Če bi Mazdo3 opravljali pri rumenem tisku, bi lahko zapisali, da je redna stranka pri dr. Planinšku.
Prenovljeno Mazdo3 smo testirali pred kratkim, zato na kratko osvežimo spomin. Razen izpopolnjenih LED-žarometov in nekaj kroma okrog maske je na videz praktično nespremenjena. Več sprememb boste našli v notranjosti, kjer so sredinsko konzolo prilagodili novi, elektronski ročni zavori, dodali nekaj boljših materialov in spremenili grafiko merilnikov. Nov je tudi volan, z nekoliko drugačno postavitvijo gumbov za upravljanje radia in tempomata. Z višjo stopnjo opreme se prav tako povečuje število novosti v Mazdi3 (prilagodljivi-LED žarometi, sistem za ohranjanje vozne smeri, projicirni zaslon …), a je naš testiranec zastopal bolj 'ljudsko' izbiro pri nakupu avtomobila v tem segmentu.
Motor, 1,5-litrski bencinar s 100 'konji' je pravzaprav vstopni in kot tak je dobra izbira za nekoga, ki za dnevna opravila z avtom ne potrebuje veliko. Jasno, s tako motorizirano Mazdo3 boste vsakodnevnemu prometu lahko sledili, ne boste pa tisti, ki narekuje tempo na prehitevalnem pasu. Šeststopenjski ročni menjalnik bo poskrbel, da bodo vožnje od semaforja do semaforja bolj poskočne, dolga šesta prestava pa za to, da vam pri avtocestnih omejitvah zvok motorja ne bo paral živcev. Ob zmerni 'nogici' vas bo nagradila s porabo pod petimi litri, če pa jo boste preganjali, lahko za trud zahteva precej več goriva.
Za avtomobil, ki se proti sodobnejšim modelom v segmentu bori z rednimi prenovami, s katerimi počasi dodajajo bolj preverjeno tehnologijo, je pomembna predvsem dobra cenovna umestitev. Vstopni model G100 Emotion je na voljo za ugodnih 14.490 evrov, a če se boste zadovoljili z najšibkejšim motorjem, bi vam priporočili vsaj drugo stopnjo opreme Challenge, ki prinaša tempomat, samodejno klimatsko napravo, usnjen volanski obroč ter upravljanje infotainmentom prek vrtljivega gumba na sredinski konzoli. Tak avtomobil bo dobra dva tisočaka dražji, kar pa je še vedno dobra kupčija.
Preberite še:
Kratki test: Mazda 3 G120 Revolution
Kratki test: Mazda3 SP CD150 Revolution
Kratki test: Mazda3 G120 Challenge (4 vrata)
Cena osnovnega modela: | 14.490 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 16.790 € |
Obvezno zavarovanje: | 422 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 828 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni –bencinski – gibna prostornina 1.496 cm3 – največja moč 74 kW (100 KM) pri 6.000/ min – največji navor 150 Nm pri 4.000/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/60 R 16 V (Toyo Nano Energy) |
Zmogljivost: | največja hitrost 182 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,1 l/100 km, izpust CO2 119 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.265 kg – dovoljena skupna masa 1.800 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.470 mm – širina 1.795 mm – višina 1.465 mm – medosna razdalja 2.700 mm – posoda za gorivo 51 l |
Prtljažnik: | 364–1.263 l |
T = 8 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 5.473 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,8s |
---|---|
402m z mesta: | 18,7s ( 124km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 13,2/19,3s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 32,3/27,5s (V./VI.) |
poraba na testu: | 6,4 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 4,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,1m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |
-
Najbolj 'ljudska' Mazda3 se ponaša s precej dobro ceno in dobrim naborom preverjene tehnologije. Vstopni bencinski motor bo izpolnil osnovne potrebe in vas nagradil z nizko porabo