Ford Focus 1.8 TDCi Duratorq Ghia

22. 8. 2002 | Peter Kavčič
Deli

Prvi stik z novim Fordovim motorjem, ki nosi oznako TDCi duratorq, je bil malo presenečenje. Ko sem v Focusu obrnil ključ, zagnal motor in trenutek kasneje speljal, mi je le-ta ugasnil. Obrnem še enkrat in odločneje speljem, … uups, tole pa skoči, sem bil presenečen nad pospeškom.

Sam pri sebi sem kasneje vsakič, ko sem sedel v tem avtomobilu, premišljeval, kako netipičen je ta motor. Človek pričakuje od dizla veliko navora in umirjeno naraščanje moči, dobi pa motor, ki ga je treba vrteti proti rdečemu polju. Seveda če želi, da iz njega iztisne pravo moč, ki je v tem primeru resda ni bilo malo. Skratka, nadvse podobno kot pri bencinskih motorjih. Zato bo ta novi motor s 115 KM všeč vsem, ki radi pohodijo stopalko za plin, saj je slog vožnje podoben kot pri »bencinarjih«.

Edino, kar ga izda pred bencinskim sorodnikom, je pridušeno ropotajoč zvok v hladnih jutrih in nekoliko manjša poraba, ki je na testu znašala 8, 1 litra na 100 kilometrov. Žal motor zahteva nekaj več pozornosti na stopalki plina med speljevanjem v območju med 1.500 in 2.000 vrtljaji na minuto, kar je sicer značilno za motorje tovrstne zasnove. Le malo nepazljivosti je že dovolj, da motor obnemi, nerodno in nevarno pa je, če se to zgodi na križišču.

Sicer pa novi motor pozdravljamo v široki paleti Focusovih motorjev, saj je dobrodošla osvežitev, čeprav za ta avtomobil še ne velja, da je star.

Nenazadnje nam je Focus z opremo Ghia to dokazoval s svojo zunanjostjo ostrih, a hkrati mehkih linij, sijočo kovinsko barvo in z osemkrakimi športnimi platišči.

Nikakor ne moremo mimo Focusove notranjosti, ki pri opremi Ghia še izraziteje kot pri drugih (cenejših) različicah opreme izstopa iz povprečja v industriji. Tako prepoznavnih armatur nima veliko sodobnih avtomobilov. Resda v tem primeru deluje sprva malce razmetano, predvsem zaradi obilice gumbov in stikal, ki pa se izkažejo kot ergonomsko ugodni. Nekaj pripomb imamo le nad postavitvijo zračnih rež, kar nam je oteževalo nastavitev zračnega toka v avtomobilu.

Na koncu je ostalo še največ deljenih mnenj o plastični imitaciji lesa, ki je nekatere navdušila (češ, da poudarja eleganco), spet druge razočarala (da je videti preveč poceni). No, vsekakor pomanjkanja elegance celotnemu avtomobilu ne moremo očitati. Včasih je oznaka Ghia resda pomenila še več prestiža, a tudi danes ostaja opremljenost na dokaj visoki ravni. Radio s CD-predvajalnikom (vanj lahko shranite šest cedejev) in z obvolansko ročico, električni pomik vseh šip, veliko predalčkov za drobnarije in kar tri držala za pijačo, potovalni računalnik, varnostni dodatki in nenazadnje ogrevani usnjeni sedeži. Toda pri slednjih imamo tudi nekaj pripomb, resda ne estetskih, ampak povsem praktičnih, vsakdanjih.

Oprijemljivosti je zaradi pregladkega usnja premalo in podrsavanje sem ter tja postane na vijugasti cesti že prav zoprno. Morda tudi zato, ker Focus s čvrstim podvozjem omogoča tako (športno - živahnejšo) vožnjo, ne izgubi pa udobja, ko zapelje prek grbin in lukenj. V ovinkih so nagibanja karoserije nemoteča, vodljivost pa ostane dolgo nevtralna. No, pri umirjeni vožnji elegantni sedeži vsekakor nudijo dovolj oprijema.

Udobja je torej dovolj, seveda če niste prezahtevni, saj Focus gladko izpolnjuje kriterije v svojem razredu. Sedenje na zadnjih sedežih je udobno, utruje- nim sopotnikom pa so namenili osrednji naslon za komolce. Žal to pomeni malo manj udobja za potnika v sredini (seveda na zadnji klopi), ki je prisiljen sedeti na nekoliko ožjem sedalnem delu.

