Renaultova zgodovina križancev je razmeroma kratka in zdi se, da francoski avtomobilski proizvajalec v tem razredu še išče svoje mesto. Najprej so poskušali s Koleosom, ki je v drugi generaciji zrasel in prešel v višji razred, potem se je pojavil Kadjar, ki ni z ničimer izstopal, in zdaj je tu še Austral, ki že na prvi pogled izžareva več samozavesti in ambicioznosti.
Austral zunanjo identiteto gradi s privlačnimi linijami z rahlo padajočo streho, kratkimi previsi in visoko linijo stranskih stekel. Sprednji del je videti masiven in odločno poudarja novo Renaultovo oblikovalsko filozofijo z značilno mrežo hladilnika, dnevnimi lučmi v obliki črke C in na zadnjem delu s skoraj po celotni širini razprostrtem traku zadnjih luči s svetilnimi diodami.
Austral je na voljo v dveh izvedbah z blagim hibridnim pogonom; v močnejši s 116 kilovati (158 konjskimi močmi), ki združuje 1,3-litrski štirivaljni bencinski turbomotor z neposrednim vbrizgom goriva, električnim zagonskim alternatorjem in 12-voltno litij-ionsko baterijo.
Sistem je povezan s prenovljenim samodejnim (brezstopenjskim) menjalnikom CVT, ki mu občasno manjka prefinjenosti, zato lahko med speljevanjem zaradi prepoznega odziva sistema samodejnega ponovnega zagona povzroči zmeren sunek. A večino pomanjkljivosti tovrstne tehnologije (občutek drseče sklopke) so uspeli tehniki le urediti.
Vzorno vozno udobje
Austral je v notranjosti zelo tih avtomobil, aktiviranje motorne moči je povsem linearno in prijetno, skoraj nezaznavno, največji navor 270 njutonmetrov pa pogonski stroj zagotovi že pri 1800 vrtljajih. Voznik pravzaprav nima možnosti zaznavati zanemarljive prisotnosti elektromotorja in hitro pozabi, da ta sploh obstaja. Pri pospeševanju reakcija na pritisk na stopalko za plin ni hipna in odločna, temveč mehkobna, kar pride prav pri manevrih pri majhnih hitrostih.
No, čeprav so med vozniki zagotovo tudi ljubitelji nekoliko ostrejše odzivnosti, ki si jo lahko pričarajo z izbiro športnega voznega načina z zaporednim pritiskanjem okroglega stikala na volanu, s katerim lahko izbira vozne programe. Tako Austral daje vtis bolj dinamičnega avtomobila s čvrstejšim občutkom na volanu ter občutno okretnejšim pospeševanjem.
Francoski križanec do hitrosti 100 kilometrov na uro pospeši v 9,7 sekunde, največja hitrost pa znaša 175 kilometrov na uro. Moja pričakovanja po tihi in udobni vožnji z uravnoteženo vozno dinamiko in prej mehkobno kot dinamično nastavljenim vzmetenjem je Austral uspel v večji meri uresničiti, delno pa tudi željo po varčnosti, kajti povprečna poraba je 7,2 litra bencina na sto prevoženih kilometrov. Čeprav je to skoraj liter nad tovarniškim povprečjem, tolikšna bencinska žeja za tako velik in poldrugo tono težak avtomobil ni pretirana.
Z doslednejšo rabo varčnega programa bi bil rezultat kak deciliter boljši, a na račun precej letargičnega odziva. Podvozje je torej uravnoteženo, kot se spodobi za takšen avtomobil, dobro uspe filtrirati večino manjših neravnin na cestišču, bolj občutljivo pa se odziva na konkretnejše grbine. Vendar Austral kljub naravnanosti na udobje dovolj suvereno leži na podlagi in tudi pri večjih hitrostih ohranja vzorno vodljivost.
Nova francoska arhitektura
Dodatni centimetri v primerjavi s predhodnikom pomenijo tudi več prostora v potniški kabini, predvsem zadaj, kjer je tudi vzdolžno pomična sedežna klop. Tudi prtljažnik je zdaj večji in v osnovi – odvisno od položaja zadnje klopi – sprejme vsaj 500 litrov prtljage, ob podrtih sedežih pa prostornina znaša 1525 litrov.
Spredaj je kabina poudarjeno zračna, prostorna, med sedežema pa je široka konzola z vgrajenim naslonom za roke in posebnim drsnim delom, ki spominja na letalsko vzvodno ročico za vzletanje (v bistvu je le naslon za roko). Pred voznikom je najnovejša Renaultova digitalna arhitektura z zaslonom za merilnike in 12-palčnim pokončnim komunikacijskim zaslonom.
Pri obeh je veliko možnosti nastavitev, in kdor ima čas in voljo za tovrstno poigravanje, lahko zapravi polovico dneva. Pri Renaultu so pokazali modrost z odločitvijo za uporabo Googlove tehnologije, ki omogoča sistem, ki je prijazen do uporabnika, a je tudi hiter in grafično privlačen, povezljivost s pametnim telefonom je takojšnja, sploh pa vse funkcije aplikacije Android Auto delujejo zanesljivo in hitro, s poudarkom na zemljevidih.
Tudi pri tem avtomobilu moram pohvaliti ločena mehanska stikala za nastavitev klimatizacije, ki prihranijo marsikatero nepotrebno odvrnitev pogleda s ceste. Precej manj sem bil navdušen nad položajem prestavne ročice menjalnika, ki je vrinjena na desno stran volana nad ročico za vklop brisalnikov in satelitsko stikalo za upravljanje radia – skratka nerodno – in ob trenutku nepozornosti jo voznikove roke hitro zgrešijo.
(Družinsko) življenje z Australom je torej v glavnem prijetno ali – če uporabim besedo, ki jo pogosto slišim pri mladostnikih – avtomobil je »povabljiv«. In z njim je tudi Renault izstopil iz nezanimivega povprečja ter se postavil v položaj, ko se bo lahko bolj enakovredno kosal s sorodniško konkurenco (Nissan Qashqai) in drugimi rivali (Volkswagen Tiguan, Peugeot 3008, Hyundai Tucson, Kia Sportage ipd.).
Preberite še:
Cena osnovnega modela: | 28.600 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 37.030 € |
Motor: | 4-valjni – vrstni – turbobencinski – prostornina 1.332 cm3 – največja moč 116 kW (158 KM) pri 5.250–5.500 vrt./min – največji navor 270 Nm pri 1.800–3.750 vrt./min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski samodejni menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 6,2l/100 km, izpust CO2 140g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.464 kg – dovoljena skupna masa 2.003 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.510 mm – širina 1.825 mm – višina 1.618 mm. |
Prtljažnik: | 500–1.525 l. |
Poraba goriva na normnem krogu: | 7,2 l/100km |
---|