Kratek test: Renault Megane Berline dCi 110 EDC Dynamique

5. 1. 2011 | Dušan Lukič
Deli

6DCT250. Poglejte v katalog znamke Getrag, priznanega izdelovalca komponent za avtomobilsko industrijo. Izberite menjalnike in poglejte v odsek menjalnikov z dvema sklopkama.

Pod kodo 6DCT250 (pri tem DCT pomeni Dual Clutch Transmission, 250 pa največji navor, ki ga menjalnik prenese) boste našli dvosklopčni menjalnik s suho sklopko. Takšnega so v katalogu našli tudi pri Renaultu in ga naročili za vgradnjo v Megane. Dali so mu oznako EDC, kar pomeni Efficient Dual Clutch in ga pritaknili k modelom Megana s 110-'konjskim' dizlom. Preizkusili smo ga v klasični petvratni različici.

Menjalniki serije 6DCT sicer obstajajo v različici z mokro in s suho sklopko. Tista z mokro zmoreta večje navore (450 oziroma 470 Nm) in ju uporablja Ford. In kakšna je razlika v obnašanju dvosklopčnega menjalnika z mokro in s suho sklopko? Najlažje jo boste opazili, ko popustite zavoro. Če gre za različico z mokro sklopko, bo avto takoj začel lesti naprej. Če je sklopka suha, bo stal na mestu, za premik pa bo treba rahlo pritisniti stopalko za plin.

Med manevriranjem pri majhnih hitrostih utegnejo biti dvosklopčni menjalniki malce nerodni. Prestavljajte si, da na klancu parkirate bočno in počasi lezete proti avtomobilu za vami. Včasih lahko stvar postane malce cukajoča in včasih je treba uporabiti obe nogi – eno na stopalki zavore, drugo na stopalki za plin.

Pri tem se je Megane kar dobro odrezal, nadzorna elektronika plin dozira zelo nežno in natančno, manj pa je EDC navdušil med vožnjo. Včasih postreže s kakšnim sunkom (predvsem med prestavljanjem navzdol pod obremenitvijo, recimo v klanec), včasih se ne zna odločiti, katero prestavo bi uporabil. Športnosti mu ne bi mogli pripisati v nobenem pomenu, res pa je, da je za vsakdanjo uporabo dovolj dober. Za mestno gnečo je tudi ne prav vrhunska avtomatika boljša od ročnega menjalnika.

Za ročno prestavljanje lahko poskrbite s premikom (prevelike in na pogled ne ravno všečne) prestavne ročice vstran in nato naprej in nazaj, saj obvolanskih ročic v ta namen ta Megane ne pozna. Pa po tem navsezadnje ni nobene potrebe. Pustite ga v D in naj dela po svoje.

Preostanek testnega Megana je takšen, kot bi od Megana tudi pričakovali. Udobno sedenje, dovolj prostora tudi za dolgine (zaželeli bi si le malo več globinskega pomika volanskega obroča), dobra ergonomija in zaradi opreme Dynamique tudi dobri sedeži. Zadaj prostora (kot je za ta avtomobilski razred značilno) ni na pretek, ga bo pa dovolj za vsakdanjo družinsko uporabo. Enako velja za prtljažnik ter za zmogljivosti avtomobila v celoti, s porabo vred.

Škoda, da si tega menjalnika ni mogoče zaželeti tudi z močnejšim dizlom pod motornim pokrovom (ali celo z bencincem) in škoda, da je cenovna razlika (v primerjavi s klasičnim ročnim menjalnikom) krepko večja od tisočaka. Tu so pri Renaultu brcnili v temo.

Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.830 €
Cena testnega modela: 21.710 €
Moč: 81kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,7 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.000/min – največji navor 240 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotizirani menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Michelin Energy Saver).
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,7 s – poraba goriva (ECE) 5,3/3,9/4,4 l/100 km, izpust CO2 114 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.290 kg – dovoljena skupna masa 1.799 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.295 mm – širina 1.808 mm – višina 1.471 mm – medosna razdalja 2.641 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 372–1.162 l
Naše meritve
T = 13 °C / p = 1.080 mbar / rel. vl. = 52 % / Stanje kilometrskega števca: 2.233 km
Pospešek 0-100km: 11,7s
402m z mesta: 18,1s ( 125km/h)
Največja hitrost: 200km/h (VI.)
poraba na testu: 6,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,2m
AM meja: 41m
Ocena
  • Megane z dizelskim motorjem v nosu je, ko izbirate družinski avto tega razreda, sicer korektna izbira. In EDC ni slab menjalnik – a vseeno bi si želeli, da bi bila kombinacija avtomobila, motorja in menjalnika boljša.

Hvalimo in grajamo
udobje
klimatizacija
sedeži
menjalnik je občasno 'zmeden'
prestavna ročica