Sekvenčni menjalnik. Magični besedi, ki vsakemu pravemu ljubitelju dirkaške tehnike poženeta kri po žilah. Ampak večina ljubiteljev dirkanja (seveda) ne dirka.
Naokoli se prevažajo s »civilnimi« avtomobili in sanjajo o stotinah konjev, živordečih zavornih čeljustih z napisom Brembo ali AP in seveda sekvenčnem pretikanju. Ampak dirkaška tehnika je draga, zato so proizvajalci avtomobilov posegli po nadomestkih. Namesto sekvenčnega menjalnika so tako ponudili samodejne ali klasične, vendar robotizirane menjalnike z možnostjo sekvenčnega pretikanja. Pri Twingu tak »dirkaški« menjalnik spada v drugo skupino in sliši na ime QuickShift.
Naj vas ime ne zavede. QuickShift je sicer res Shift, a ne prav Quick. Sicer pa je to pri tovrstnih menjalnikih že navada. Od zadeve s »civilno« ceno pač ne gre pričakovati dirkaškega obnašanja. Se pa hitro izkaže, da je lahko Twingo s tem menjalnikom vseeno prava igrača.
Ob prestavljanju navzdol samodejno dodaja vmesni plin, cukanju ob prestavljanju v višjo prestavo pa se da elegantno izogniti s pravilnim odvzemanjem in dodajanjem plina, medtem ko se računalnik igra z zobniki v menjalniku. Res je, potrebne je precej vaje, pa še mojstrom se stvar kdaj ponesreči in potem Twingo (še posebej, če pospešujete na polno) nič kaj uglajeno zaziba glave potnikov naprej in nazaj, ampak ravno v tem je čar.
Vsaka vožnja v službo, vsakič, ko dobite novega sopotnika, vsakič ko se na desni sedež usede ne najbolje razpoložena žena ali mož, postane vožnja novo doživetje. Bo šlo brez cukanja? Kako hiter je lahko menjalnik? Bo zvok kot na dirkah?
Ja, tale Twingo je lahko prava igrača - tudi zato, ker je 16-ventilski motor s 75 konjskimi močmi več kot dovolj zmogljiv, da iz njega naredi mini športnika, ker je volan preveč posreden in (električno) servoojačan, pa je zato treba malo ugibati, kaj se dogaja pod prednjimi kolesi. Nenazadnje pa tudi zato, ker ga lahko, ko se ga naveličate (sekvenčnega menjalnika, namreč), preprosto postavite v kot. S pritiskom na majhen črn gumb se QuickShift spremeni v (spet cukajoč) avtomatik.
Dušan Lukič
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 8.082,96 € |
Cena testnega modela: | 9.913,20 € |
Moč: | 55kW (75 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,7 s |
Največja hitrost: | 168 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,9l/100km |
Motor: | Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1149 cm3 - največja moč 55 kW (75 KM) pri 5500/min - največji navor 105 Nm pri 3500/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski robotizirani mehanski menjalnik - gume 155/65 R 14 (Continental ContiEcoContact) |
Zmogljivost: | hitrost 168 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,7 s - poraba goriva (ECE) 7,6/4,9/5,9 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Mase: | prazno vozilo 850 kg |
Zunanje mere: | 3433 mm - širina 1630 mm - višina 1423 mm - medosna razdalja 2347 mm - kolotek spredaj 1415 mm - zadaj 1375 mm - rajdni krog 10,0 m |
Notranje mere: | posoda za gorivo 40 l |
Prtljažnik: | (normno) 168-1096 l - |
Pospešek 0-100km: | 13,5s |
---|---|
1000m z mesta: | 35,9s ( 142km/h) |
Največja hitrost: | 169km/h (V.) |
Napake med testom: | brez napak |
-
Quickshift: da ali ne? Da, če si samodejnega pretikanja zaželite le občasno (recimo v jutranji gneči) in vam občasni prijateljski »dvoboji« s tehniko niso odveč. Ne, če ste ljubitelj klasične avtomatike.