Renaultov Twingo gotovo sodi med rekorderje med avtomobili po številu različic. Ima samo en motor, vendar pa mu različne barvne kombinacije in različne stopnje opreme dajejo nekakšen poseben čar.
V nasprotju z nekaterimi tekmeci nikdar ni bil podrejen modnosti. S samosvojim slogom, ki se ujema z njegovo izrazito osebnostjo, je pravzaprav oblikoval svojo lastno modo.
Skrivnost Twingovega uspeha je najverjetneje predvsem v domiselnosti njegove zasnove. Je izvirno oblikovan mali enoprostorec z izjemno prilagodljivostjo kabine, odlikuje pa se tudi z odličnim razmerjem med prostorno notranjostjo in skromnimi zunanjimi merami. Pa tudi njegova zunanjost je nekaj posebnega.
In kot smo že omenili, vse različice Twinga poganja en sam motor: 1, 2-litrski bencinski štirivaljnik s 60 KM največje moči. Kljub starejši zasnovi je toliko posodobljen, da ustreza evropskim normam. Poleg tega pa malemu avtomobilu povsem ustreza tudi po moči in zmogljivostih.
Čeprav je Twingo majhen avtomobil, pa se vseeno lahko pohvali z dovolj visoko stopnjo vgrajene varnosti. Prednji varnostni blazini sta dosežek zadnje generacije s postopnim napihovanjem (SRP), dodani sta stranski blazini, varnostni pasovi pa imajo sistem za postopno popuščanje zategovalne sile.
S prilagodljivim servovolanom je Twingo igrivo lahko vodljiv pri majhnih hitrostih, pri večjih pa je kar preveč mehak, zato je pri sukanju potrebna nekoliko večja pazljivost.
Pri opremi seveda Twingo ni bil tokrat prav nič prikrajšan. Initiale je trenutno najvišja stopnja opreme, ki jo je pri nas mogoče dobiti. Usnjeni sedeži, usnje na volanu in prestavni ročici, štiri varnostne zračne blazine in servovolan so bolj domena večjih limuzin.
Veliko strešno okno (električni pomik) je sicer na doplačilnem seznamu, vendar pa pričara občutje kakor v kakšnem kabrioletu … Zatemnjeno steklo varuje pred sončnimi žarki, še bolj pa se jih lahko ubranimo z zavesami v obliki rolojev. V skrajnem primeru priskoči na pomoč klimatska naprava, s katero je Twingo Initiale opremljen že v osnovi.
Prostornost Twinga in prilagodljivost notranjosti sta prav presenetljivi. Na sicer kratkih sedežih dobro sedijo tudi večji, zadnja klop pa je tako ali tako pomična in jo je mogoče prilagajati glede na velikost potnikov. S prilagodljivimi sedeži pa se povečuje tudi prtljažnik. Mnogi večji avtomobili mu lahko to prostornost le zavidajo. Prav tako tudi opremo Initiale.
Dušan Lukič, Igor Pucihar
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 10.861,07 € |
Moč: | 43kW (60 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 14,0 s |
Največja hitrost: | 150 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,0l/100km |
Motor: | 4 -valjni - 4-taktni - vrstni, bencinski, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 69,0 × 76,8 mm - gibna prostornina 1149 cm3 - kompresija 9,6 : 1 - največja moč 43 kW (60 KM) pri 5250/min - največji navor 93 Nm pri 2500/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,7 l - motorno olje 4,0 l - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,730; II. 2,050; III. 1,320; IV. 0,970; V. 0,760; vzvratna 3,550 - diferencial 3,730 - gume 165/70 R 13 (Michelin XC M+S) |
Zmogljivost: | največja hitrost 150 km/h - pospešek 0-100 km/h 14,0 s - poraba goriva (ECE) 7,5/5,1/6,0 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | 3 vrata, 4 sedeži - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne, zadaj bobnaste, servo - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 825 kg - dovoljena skupna masa 1230 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 600 kg, brez zavore 395 kg |
Zunanje mere: | dolžina 3433 mm - širina 1630 mm - višina 1423 mm - medosna razdalja 2347 mm - kolotek spredaj 1415 mm - zadaj 1375 mm - rajdni krog 10,0 m |
Notranje mere: | dolžina 1490-1660 mm - širina 1380/1320 mm - višina 900/860 mm - vzdolžnica 860-1050/900-520 mm - posoda za gorivo 40 l |
Prtljažnik: | (normno) 168-955 l |
T = 13 °C, p = 1026 mbar, rel. vl. = 56 % | |
Pospešek 0-100km: | 15,4s |
---|---|
1000m z mesta: | 37,3s ( 132km/h) |
Največja hitrost: | 152km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 7,5l/100km |
poraba na testu: | 8,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 50,7m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 62dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 62dB |
-
Renaultov malček ima toliko posebnosti, da bo vedno ostal zanimiv. Oprema Initiale mu daje še poseben čar. Seveda ni poceni, vendar za posebneža je treba nekaj žrtvovati (denar!). Mogoče bi mu dodal ABS, in kljuke na vratih bi lahko bile bolj ergonomske… Toda, potem bi bil že preveč popoln!