Ford Focus 2.0 Trend

15. 11. 2001 | Dušan Lukič
Deli
Ford Focus 2.0 Trend

Trivratna kombilimuzina, dvolitrski motor. Rešitev uganke je preprosta: Angleži bi ji rekli »Hot Hatch«, pri nas se je udomačil izraz GTI. Pa trivratni Focus z dvolitrskim motorjem res sodi v to kategorijo? Odgovor je preprost: ne.

Torej sodi med družinske avtomobile? Še enkrat ne. Dvolitrski trivratni Focus sodi nekam vmes. Takšni kompromisi so ponavadi dokaj ponesrečeni, a ne vedno. Pomembno je le, v katero stran se kateri sklop avtomobila nagiba. Divje močan motor s plavajoče mehkim podvozjem je namreč recept za katastrofo na cesti, obratno pa pomeni katastrofo za avto, ki ne zadovolji voznika.

Kombinacija dovolj zmogljivega motorja s podvozjem, ki se dobro znajde med ovinki, a potnikom ne pretrese kosti, pa je ponavadi dokaj uspešna. Tudi pri tem Focusu - čeprav to hkrati pomeni, da ne motor ne podvozje nista brez napak. Seveda pa tu ne gre le za ta dva elementa avtomobilske tehnike, ampak tudi za druge velja podobno. Sicer pa pojdimo po vrsti.

Poglavje motor: dvolitrski štirivaljnik serije Zetec je bil ob svoji predstavitvi eden najboljših tovrstnih motorjev. S časom se sicer ni poslabšal, a med predstavitvijo Focusa s tem motorjem (pred dobrima dvema letoma) se je zgodilo veliko in na trg je prišlo precej avtomobilov, ki imajo po zasnovi sicer podobne motorje, a boljše. Tako sedaj ta Fordov agregat ne sodi v vrh tovrstne ponudbe, vendar se v Focusu in na cesti še vedno dobro znajde.

130 konjev je številka, na katero so bili včasih lahko lastniki avtomobilov z dvolitrskim motorjem nadvse ponosni, sedaj pa so se razmere malo spremenile; nič ni nenavadnega namreč, če ima motor prek 150 konjskih moči. Focusov motor se kljub temu izkaže za dovolj zmogljivega, da si voznik lahko privošči tudi bolj športno vožnjo, k temu pa precej pripomore njegov zvok. Ta je za ušesa prijeten, a ne preglasen.

Pozitivna stran motorja je tudi njegova prožnost pa veselje do vrtenja v visoke vrtljaje (kar je tudi predpogoj za to, da iz njega izvlečete vse, kar se da), manj pa navdušuje njegova poraba. Ta se zna brez težav gibati okoli številke 12 litrov na 100 prevoženih kilometrov, še posebej če je ob tem neprestano vključena klimatska naprava, tako kot v času, ko smo ga imeli na preskusu. Toda o tem nekoliko kasneje.

Z nežno nogo na stopalki za plin se da porabo zmanjšati za dober liter, kaj več pa ne. Motorno moč proti kolesom prenaša ročni petstopenjski menjalnik. Njegova ročica ima kratke in natančne gibe, ki kar kličejo po hitrejši vožnji. Gre za enega boljših delov avtomobila, dobro pa so se odrezale tudi zavore, predvsem po zaslugi dobrega občutka na stopalki in zaradi svoje odpornosti do pregrevanja.

Del zaslug za to gre nedvomno pripisati tudi zelo "zračni" obliki lahkih platišč, ki pri opremi Trend, kakršno je imel testni Focus, sodijo na seznam serijske opreme - razen klimatske naprave.

Klimatska naprava v testnem Focusu je bila posebne vrste. Ker je Focus v Slovenijo prišel brez nje, so jo pri slovenskem uvozniku dali vgraditi naknadno. A ne originalne Fordove, kar se je pri avtomobilu seveda poznalo. Klima je odžrla velik kos motornih zmogljivosti, precej več, kot smo sicer vajeni pri Focusih s serijsko klimatsko napravo, poleg tega pa njeno delovanje ni bilo ravno vzorno. Pri 30 stopinjah zunanje temperature ji je komajda uspelo ohladiti vozilo na znosno temperaturo. Nauk zgodbe: naročite si Focusa s serijsko (oziroma Fordovo) klimatsko napravo.

