Ford Focus 2.0 TDCi Titanium

5. 1. 2006
Deli

Če med številnimi različicami Focusa poiščete dražje, je med njimi tudi takšen: zmogljiv in dobro opremljen. Ampak tudi če odštejete ceno - ni za vsakogar.

Na osnovo, ki se ji reče Ford Focus, so v Kölnu pripeli zmogljiv turbodizel in vse skupaj bogato opremili. Sliši se privlačno; zunanji ogledali zlaga elektrika, vse šipe imajo v obe smeri samodejni (seveda električni) pomik, voznikov sedež je električno nastavljiv, Sonyjev avdiosistem z izmenjevalnikom cedejev (6) je zelo dober, klimatska naprava je samodejna in vzdolžno deljiva, sovoznikov predal na armaturni plošči je hlajen, na volanskem obroču in prestavni ročici je usnje, nekaj mehanike (servovolan! ) zmore delovati tudi v bolj športnem programu, prednja šipa je električno ogrevana (kar pri Fordih poznamo že dolgo, a je to še vedno izjema v svetu avtomobilizma), žarometi sledijo v ovinek in notranjost se res zdi prestižna.

Tudi motorne zmogljivosti so prepričljive, še zlasti v razmerju s težo avtomobila. Toda prav velike zmogljivosti terjajo nekaj davka: tik nad prostim tekom motorju rahlo zmanjka sape, zaradi česar je speljevanje na trenutke neprijetno (speljevanje v klanec), poleg tega zmogljivosti v določenih trenutkih narastejo skokovito, skoraj brutalno. Za slednje odgovornost prevzema dobro zaznavno trenutno povečanje nadtlaka v puhalu (overboost), kar je po eni strani dobrodošlo, saj dovoljuje bliskovita prehitevanja brez prestavljanja navzdol, a je lahko tudi neprijetno, dokler se voznik tega ne navadi.

Zanimivo pa je, da se motor na primer v četrti prestavi zlahka zavrti ’le’ do 3800 vrtljajev v minuti in komaj do nekaj prek 4000, čeprav rdeče polje na merilniku vrtljajev obljublja vrtenje do 4500 vrtljajev v minuti. Takšen, izrazito športen značaj motorja v srednjem območju vrtljajev zahteva veščega in športne vožnje željnega voznika, ki zna krotiti njegovo nemirnost. Že tradicionalno zelo dober menjalnik je takšni vožnji pisan na kožo.

Focus pa ne glede na motor še vedno prepričuje z občutkom prostornosti in še zlasti takšen, petvratni, meri na družine. V njem se dobro sedi (no, morda bi se lahko volanski obroč spustil še kak centimeter niže), preglednost naokrog je (vključno v zunanji ogledali) zelo dobra in merilniki so čedni in pregledni. Tako kot pri večjem Mondeu pa znotraj bega mešanje več oblikovnih slogov (krogi, ovali, pravokotniki) na armaturni plošči (vključno z volanskim obročem), pogrešali smo uporabnejša odlagalna mesta in potovalni računalnik je tudi v tem Fordu neprijazen za uporabo.

Cena in dokaj zahteven motor pa sta tista dejavnika, ki ožita krog potencialnih kupcev. Tako kot motor morajo biti tudi ti zahtevni - in seveda ljubitelji vožnje. Le v tem primeru bo tak Focus v pravih rokah.

Vinko Kernc

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 22.103,99 €
Cena testnega modela: 25.225,34 €
Moč: 100kW (136 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,3 s
Največja hitrost: 203 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1997 cm3 - največja moč 100 kW (136 KM) pri 4000/min - največji navor 320 Nm pri 2000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/50 R 17 W (Continental ContiSportContact).
Zmogljivost: največja hitrost 203 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,3 s - poraba goriva (ECE) 7,4/4,6/5,6 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1300 kg - dovoljena skupna masa 1850 kg.
Zunanje mere: dolžina 4340 mm - širina 1840 mm - višina 1490 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: 385-1245 l
Naše meritve
T=16 °C / p= 1025 mbar / rel. vl.: 59 % /Stanje km števca: 13641 km
Pospešek 0-100km: 9,3s
402m z mesta: 16,8s ( 136km/h)
1000m z mesta: 30,6s ( 170km/h)
Prožnost 50-90km/h: 1,0/17,7s
Prožnost 80-120km/h: 9,4/14,3s
Največja hitrost: 196km/h (VI.)
poraba na testu: 9,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,3m
AM meja: 40m
Ocena
  • Motor in oprema narekujeta ceno, ta pa določa kupca. Motor je na trenutke preveč agresiven, da bi lahko takšnega Focusa uvrstili med značilne družinske avtomobile.

Hvalimo in grajamo
oprema
notranja prostornost
zmogljivosti motorja
menjalnik
zunanji ogledali
neprijazen motor
slaba odlagalna mesta
notranji oblikovalski slog
nerodna ročaja za zapiranje petih vrat
potovalni računalnik