Morda se boste (povsem upravičeno) vprašali, zakaj tega Mondea ni bilo v primerjalnem testu dizelskih limuzin, ki smo ga pred dobrim mesecem objavili v Avto magazinu.
Uraden odgovor slovenskega uvoznika je sicer bil, da avto v zahtevanem terminu ni bil na voljo, seveda pa si lahko ob tem mislite svoje. Kakorkoli že, kljub temu da bi Mondeo po svoji zasnovi sodil med starejše avtomobile na testu, je res tudi, da bi se zelo verjetno dobro odrezal. Konec koncev na Avtomagazinovih primerjalnih testih avtomobilov ne sodimo po njihovi starosti, temveč po kakovosti.
Zakaj bi se verjetno odrezal dobro? Tudi zato, ker je njegov motor, 2, 2-litrski turbodizel, ki zmore 155 konjev, trenutno eden boljših motorjev tega velikostnega razreda. Približna moč od 150 do 160 konjev je številka, ki se je v tako velikih avtomobilih izkazala za optimalno. Več utegne biti (predvsem s stališča porabe, pa tudi recimo odzivnosti v nizkih vrtljajih) preveč, manj pač zmogljivostno premalo. Mondeov motor zmore oboje - zadovoljen je že od dobrega tisočaka vrtljajev naprej, brez težav pa se zavrti do štirih in pol.
Resnici na ljubo: kaj dosti čez štiri tisočake nima smisla riniti, zato pa je do tja izjemno suveren. In kljub temu je lahko poraba sorazmerno majhna: malce več kot 8 litrov na 100 prevoženih kilometrov je za tako velik avto zelo ugoden podatek. Ali če želite primerjavo z avtomobili s primerjalnega testa: na podobni (a ne enaki) relaciji je bila poraba le malo več kot devet litrov. Dobro? Odlično!
Ostanek avtomobila je predvsem v znamenju njegove oznake: Titanium X. To pomeni športne, delno v usnje oblečene sedeže (ki se pri višjih voznikih izkažejo za premalo udobne), osemnajstpalčne pnevmatike (ki v kombinaciji s pregovorno dobrim podvozjem in z volanom iz avtomobila naredijo športnika) pa seveda obilico črnine, kroma in opreme.
Sedeži niso le ogrevani, temveč tudi hlajeni, avdiosistem je več kot odličen, klimatizacija pa, kar se tiče ohranjanja nastavljene temperature, odlična (se pa avto prerad zarosi). In ker je tudi zadaj dovolj (a ne veliko več kot to) prostora, predvsem pa ker je imel testni Mondeo pet vrat in zato primerno uporaben (in glede na gole številke tudi prijetno velik) prtljažnik. Če ne marate limuzinskih kombijev, je to najboljša možna alternativa.
Dušan Lukič
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Summit motors Ljubljana |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 26.560,67 € |
Cena testnega modela: | 27.382,74 € |
Moč: | 114kW (155 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 8,7 s |
Največja hitrost: | 220 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,1l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2198 cm3 - največja moč 114 kW (155 KM) pri 3500/min - največji navor 360 Nm pri 1800-2250/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 225/40 R 18 V (Nokian WR M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 220 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,7 s - poraba goriva (ECE) 8,2/4,6/6,1 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1485 kg - dovoljena skupna masa 2005 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4731 mm - širina 1812 mm - višina 1415 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 58,5 l. |
Prtljažnik: | 500 l |
T=3 °C / p= 1016 mbar / rel. vl.: 67 % /Stanje km števca: 7410 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,0s |
---|---|
402m z mesta: | 17,5s ( 135km/h) |
1000m z mesta: | 31,3s ( 173km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 5,5/10,8s |
Prožnost 80-120km/h: | 10,9/11,4s |
Največja hitrost: | 220km/h (VI.) |
poraba na testu: | 8,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 47,6m |
AM meja: | 40m |
-
Mondeo ni več med najmlajšimi, a tega vozniku razen s kakšno malenkostjo ne da vedeti. Za svojih šest in pol milijonov je verjetno vrh ponudbe v kategoriji vrednost glede na ceno.