Zakaj je Honda Forza 350 tudi v svoji najnovejši različici zanesljiva izbira?

 Honda Forza  s svojimi dovolj kompaktnimi dimenzijami in vsemi karakteristikami, ki jih pričakujemo od premijsko nastrojenega urbanega maksi skuterja, že vrsto let igra pomembno vlogo pri kreiranju smernic in standardov v svojem razredu. Nazadnje smo jo preizkušali pred štirimi leti, pod novo obleko pa se skrivajo stare kvalitete in tudi marsikaj novega. 

Začetki zgodbe o Hondinem modelu Forza segajo v daljno leto 2000, ko se je najprej pojavil na ameriškem (Reflex), pozneje pa tudi na evropskem tržišču. Kupci z obeh kontinentov so Forzo dobro sprejeli in radi kupovali, Honda pa se jim je za lojalnost in zaupanje večkrat oddolžila z bolj ali manj obsežno prenovo. No, tako je bilo polnih 18 let, potem pa so se pri Hondi odločili, da bodo Forzo izdelali povsem na novo. Jasno, tudi za tako renomiranega in v svetu maksi skuterjev uveljavljenega proizvajalca, kot je Honda, velja, da mora slediti številnim in v nekaterih primerih prav tako zelo izkušenim tekmecem.

Kljub vsem nespornim odlikam pa Forza ni bila najbolj konkurenčen skuter niti na tujih niti na našem tržišču. S tem ne mislim na ceno, pač pa na oblo, korpulentno in sploščeno linijo, ki pač ni bila po okusu večine, ki je vendarle vselej prisegala ne nekoliko bolj športno podobo.

Pod obleko veliko novega

Tudi zato so se pri Hondi v letu 2018 odločili, da bodo Forzo skrojili povsem na novo. Kot vsi resni proizvajalci ima tudi Honda svoj razvojni center v domovini skuterjev – Italiji. Tam so dobili jasna in konkretna navodila – izdelajte skuter za Evropo, lahko pa tudi malo za ZDA. Inženirji in oblikovalci so svoje delo opravili z odliko. Linije so postale občutno ostrejše, podoba privlačnejša, pojava skladnejša in oprema znatno bolj bogata.

To pomeni, da ima Forza odtlej vsa svetila in smerokaze izdelane v LED-tehnologiji, da ima sodoben in digitaliziran kokpit, da ima praktičen in pameten kovček, sistem brezstičnega ključa, sistem proti zdrsu zadnjega kolesa, ABS in vse drugo, kar pač spada zraven.

Preberite še: Suzuki V-Strom 1050 - model XT odhaja v pokoj, prihaja pa še robustnejši DE

A ker se večina proizvajalcev motociklov in skuterjev tradicionalno drži nenapisanega pravila, da je po treh letih čas za osvežitev in prenovo modela, je tudi Forza od konca minulega leta kupcem na voljo temeljito osvežena. No, naključje je hotelo, da je triletni prenovitveni ciklus sovpadel tudi z uvedbo standarda Euro5. Vsekakor drži, da je ta zloglasni standard zarezal tudi v Hondino ponudbo modelov, je pa Forzi vsekakor prinesel bistveno več koristi kot škode.

Forzo tako odslej poganja nova generacija enovaljnika, ki mu je v primerjavi s predhodnikom delovna prostornina zrasla za konkretnih 50 kubičnih centimetrov (z 278 na 330 ccm). Veliko novosti je tudi v drobovju, glavna gred je za 10 odstotkov lažja, sesalni ventili so za milimeter širši, povečan je premer grla vbrizga, optimizirana pa sta tudi sesalni in izpušni sistem. Moč motorja se je posledično povečala za dvanajst odstotkov, za šest odstotkov pa se je povišala končna hitrost.

Konkretno to pomeni 21,5 kilovata (29 »konjev«) moči in končno hitrost okoli 150 kilometrov na uro. A bolj kot teh mejnih vrednosti se lahko vozniki veselimo tega, da je vseskozi na voljo več tiste uporabne moči, ter dejstva, da Forza po novem brez napora tudi v dvoje vzdržuje zakonsko dovoljenih avtocestnih 130 kilometrov na uro. In pri tem druga generacija enovaljnika z oznako eSP2 (enhanced Smart Power) preverjeno in izmerjeno pogoltne manj goriva. V primerjavi s predhodnikom je bila poraba na testu manjša za tri decilitre in je znašala 3,7 litra na sto kilometrov.

V koraku s časom – in pričakovanji kupcev

Šele če boste neposredno primerjali staro in novo Forzo, boste opazili tudi celo vrsto kozmetičnih in aerodinamičnih sprememb. Te so nekoliko bolj izrazite na sprednjem in zadnjem boku, spremenjena so tudi vzvratna ogledala in, jasno, tudi pokrov motorja ter pogonskega sklopa. Da je v primerjavi s starim modelom nova Forza videti še bolj premijsko in prestižno, pa so zaslužne podrobnosti iz temnega kroma in nov dnevno/nočni svetlobni podpis.

Ker okvir pri prenovi ni bil deležen posebnih sprememb, je ergonomija sedenja še naprej pokončna in udobna. Če ste visoki in radi vozite z iztegnjenimi nogami, bi pri tem utegnili imeti nekaj težav, a v resnici potrebe po iztegovanju nog ni, saj so kolena pri normalnem sedenju idealno pokrčena.

