Renault Vel Satis 3.0 dCi Initiale

8. 12. 2005 | Dušan Lukič
Deli

Če bi se človek vprašal, kateri avto pooseblja pojem avtomobilskega udobja, bi bil Renaultov Vel Satis zelo pri vrhu lestvice. Rahlo prenovljen se od tam še nekaj časa ne namerava posloviti.

Prenovitev? Da, če se v tega Vel Satisa zazrete dovolj natančno, boste našli nekaj podrobnosti, spremenjenih ob pomladitvi v prvi polovici letošnjega leta. Maska je zdaj dobila nekaj kroma, malce spremenjene so luči in prednji odbijač. Zadnje luči so dobile nova stekla, najopaznejši pa sta dve kromirani izpušni cevi, ki Vel Satisu dajeta prestižnejši videz.

Nekaj sprememb je avto doživel tudi v notranjosti, saj je armaturna plošča rahlo predelana, dodali pa so še nekaj novih barvnih odtenkov. Dejstvo je, da so sedeži med najudobnejšimi v avtomobilskem svetu nasploh (pa čeprav razdalje med njimi, stopalkami in volanom niso naklonjene višjim voznikom) in z občasno kar preobilnimi možnostmi nastavljanja, da je zaradi zračnosti kabine in kakovosti uporabljenih materialov človeku kar žal, ko mora izstopiti iz avta, da avdiosistem navduši in da prtljažnik zaradi oblike zadka ni tako uporaben, kot bi lahko bil.

Če razmišljate o nakupu Vel Satisa, sledite temu udobju. Pozabite na šeststopenjski ročni menjalnik in si ga zaželite s petstopenjsko avtomatiko, kakršna je bila v testnem Vel Satisu. Menjalnik sicer ni vrhunec tovrstne tehnike, je pa uglajen in dobro izračunan. In če vas denarnica ne omejuje preveč, posezite po dvolitrskem turbomotorju ali še raje po trilitrskem turbodizlu. Prav slednji se je v kombinaciji z že omenjeno menjalniško avtomatiko izkazal kot odlična rešitev. Veliko navora v nižjih vrtljajih, veselje do vrtenja, uglajen tek in zvok. Motor je Vel Satisu pisan na kožo.

Podvozje? Je udobno in varno podkrmarjeno, in to je pravzaprav vse, kar je treba vedeti. Enako velja za zavore: svoje delo opravljajo dobro. Oprema? V preizkušeni različici Initiale skoraj vse razen navigacije. Cena? Dvanajst milijonov. Ugodno? Če si želite avtomobilsko udobje, vsekakor!

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 48.935,90 €
Cena testnega modela: 50.175,26 €
Moč: 130kW (177 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,5 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 12,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni - 4-taktni - V-66° - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2958 cm3 - največja moč 130 kW (177 KM) pri 4400/min - največji navor 350 Nm pri 1800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski samodejni menjalnik - gume 245/45 R 18 V (Continental SportContact2).
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,5 s - poraba goriva (ECE) 12,0/6,8/8,7 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1735 kg - dovoljena skupna masa 2320 kg.
Zunanje mere: dolžina 4860 mm - širina 1860 mm - višina 1577 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 80 l.
Prtljažnik: prtljažnik 460 l
Naše meritve
T=17 °C / p= 1010 mbar / rel. vl.: 57 % /Stanje km števca: 12845 km
Pospešek 0-100km: 10,8s
402m z mesta: 17,4s ( 132km/h)
1000m z mesta: 31,4s ( 172km/h)
Največja hitrost: 208km/h (D.)
poraba na testu: 11,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,2m
AM meja: 40m
Ocena
  • Fotografijo Vel Satisa bi lahko v avtomobilske slovarje postavili poleg pojma udobje, pa bi vsi takoj razumeli, zakaj gre. Več ni treba povedati.

Hvalimo in grajamo
udobje
poraba
avdiosistem
od voznika preveč oddaljen volanski obroč
nerodna oblika prtljažnika
volan s premalo povratnimi informacijami