Test: BMW M340d Xdrive Touring - Trojka sladkih želja

20. 9. 2023 | Matjaž Korošak
Deli

Za mnoge bi bil lahko to ne le idealen avto, pač pa kar - idealen BMW. Le da teh, ki bi si ga lahko privoščili, ni več toliko ...

Ampak sestavine so, vsaj če gledam iz svojega zornega kota, tako rekoč sestavine mojega idealnega avtomobila: izjemen, močan in hkrati kulutiviran dizelski šestvaljnik - itak zaradi vsesplošne gonje proti temu konceptu redka 'ptica'. Potem je tu stalni štirikolesni pogon, ki je v tej kombinaciji nujen že zaradi izjemnega vala navora, hkrati pa zaradi koncepta ne omejuje pregovorne vodljivosti in okretnosti, značilne za zadnji pogon.

In seveda - dovolj kompaktna karoserija (no, v sedmi generaciji že oznaka kompaktna zaradi dobrih 4,7 metra ni ravno prava oznaka), ki ji kombijevski zadek doda ravno toliko praktičnost in dodatnih prtljažnih litrov, kolikor ji ga pogon in vzdolžno nameščen motor vzame.

Potovalni talent je izrazit zaradi kombinacije vsega omenjenega - motorja, prostornosti, pogona in podvozja.

Potovalni talent je izrazit zaradi kombinacije vsega omenjenega - motorja, prostornosti, pogona in podvozja.

Uroš Modlic

Homogen potovalnik z dinamično osebnostjo

Seveda, seveda ... če ni celota homogeno sestavljena, ni od teoretičnega sanjskega avta nič. Ampak v tem primeru seveda ni bojazni. Šestvaljnik se odlično poda kombijevski karoseriji, ki je posajena na čvrsto podvozje (z na srečo nastavljivimi blažilci) in štirikolesni pogon je predvsem nevsiljiv, tale trojka vseskozi daje vtis zadnjega pogona in v delo se vključuje progresivno, ob bolj dinamični vožnji in z dovolj vozniške ihte pa dovoljuje nekaj samovolje zadku, preden prednja kolesa dobijo dovolj navora in izravnajo razporeditev navora.

Samodejni menjalnik spada zraven, seveda in kot v vsakem modelu deluje presenetljivo hitro, po potrebi in glede na program celo precej odločno, vsaj za model s pretvornikom navora. Po drugi strani pa spet dovolj udobno, če to voznik želi.

Sedeži so seveda odlični, tudi zardi prilagodljivosti. Modro-črna barvna kombinacija pa je res zelo, hmm, specifična.

Sedeži so seveda odlični, tudi zardi prilagodljivosti. Modro-črna barvna kombinacija pa je res zelo, hmm, specifična.

Uroš Modlic

Šestvaljnik, ki izumira (na žalost)

Šestvaljnik lahko razvaja z globokim in oddaljenim melodičnim baritonom (če bom dodal še žametnim, to verjetno ne bo več politično korektno) ob dolgih potovanjih, ko požira kilometre kot za stavo, medtem pa vozniku usta v nasmeh zvabi tudi podatek o porabi, ki je ob taki zmerni, niti ne pretirano nežni vožnji, lahko tudi dobrih pet litrov (sicer pa nekje šest in pol).

Po drugi strani pa je dobro vedeti, da je zaloge moči in predvsem navora toliko, da je mogoče v trenutku, in to še preden je merilnik vrtljajev v bližini oznake 2000, varno prehiteti tovornjak ali utrujenega zaspaneta. In hkrati izkoristiti navorski udarec na prazni in zapeljivo zaviti regionalki, kjer pride do izraza tudi dovolj neposreden in komunikativen volanski mehanizem.

Uroš Modlic

Lahkotnosti z vso to mehaniko pač ni več

Je pa res, da je, ne glede na M podvozje in čvrstost, ki pomaga odzivnosti prednje osi, ob obremenjenem podvozju še vedno čutiti, da je ta trojka tudi med najtežjimi trojkami v paleti, saj se res intenzivno nasloni na zunanje robove pnevmatik, pri hitrih menjavah smeri pa je čutiti nekaj gibanja karoserije. No ja, nič zares motečega in v osmih desetinah je to čisto akademskega značaja. In ja, testni primerek, ki je bil opremljen s kupom tehničnih sladkorčkov, je bil verjetno že preko dveh ton! In s to maso ima podvozje kar nekaj dela ...

Da, ne glede na precej zasoljeno ceno, je to vseeno avtomobil, ki bi bil zelo blizu mojemu sanjskemu modelu, če bi ga že iskal v enem avtomobilu.

Preberite še: Volvo je končal z njimi ...

BONUS VIDEO: Presenečenja avtomobilske kulture, družbe in dogodkov v Sloveniji, predvsem pa - čemu se je treba izogniti?

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 71.200 €
Cena testnega modela: 95.712 €
Cena testnega modela s popusti: 95.712 €
Moč: 250kW (340 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 4,7 s
Največja hitrost: 250 km/h
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): 5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostor- nina 2.993 cm3 – največja moč 250 kW (340 KM) pri 4.400 vrt./min – največji navor 700 Nm pri 1.750–2.250 vrt./min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 4,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 5,0 l/100 km, izpust CO2 157 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.870 kg – dovoljena skupna masa 2.430 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.713 mm – širina 1.827 mm – višina 1.445 mm – medosna razdalja 2.851 mm.
Prtljažnik: 500–1.510 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 7,2 l/100km
Hvalimo in grajamo
Prepričljiv šestvaljnik – v vseh pogledih
Štirikolesni pogon, ki nadgrajuje dinamiko
Prostorsko darežljiv kombijevski zadek
Masa nekoliko omejuje lahkotnost
Nov komunikacijski sistem zahteva kar nekaj prilagajanja
Cenovno bo takšna »trojka« resen zalogaj