17,9s |
Največja hitrost: | 203km/h (V.) |
poraba na testu: | 11,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,3m |
AM meja: | 40m |
-
Klasično družinski, a hkrati dovolj uživaški v vožnji. Če niste mahnjeni na dizle, boste s tem motorjem v nosu C-Maxa prav uživali.