Oznako Made in Slovenia bi lahko, tokrat brez kritike, prilepili še enemu delu testnega Focusa - njegovim sedežem. Ti so bili usnjeni, preoblečeni v Industriji usnja Vrhnika. Ker pri Focusu sicer ni mogoče naročiti v usnje oblečenih sedežev, so se pri uvozniku (pravilno) odločili, da to možnost ponudijo s pomočjo slovenskega partnerja. Izdelava je odlična, videz tudi. Gre torej za možnost, o kateri je vredno premisliti. Tudi cena ni previsoka.

Ostanek avtomobila je skoraj povsem enak, kot smo ga vajeni že pri drugih Focusih, če seveda ob tem odštejemo dejstvo, da so na bokih le po ena vrata. To pomeni bolj agresivno, športno obliko, a tudi težji dostop do notranjosti, čeprav se prednji sedeži dovolj umaknejo, da za plezanje na zadnje sedeže niso potrebne akrobatske spretnosti. Pet vrat ima pač svoje prednosti.

Ostanek zunanje oblike je enak kot pri petvratnem Focusu, razočarale so nas le luči, ki dajejo premalo svetlobe, da bi bila nočna vožnja prijetna. Zato pa je toliko bolj prijetna ergonomija. Sedi se udobno, vse komande so na dosegu roke, armaturna plošča pa je pregledna in prijetna na pogled. Tudi potniki na zadnjih sedežih se ne bodo preveč pritoževali nad pomanjkanjem prostora, prostornina prtljažnika pa je približno tolikšna, kot bi jo pri avtomobilu tega razreda pričakovali.

Oznaka trend pomeni dokaj bogato serijsko opremo. Klimatske naprave na tem seznamu sicer ne boste našli, zato pa vas bodo razveselili centralno zaklepanje z daljinskim upravljalnikom, lahka platišča, prednje meglenke, električni pomik stekel in volanski obroč, oblečen v usnje. Radio, klimo in bočni zračni blazini (tako opremo je imel testni Focus) je treba doplačati.

In podvozje? Je odličen kompromis med športnostjo in udobjem. Natančneje gledano, je sicer bolj športno kot udobno, a vseeno dovolj mehko, da se v kabino prebijejo le najbolj ostri sunki izpod podvozja. Hkrati to pomeni malo nagibanja v ovinkih, dobro lego na cesti, s katero bodo zadovoljni tudi tisti, ki jih ne moti, da zadek lahko zdrsne, oziroma si to celo želijo.

Focus v tej različici si torej nedvomno zasluži oznako "nekaj vmes". Ni športnik, a tudi povprečna družinska limuzina ne. Tisti, ki iščejo oboje in so na račun kompromisov tu in tam pripravljeni potrpeti, znajo v njem najti dobrega partnerja.

Dušan Lukič

Foto Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 16.347,87 €
Moč: 96kW (130 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,2 s
Največja hitrost: 201 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 84,8 × 88,0 mm - gibna prostornina 1989 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 96 kW (130 KM) pri 5750/min - največji navor 174 Nm pri 3750/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Ford EEC V) - tekočinsko hlajenje 6,0 l - motorno olje 4,25 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,417; II. 2,136; III. 1,448; IV. 1,028; V. 0,767; vzvratna 3,460 - diferencial 4,060 - gume 195/60 R 15 V (Pirelli P6000)
Zmogljivost: največja hitrost 201 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,2 s - poraba goriva (ECE) 11,8/7,2/8,5 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 3 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, dvojna spodnja in enojno zgornje prečno vodilo, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1146 kg - dovoljena skupna masa 1640 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1200 kg, brez zavore 570 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4152 mm - širina 1699 mm - višina 1430 mm - medosna razdalja 2615 mm - kolotek spredaj 1494 mm - zadaj 1487 mm - rajdni krog 10,9 m
Notranje mere: dolžina 1580 mm - širina 1390/1400 mm - višina 920-980/920 mm - vzdolžnica 850-1070/660-870 mm - posoda za gorivo 55 l
Prtljažnik: normno 350 l
Naše meritve
T = 25 °C - p = 1002 mbar - rel. vl. = 14 %
Pospešek 0-100km: 10,0s
1000m z mesta: 32,3s ( 159km/h)
Največja hitrost: 200 km/h (V.)
Najmanjša poraba: 10,4l/100km
poraba na testu: 11,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,8m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Focus z dvolitrskim motorjem danes ni športnik, za kakršnega bi ga imeli recimo pred dvema letoma. Je pa zmogljiv družinski avto, ki bo znal zadovoljiti tudi voznike s športnimi ambicijami.

Hvalimo in grajamo
položaj za volanom
oblika
lega na cesti
sedeži
luči
poraba
delovanje neoriginalne klimatske naprave