Gre za avtomobil, ki je okolju prijazen, hkrati pa vsebuje številne ideje, ki bi jih lahko uresničili v serijskih vozilih.
Daciji je v zadnjem desetletju uspelo ustvariti podobo avtomobilskega proizvajalca, ki ne ponuja le avtomobilov, primernih za nekoliko plitkejše žepe, pač pa tudi vozila, ustvarjena za premagovanje brezpotij. Temu je za zdaj namenjen model Duster, ki že nekaj let naokrog vozi v drugi generaciji, kmalu pa se mu bo pridružil še večji brat na osnovi koncepta Biggster. A pri Daciji so sedaj predstavili še nekaj bolj radikalnega in terensko orientiranega.
Ime Manifesto morda spominja na kakega italijanskega športnika z dvema sedežema. No, dva sedeža ima tudi Dacijin novinec, ki pa ne bo kraljeval sredozemskim hitrim cestam, ampak brezpotjem. Gre namreč za robustnega dvoseda, ki spominja na legendarnega Volkswagnovega 'buggyja', le da ponuja še precej več terenskega potenciala.
Preberite še: Dacia Spring zasijala, postala je najbolj okolju prijazen avtomobil
Naj omenim še, da gre za prototip, ki ne bo doživel serijske proizvodnje (čeprav bi si to verjetno marsikdo želel), vseeno pa gre za popolnoma delujoče vozilo, ki bo pomagalo vpeljati nekatere napredne tehnologije v prihodnje generacije vozil. Kot poudarjajo pri Daciji, gre za pravi potujoči laboratorij, ki je med drugim popolnoma odporen proti vodi. Tudi če bi se njegove notranjosti lotili z visokotlačnim čistilnikom, mu ne bi naredili nobene škode.
Ker gre za prototip, je zato razumljivo, da pri Daciji niso razkrili pogonskega sklopa novinca, zato niti ni jasno, ali gre za bencinsko ali električno gnan avtomobil. So pa razkrili njegove druge adute; od izdatne oddaljenosti od tal do posebnih pnevmatik, ki zaradi svoje edinstvene zgradbe (ki sicer ni revolucionarna, saj se na različnih zasnovah pojavlja že nekaj let) ne potrebujejo zraka.
Druge posebnosti, ki jih prinaša avtomobil, so posebne prevleke sedežev, ki potnikoma lahko služijo kot spalne vreče, ali zgolj en LED-žaromet, ki naj bi bil dovolj zmogljiv, da po dodatnem pravzaprav ni potrebe. Mimogrede, žaromet je mogoče tudi preprosto odstraniti z vozila in ga uporabljati namesto baterijske svetilke. Sicer pa so tu še armaturna plošča iz plutovine in karoserijske plošče, v veliki meri izdelane iz reciklirane plastike, zaradi česar naj bi avtomobil prinašal še toliko manjši ogljični odtis.
Katere izmed predstavljenih elementov bodo pri Daciji prenesli v serijsko proizvodnjo, je za zdaj še težko napovedati. Morda bo to koncept YouClip, ki skrbi za to, da elementi ostanejo na svojih mestih in se med terensko vožnjo ne razgubijo po kabini. Morda bo to modularni strešni prtljažnik, morda pa tudi kateri izmed elementov, ki jih bodo na omenjenem konceptu še preizkusili v prihodnje. Ta namreč še zdaleč ni doživel konca svoje evolucije.
Preberite tudi: Pri tej znamki skoraj ne znajo drugače kot z vsemi štirimi
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"