Kaj potrebuje povprečna (družinska) kombilimuzina? Odgovorov na to vprašanje je veliko – in so med seboj zelo različni.
Nekateri prisegajo na bencince, drugi na dizle, čedalje več je takšnih, ki na elektriko. Možnost povezave bluetooth z mobilnikom je nujna, dober infozabavni sistem z zaslonom na dotik pa za večino dobrodošla, za nekatere pa obvezna. Samodejni menjalnik? Nekateri se jih celo bojijo, drugi so že spoznali, da so v mestni gneči nenadomestljivi.
Tale testni Focus je tu pravzaprav neka srednja pot. Dizel spada v kategorijo ’ravno prav zmogljivih’, menjalniška avtomatika dnevne gneče v prometu naredi veliko bolj znosne, sploh v kombinaciji z aktivnim tempomatom in sistemom za ohranjanje voznega pasu. Mestni promet v prometnih konicah je na takšen način mnogo manj obremenjujoč.
Menjalniška avtomatika deluje dobro. Tale Focus ima nov 8-stopenjski klasičen samodejni menjalnik, ki se je rodil kot devetstopenjski menjalnik iz sodelovanja Forda in GM, a so se Fordovi inženirji odločili, da bo menjalnik s prestavo manj lažji, manj zapleten in učinkovitejši. Odločitev je bila očitno pravilna, saj se tale Focus izkaže za varčen avto. Poraba na normnem krogu je bila 5,5 litra, kar sicer ni med čisto najvarčnejšimi, je pa res, da se ob živahnejši vožnji izkaže, da je 1,5-litrski dizel eden od tistih, ki se ne večje zahteve voznikov ne odzove s pretiranim dvigom porabe.
Velik plus tega Focusa je njegovo podvozje. O tem smo že pisali, a je vredno poudariti: ko gre za vozno dinamiko, je Focus na vrhu ne le razreda, ampak tudi nasploh, ko govorimo o vsakdanjih vozilih. Reakcije na ukaze voznika so hitre, naravne in nikoli presenetljive.
Ko k temu dodamo še dovolj udobno sedenje in ergonomijo, ki voznika ne utruja s slabo zamišljenimi ali izvedenimi podrobnostmi, postane jasno, da bodo Focusa najbolj cenili tisti, ki v avtu za vsakdanjo uporabo vendarle iščejo avto, ki zna ponuditi tudi vozniški užitek.
V avtomobilih tega razreda prostorskih čudežev seveda ne moremo pričakovati, saj zunanja dolžina pač omeji tudi notranje mere, a pri Fordu jim je vendarle notranje elemente uspelo zložiti tako, da je kabina dovolj velika za družinsko uporabo, pa tudi prtljažnik je v te namene povsem zadovoljiv. Če je komu premajhen, lahko tako in tako poseže po karavanski različici Focusa.
A ta je tudi daljša, kar seveda pomeni več težav z zunanjimi centimetri v mestni gneči in pri parkiranju. Zato je jasno, da bo tudi petvratni Focus našel svoje kupce – ne nazadnje je to oblika karoserije, ki je kupcem še vedno dovolj pri srcu.
Cena testnega modela: | 34.070 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 24.140 € |
Cena testnega modela s popusti: | 31.370 € |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 942 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.600/min – največji navor 300 Nm pri 1.750–2.250/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 215/50 R 17 W (Michelin Primacy 4) |
Zmogljivost: | največja hitrost 193 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,2 l/100 km, izpust CO2 111 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.319 kg – dovoljena skupna masa 1.910 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.378 mm – širina 1.825 mm – višina 1.452 mm – medosna razdalja 2.700 mm – posoda za gorivo 47 l |
Prtljažnik: | 375–1.354 l |
T = 8 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.222 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,6s |
---|---|
402m z mesta: | 17,5s ( 128km/h) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,5 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,5m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 7. prestavi | 59dB |
-
Pravzaprav je ravno petvratna oblika karoserije tista, ki Focusovi športni duši najbolj ustreza. Če ne potrebujete karavanskega zadka, je odlična izbira