Vsi, ki radi do zadnjega kotička napolnite prtljažnik - to moramo priznati - boste pri Focusu deležni skoposti, saj ima slednji le 350 litrov prostornine. Vendar ta avtomobil s to opremo ni ravno namenjen prevažanju »krompirja« v prtljažniku. Sem ter tja nekaj manjših kovčkov, to je bolj v njegovem slogu.

Predstavljajte si urejenega gospoda s kravato, kako pelje na nedeljski izlet svojo gospo. Veste, saj njima in podobnim je ta Focus prvenstveno tudi namenjen in taki ljudje znajo uživati tudi v umirjeno elegantni vožnji. Kdor ne zna ceniti glamuroznih detajlov in čistoče v avtomobilu, naj si raje kupi avtomobil z navadnimi sedežnimi prevlekami. Stane manj, pa še čudno ni videti.

Peter Kavčič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 17.341,08 €
Cena testnega modela: 20.601,64 €
Moč: 85kW (115 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,8 s
Največja hitrost: 193 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,5l/100km
Garancija: 1 leto brez omejitve kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje, 1 leto mobilne garancije EvroServis
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 360,96 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 714,40 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 82,5 × 82,0 mm - gibna prostornina 1753 cm3 - kompresija 18,5 : 1 - največja moč 85 kW (115 KM) pri 3800/min - srednja hitrost bata pri največji moči 10,4 m/s - specifična moč 48,5 kW/l (65,9 KM/l) - največji navor 250 Nm pri 1850/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen/veriga) - po 2 ventila na valj - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda (Delphi) - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 6,5 l - motorno olje 5,6 l - akumulator 12V, 60 Ah - alternator 150 A - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,670; II. 2,140; III. 1,450; IV. 1,030; V. 0,770; vzvratna 3,730 - prestava v diferencialu 3,410 - platišča 6J × 15 - gume 195/60 R 15 V, kotalni obseg 1,85 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 42,4 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 193 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,8 s - poraba goriva (ECE) 7,2/4,5/5,5 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx = 0,32 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1190 kg - dovoljena skupna masa 1685 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1300 kg, brez zavore 570 kg - dovoljena obremenitev strehe 750 kg
Zunanje mere: dolžina 4152 mm - širina 1699 mm - višina 1430 mm - medosna razdalja 2615 mm - kolotek spredaj 1494 mm - zadaj 1487 mm - rajdni krog 10,9 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1600 mm - širina (komolci) spredaj 1410 mm, zadaj 1400 mm - višina nad sedežem spredaj 910-970 mm, zadaj 920 mm - vzdolžnica prednji sedež 870-1090 mm, zadnja klop 890-610 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, zadnja klop 450 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 55 l
Prtljažnik: normno 350-1205 l
Naše meritve
T = 23 °C - p = 1020 mbar - rel. vl. = 56 % - Stanje kilometrskega števca: 7461 km - Gume: Goodyear Eagle NCT 5
Pospešek 0-100km: 10,4s
1000m z mesta: 32,2s ( 160km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,8 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 11,0 (V.)s
Največja hitrost: 191km/h (V.)
Najmanjša poraba: 7,8l/100km
Najvišja poraba: 8,5l/100km
poraba na testu: 8,1 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 67,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 38,8m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 66dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (263/420)
  • Ocena tri je (263 točk) odraz povprečnosti, ki sicer uspešno izpolni vse zahteve sodobnega avtomobilista ali družine. Focus izstopa predvsem po moči motorja in voznih lastnostih, oprema Ghia pa po hladnem, a elegantnem vtisu.

  • Zunanjost (11/15)

    Zunanjost avtomobila je po štirih letih sveža.

  • Notranjost (95/140)

    Prostornost je povprečna, položaj za nastavljivim volanom dober, postavitev zračnih rež slaba.

  • Motor, menjalnik (28 /40)

    Motor je močan, toda z značilno luknjo v najnižjem območju vrtljajev, zato tudi rad ugasne.

  • Vozne lastnosti (59 /95)

    Vozne lastnosti (predvsem zanesljiva lega na cesti) so med boljšimi v tem razredu.

  • Zmogljivost (21/35)

    To je Fordov kralj med dizli.

  • Varnost (22/45)

    Glede vgrajene varnosti je Focus malce nad povprečjem.

  • Gospodarnost

    Focus ni prav poceni, pa tudi veliko porabi.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo
vgrajena varnost
po višini in globini nastavljiv volan
športna platišča
avtoradio s CD-izmenjevalnikom in obvolansko ročico
vodljivost
predalčki za drobnarije, držala za pijačo
sedeži (drseči, previsoko sedenje)
»razmetana« armatura
odpiranje pokrova motorja in goriva le s ključem
motor je v nizkih vrtljajih preslaboten
glasno cingljanje pri vklopljenem smernem kazalcu