Govorim zase, ki v višino merim 187 centimetrov, takole na oko pa brez težav zapišem, da je na Forzi dovolj prostora tudi za dva metra visokega hrusta. Kaj pa vožnja v dvoje? Brez težav. Namreč – sedež v obeh nivojih, torej spredaj in zadaj, ponuja ogromno prostora in je tudi udobno oblazinjen. Pod velikim sedežem je tudi velik prtljažnik, v katerem je dovolj prostora za dve integralni čeladi, ledvične pasove in še kakšne druge malenkosti.

Če sem se doslej ukvarjal predvsem z velikimi spremembami, je zdaj čas za besedo ali dve tudi o tistih manjših, a vendarle pomembnih izboljšavah. Da so že zgoraj omenjene aerodinamične spremembe še bolj učinkovite, kot bi bile sicer, je zaslužen tudi povsem nov vetrobran. Ta je večji in se tako kot prej po višini nastavlja s pomočjo elektrike, vendar naj bi zaradi svoje oblike pripomogel tudi k boljši smerni stabilnosti pri večjih hitrostih. Tisti, ki se vozite tudi v mrazu in dežju, pa boste še kako znali ceniti za 40 milimetrov daljši hod navzgor in navzdol (skupaj 160 milimetrov pomika).

Instrumentna plošča je osvežena, vendar ostaja zelo podobna prejšnji. To pomeni, da gre za pregledno in grafično čisto analogno klasiko, ki je v sredinskem delu izdatno digitalizirana. Podatki potovalnega računalnika so, kot je to pri Hondi običajno, standardno bogati, sprehajanje med njimi pa po zaslugi dveh menijskih tipk intuitivno in enostavno. Po novem se bo lahko voznik s Forzo povezal s Hondinim sistemom SmartVoice, v ta namen pa so pod levo ročico na krmilu dodane tudi posebne funkcijske tipke. Za polnjenje pametnega telefona in drugih elektronskih naprav je po novem namesto prejšnjega ACC zdaj na voljo vtič tipa USB.

Kot rečeno, okvir s svojo geometrijo ni bil deležen sprememb, je pa zaradi lažjega zadnjega dela pogonskega sklopa izboljšano centralno težišče skuterja. Težko rečem, v kolikšni meri ta sprememba vpliva na vozne lastnosti, vseeno pa ne bi trdil, da je Forza 350 na tem področju vodilni skuter v svojem razredu. Če ne proti drugemu, bi bitko na področju vodljivosti in odzivnosti izgubil že proti svojemu dvojčku ADV 350. Pa vendar, ciklistika Forze 350 je odlična, zato stabilnost in vodljivost v nobeni fazi vožnje nista vprašljivi.

Vzmetenje spada med tiste bolj čvrste, zato se pri večjih luknjah in neravninah včasih zaslišita ječanje plastik in ropot iz zadnjega kovčka. Pohvaliti je treba učinkovitost zavor, ki skuter vedno ustavita zanesljivo in hitro, četudi zavorni komplet tvorita le dva zavorna koluta. Doziranje zavorne moči se mi zdi pri skuterjih, ki so pogosto na zelo različnih mestnih podlagah, še zlasti pomembna lastnost. Tu je Forza odlična, je pa pri silovitih zaviranjih treba računati na potrebo po močnem stisku zavornih ročic.

Forza 350 po vseh merilih spada v zlato sredino Hondine in tudi konkurenčne skuterske ponudbe. Podobno velja tudi za ceno, a pri tem ne bi smeli spregledati vsega obilja, ki ga ponuja. Njegove dobre lastnosti vsekakor zasenčijo tistih nekaj malo manj dobrih, ki jih realno ima, a pod črto ne samo da lahko ponosno stoji ob boku najboljših, pač pa izstopa tudi s svojo eleganco, skrito v telesu prvorazrednega skuterja GT.

Preberite še: Cena bencina dosegla raven, kakršno je imela pred izbruhom spopadov v Ukrajini. Takšne so nove cene goriv!

Priporočamo tudi: Ponos Slovenije, Luka Dončič, ima v lasti ti 2 vozili! (In verjemite, imeli bi ju tudi vi)

Osnovni podatki
Prodaja: As Domžale Moto center
Cena osnovnega modela: 6.090 €
Cena testnega modela: 6.490 €
Tehnični podatki
Motor: 330 cm³, enovaljni, vodno hlajen
Moč: 21,5 kW (29 KM) pri 7.500 obr./min
Navor: 31,9 Nm pri 5.250 obr./min
Prenos moči: avtomatski, CVT
Okvir: jeklen cevni
Zavore: spredaj kolut 256 mm, zadaj kolut 240 mm, ABS, sistem proti zdrsu HSTC
Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj dvojni amortizer, nastavljiva prednapetost
Gume: spredaj 120/70 R15, zadaj 140/70 R14
Višina: 780 mm
Posoda za gorivo: 11,7 litra
Teža: 184 kg (pripravljen za vožnjo)
Hvalimo in grajamo
Zadnji kovček je povezan s pametnim ključem
Ergonomija
Motor in pogonski sklop, gospodarnost
Podoba, oprema
Visok sedež (za nižjerasle)
Trde zavorne ročice
Končna ocena
  • Honda Forza je ime, ki je v svetu skuterjev zlasti na tujem pustilo svoj pečat. Z vsemi svojimi atributi, elegantno podobo, odlično mehaniko in korektno ceno pa bi morala prepričati tudi tehtne Slovence. In to ji dobro uspeva, saj jih radi kupujemo.