Spomladi drugo leto bo na cesti že tretja generacija Volkswagnovega kompaktnega športnega terenca. V Wolfsburgu pravijo, da je njegov videz najbolj karizmatičen doslej. Ampak samo karizma in videz seveda nista dovolj ...
Volkswagnov pristop v takrat še dokaj sveži ideji kompaktnih terencev oziroma športnih terencev je bil v začetku tisočletja precej rezerviran. Segment je rasel, toda pri Volkswagnu so si kot po pravilu vzeli čas - v smislu njihovega pravila, da niso nikoli prvi, vendar želijo biti takoj v vrhu. Tiguanu je to hitro uspelo. Že prva generacija je bila leta 2007 uspeh, do danes pa so uspeli prepričati kar 7,5 milijona kupcev. Zato se pri znamki seveda veselijo začetka drugega leta - navsezadnje bodo imeli na trgu dva zgodovinska 'bestesllerja' - Tiguana in ravnokar predstavljenega Passata.
Po petdesetih letih in trideset milijonih primerkov je zdaj čas za novo, deveto generacijo Passata
Dimenzijsko še vedno kompakten
Četudi je dimenzijsko ostal novinec skoraj v merah predhodnika (le v dolžino je zrasel za tri centimetre na 4539 mm), pa so inženirji spremenili praktično vse elemente in komponente. Od zasnove zunanjosti, preko podvozja, intenzivne hibridizacije pogona do osvetlitve in udobja notranjosti. Že poteze novinca kažejo na to, da je Tiguan vendarle malce drugačen, saj kaže nekaj samosvojega, svežega pristopa, predvsem s samozavestno visokimi boki, izrazito in visoko masko z velikimi stranskimi odprtinami za usmerjanje zračnega toka.
V boke potegnjeni žarometi so lahko seveda LED tipa, lahko pa tudi matrični (IQ.LIGHT, prvi na tej platformi) in bolj dinamično zasnovanim zadkom s položnejšimi, skoraj kupejevskimi petimi vrati. Seveda je mnogo tega usmerjal predvsem idealni količnik zračnega upora, ki znaša zdaj za tak karoserijski tip ugodnih 0,28 (prej 0,33).
Tudi tretja generacija na MQB
Tudi novi Tiguan je seveda nastajal na prenovljeni platformi MQB evo za model s prečno spredaj vgrajenim motorjem, zato je nabor sodobnih sistemov in pogonskih sklopov dolg kot še nikoli. Osem pogonskih sistemov ponuja, od katerih so vsi prenovljeni ali skoraj novi. S poudarkom seveda na elektrifikaciji - zato so posebej ponosni na nov priključnohibridni sistem v dveh izvedbah (150 in 200 kW).
Evolucija platforme MQB: prvi z novo platformo je seveda Passat
Sestavlja ga prenovljen 1,5-litrski štirivaljnik in šeststopenjski DSG menjalnik, v ohišju katerega je e-motor s 85 kW (115 KM), energijo za delovanje pa zagotavlja baterija z 19,7 kWh zmogljivosti (prej 10,6). Natančnih meritev še ni, inženirji pa so si edini, da bo šlo brezemisijsko okoli 100 km (prej med 50 in 80). Poleg polnjenja z izmeničnim tokom (tudi do 11 namesto 3,6 kW), pa bodo ponudili tudi možnost enosmernega polnjenja (do 50 kW).
Cenovno bosta nekoliko bolj 'prijazni' dve verziji blagohibridnega pogona (96 in 110 kW/130 in 150 KM), kjer enakemu 1,5-litrskemu motorju TSI pri delu, predvsem pospeševanju in pri nizkih vrtljajih, pomaga jermenski zagonski alternator z do 15 kW (in 25 Nm) moči. Kot nekakšen 'e-booster' deluje, li-ionska baterija se napaja ob regeneraciji in pomaga pri zmogljivostih in seveda pri zmanjševanju porabe.
Še vedno tudi dva motorja TDI
Klasične motorje ICE predstavljata dva bencinska dvolitrska stroja TSI s 150 in 195 kW (204 in 265 kM), oba serijsko spojena s stalnim štirikolesnim pogonom 4Motion (sklopka pred zadnjim diferencialom), še vedno pa bo kar nekaj kupcev čakalo predvsem na dve dizelski opciji. Dvolitrski TDI bo na voljo s 110 in 142 kW (150 in 193 KM), pri čemer bo prvi gnan na prednjo os, močnejši pa bo ponujal 4Motion pogon. In pri tem seveda ne gre pozabiti na dejstvo, da bodo poslej vsi modeli na voljo zgolj in samo s sedemstopenjskim menjalnikom DSG!
Boljša lega, več agilnosti
Z novo oziroma prenovljeno platformo MQB evo so dobili inženirji tudi več možnosti pri prenovi podvozja. Zasnova je ostala - posamično vpetje spredaj in večvodilno zadaj, so pa inženirji vgradili nove stabilizatorje, blažilce, nastavitve koles ... Poleg tega je zdaj vgrajen računalnik, ki skrbi le za vozno dinamiko (VDC). In tako krmili tudi prenovljen sistem XDS (simulacija zapore diferenciala), ki deluje hitreje in bolj ciljno. Krona vsega je seveda nov sistem računalniško vodenih blažilcev DCC Pro, ki zdaj uporablja dva ventila, po enega za stisk in razteg in ju je moč krmiliti neodvisno. S tem je okno nastavitev seveda večje, tak sistem pa omogoča tudi več vpliva na vozno dinamiko.
Ročka menjalnika poslej ...
Notranjost tretje generacije je seveda povsem na novo zasnovana in v veliki meri tudi digitalizirana. Prestavna ročica se je (kot v Passatu) preselila za volan, tam pa so se znebili tudi nadležnih senzorskih stikal. Osrednji instrument pred voznikom meri 260 mm po diagonali in je celo večji od predhodnika, ponuja štiri poglede, osrednji zaslon na desni pa je seveda občutljiv na dotik, zasnovan povsem na novo, z novo logiko upravljanja in s premerom do 332 mm (15 palcev). Infotainment seveda uporablja četrto generacijo sistema (MIB4). Velja omeniti še nove sedeže (možnost masažne verzije), pa prostornost zadnje klopi, kjer so ohranili vzdolžni pomik cele zadnje klopi. In potem je v prtljažniku lahko do resnih 652 litrov prostora (37 l več od predhodnika).
Koncept, ki bi ga Volkswagen enostavno moral uresničiti
Kot rečeno - pri nas bo novinec na voljo verjetno zgodaj spomladi, cene za zdaj še niso znane, več o tem, kako se obnese Tiguan na cesti, pa takrat, ko bomo lahko naredili prvih nekaj kilometrov.
Preberite še: Redek češki dragulj je zdaj vreden več kot sto tisočakov
BONUS VIDEO: Kateri so najboljši avtomobilski dogodki v Sloveniji in katerim se je potrebno izogniti?
Novo na Metroplay: Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec