Čeprav testni avto nosi oznako Revolution, bi mu bolj ustrezala oznaka Evolution.
Revolucionarnim spremembam se pri Mazdi pravzaprav izogibajo in upoštevajo načelo izpopolnjevanja preverjenih tehnologij. Preoblikovanje Mazde 3, predstavljeno avgusta lani, je novincu prineslo nove žaromete LED, notranjost je oplemenitena z boljšimi materiali, dodali so ji elektronsko ročno zavoro, gretje volanskega obroča ter projicirni zaslonček pred voznikom. Tako kot vse preostale modele(razen MX-5), so tudi Mazdo 3 zdaj opremili s sistemom GVC (G-Vectoring Controll), ki aktivno nadzoruje dogajanje pod kolesi in v korist boljši vožnji skozi ovinke prilagaja delovanje sistema za nadzor zdrsa pogonskih koles.
Mazdina odločitev, da ne bodo podlegli trendu zmanjševanja prostornin motorjem, se vsaj v Trojki zdi smiselna. Namesto da bi zamenjali celotno paleto motorjev, so se odločili izpopolniti obstoječe. Tako so s pomočjo tako imenovane SkyActive tehnologije dosegli maksimalni izkoristek dane osnove. Dvolitrski bencinski motor, ki je v tovrstnem razredu prava redkost, iz sebe iztisne prijaznih 120 'konjev'. Bolj ko vratolomne hitrosti, pričakujte linearno pospeševanje in prijazno porabo.
Kot rečeno, Mazda 3 je v notranjosti doživela nekaj sprememb, a vseeno gre za popolnoma znano okolje. Malce enolično oblikovano armaturko razbijeta belo usnjeno oblazinjenje in množica kromiranih obrob in dodatkov. Prostora je v vse smeri dovolj, le višjeraslim voznikom bo zmanjkal kak centimeter vzdolžnice. Poleg omenjenega stikala za ročno zavoro ostaja vrtljivi gumb, s katerim upravljamo izbirnik osrednjega multimedijskega zaslona. Funkcionalnost zadnjega je na visoki ravni, a vseeno je tu še nekaj prostora za izboljšave, predvsem pri povezljivosti s pametnimi mobilniki (Apple CarPlay, Android Auto …).
Kaj lahko kupci pričakujejo od aktualne Mazde 3? Zagotovo predvsem prepričanje, da je takšna preverjena zasnova v kombinaciji s kakovostnimi materiali v notranjosti pripravljena na milijon prevoženih kilometrov. A vseeno, veselimo se dneva, ko bo tudi Mazda naredila revolucijski preskok v svoji Trojki.
besedilo: Saša Kapetanovič
foto: Saša Kapetanovič
Preberite še:
Mazda CX-5 CD 180 Revolution TopAWD AT
Cena osnovnega modela: | 23.090 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 23.690 € |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.063 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 6.000/min – največji navor 210 Nm pri 4.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/45 R 18 W (Michelin Pilot Sport 3). |
Zmogljivost: | največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,1 l/100 km, izpust CO2 119 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.205 kg – dovoljena skupna masa 1.815 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.470 mm – širina 1.795 mm – višina 1.465 mm – medosna razdalja 2.700 mm – prtljažnik 364–1.263 l – posoda za gorivo 51 l. |
T = 20 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 4.473 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,5s |
---|---|
402m z mesta: | 17,0s ( 135km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,7/14,0s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 14,2/22,4s (V./VI.) |
poraba na testu: | 6,9 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,5m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |
-
Izpopolnjena Trojka je odličen nakup za nekoga, ki ne išče naprednih tehnologij v avtu, temveč si želi le prevoziti ogromno zanesljivih kilometrov.