Kratek test: Ford Focus 2.0 TDCi (103kW) Titanium (4 vrata)

23. 9. 2012 | Dušan Lukič
Deli

Limuzine na slovenskem avtomobilskem trgu (ko seveda govorimo o 'ljudskih', ne o prestižnih avtomobilih) nikoli niso bile posebno priljubljene.

Tri- ali petvratne kombilimuzine in karavani so od nekdaj vstopnica za večje prodajne številke, limuzine pa v tem avtomobilskem razredu (in manjših) ostajajo pri nas bolj kot ne redkost. Koliko Volkswagnovih Jett, koliko štirivratnih Meganov in Aster videvate na cesti? In seveda: koliko štirivratnih Focusov? Če bi živeli recimo v Turčiji ali Južni Ameriki ali Aziji, bi jih veliko. Pri nas pa večina kupcev prisega na bolj praktične karoserijske oblike.

To seveda ne pomeni, da je štirivratni Focus kaj manj uporaben od recimo petvratnega. Pomislite: kolikokrat ste v avtomobil tlačili stvari, ki so večje od njegove razmeroma majhne odprtine prtljažnika? Hladilnike in štedilnike vozimo redko, vse drugo pa je mogoče (ker je zadnja klop sicer povsem normalno zložljiva) pospraviti tudi v limuzinski zadek. Še več – pet­vratni Focus, recimo, ima za 363 litrov prtljažnega prostora (do višine police za zadnjimi sedeži), limuzinski kar 475 litrov (le 15 manj od karavana). Za 30 odstotkov več prtljage boste torej spravili vanj. Zakaj bi bil torej manj uporaben?

Vse drugo je v štirivratnem Focusu natančno takšno, kot je v preostalih. Oznaka Titanium pomeni bogato opremo (testni pa je imel še lep kupček dodatne opreme, vključno s samodejnim parkiranjem), sedi se odlično, prostora pa je dovolj za štiri nezahtevne odrasle.

Da so Focusi znani po odlični vozni dinamiki, ni treba posebej razlagati, in tudi limuzinski ni nobena izjema. Kljub temu podvozje dobro požira neravnine, tako da je vožnja (glede na neposredne konkurente) med udobnejšimi v razredu.

Dvolitrski turbodizel zmore klasične 103 kilovate (140 'konjev'), je malenkost preglasen, zgledno prožen tudi pri avtocestnih hitrostih in dovolj varčen, da se ne boste spraševali, zakaj niste raje posegli po 1,6-litrski različici.

In čeprav je štirivratni Ford Focus po zunanji dolžini najmanjši med vsemi tremi različicami, je na pogled pravzaprav največji in hkrati tudi najbolj podoben večjemu bratu, Mondeu. To pa v naših koncih tudi (ali pa predvsem) nekaj šteje ... 

Tekst: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 23.140 €
Cena testnega modela: 27.485 €
Tehnični podatki
Motor: Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 3.750/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–2.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/55 R 16 W (Continental ContiPremiumContact).
Zmogljivost: največja hitrost 209 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,0 s – poraba goriva (ECE) 6,3/4,2/5,0 l/100 km, izpust CO2 129 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.429 kg – dovoljena skupna masa 2.050 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.534 mm – širina 1.823 mm – višina 1.484 mm – medosna razdalja 2.613 mm –prtljažnik 421 l – posoda za gorivo 53 l.
Naše meritve
T = 20 °C / p = 1.009 mbar / rel. vl. = 38 % / stanje kilometrskega števca: 6.665 km
Pospešek 0-100km: 9,5s
402m z mesta: 17s ( 133km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,5/12,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 8,9/11,9s (V./VI.)
Največja hitrost: 209km/h (VI.)
poraba na testu: 6,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • S stališča vsakodnevne uporabnosti limuzinski Focus ni nič slabši od petvratnega – zaradi svoje limuzinske oblike pa deluje bolj odraslo, bolj uglajeno, večje.

Hvalimo in grajamo
oprema
sistem samodejnega parkiranja
dober avdiosistem
položaj za volanom
ogrevano vetrobransko steklo
majhna odprtina prtljažnega prostora
ne popolnoma zanesljivo (doplačilno) samodejno preklapljanje med dolgimi in zasenčenimi žarometi
pokrov prtljažnika nima ročaja za zapiranje na notranji strani