Mednarodni avtomobilski salon v Parizu - V Pariz verjamejo zlasti Francozi in Kitajci

17. 10. 2022 | Andraž Zupančič
Deli

Po nekajletnem kovidnem premoru se bo te dni odprl pariški avtomobilski salon. Letos bo praznoval 124 let obstoja in še vedno spada med največje ter najbolj pomembne salone v svetu avtomobilizma. Na leto ga obišče več kot milijon obiskovalcev, skoraj deset tisoč novinarjev in sto držav. Zato avtomobilske tovarne skrbno pripravijo novosti. Čeprav v precej okrnjeni zasedbi bo tudi letos zanimivo.

Za avtomobilske salone, ki so resda v zatonu nekdanjega blišča, radi rečemo, da so vrata v prihodnost tako za tehnologijo kot slog oblikovanja avtomobilov. Po nekaj letih odmora bodo letos avtomobilske tovarne pokazale v Parizu zanimive stvaritve na področju elektrifikacije, hibridizacije in alternativnih pogonov ter celo vrsto novosti na področju varnostnih sistemov. Organizatorji so ravno zaradi pomanjkanja zanimanja večjih znamk v okvir salona vključili še dobavitelje sestavnih in rezervnih delov, da bodo lahko zlasti predstavniki industrije na enem kraju dobili čim več informacij iz najrazličnejših virov.

Število tradicionalnih znamk je okleščeno (tudi salon traja le šest dni); tako bo tudi velikih novosti manj, zato pa zdaj na velika vrata v avtomobilsko industrijo na zahodu trkajo kitajske znamke. Na salonu bodo prisotni Renault, Dacia, DS in Peugeot pa tudi znamka Jeep. Zelo ambiciozna kitajska BYD in Great Wall ter vietnamski VinFast bodo zastopali industrijo, ki si šele želi odrezati čim večji kos pogače zahodnoevropskega trga. Električni »startup« Fisker bo pokazal križanec Ocean, v Parizu bo prisoten tudi Mercedes-Benz z novim modelom, vendar ne kot uradni razstavljavec. Spodaj je seveda nekaj znanih modelov in znamk, za katere ocenjujemo, da so tudi najbolj zanimive.

Renault

Pri tej znamki bodo večino pozornosti usmerili v Renault 4ever, študijo nove Katrce kot povsem električnega križanca, ki naj bi šel v serijsko proizvodnjo leta 2025. Renault 4 bodo postavili ob bok Renaultu 5, štirica pa bo majhen električni model z odrezanim zadkom in bo, tako kot »petka«, zasnovan na skupni električni platformi CMF-BEV. Renault bo pokazal tudi bolj dirkaško zasnovano konceptno »petko« in prvič širši javnosti tudi naslednika Kadjarja, nov model Austral.

Renault 4ever

Renault 4ever

Renault

Renault Mobilize Duo in Bento

Simpatičen malček v dveh oblikah bo naslednik ekstravagantnega Twizyja, vendar večji in zmogljivejši. Malček z 2,43 metra dolžine, v katerem potnika še vedno sedita eden za drugim, bo namenjen predvsem deljenemu lastništvu. Zmogel naj bi do 140 km, na voljo pa bosta dve verziji s 45 in 80 km/h končne hitrosti.

Mobilize Duo

Mobilize Duo

Mobilize

Alpine

Še ena Renaultova znamka, ki je usmerjena v športnost, bo sčasoma ponudila še električnega križanca in manjši »dirkaški« model z odrezanim zadkom. Oba bosta do leta 2025 služila za zamenjavo dosedanjega športnega kupeja A110. V Parizu bodo obiskovalci lahko videli novega, 34 kilogramov lažjega A110 R ter konceptno vozilo Alpenglowe. A110 R zmore 300 konjičev in do 100 kilometrov na uro pospeši v 3,9 sekunde. Koncept športnega enoseda v obliki prototipnih dirkalnikov za vztrajnostne dirke je predvsem njihov pogled na hibridno-vodikov pogon prihodnosti v športnih modelih. Oblika seveda ni naključje, saj bo tudi Alpine del vztrajnostne serije s prototipom v razredu LMDh.

Alpine 110R

Alpine 110R

Alpine

Peugeot

Znamka, ki je neke vrste prestižnejši predstavnik koncerna Stellantis, bo predstavila svoj novi model 408, ki je poln dinamike. Na trgu se bo ta bolj ostro oblikovani avtomobil spopadal s konkurenco tipa Renault Arkana, VW Taigo in Citroën C4 X. Zato bo še bolj aerodinamično oblikovan in se bo od tekmecev razlikoval še po številnih drugih podrobnostih. Pri Peugeotu upajo, da se bodo za tovrstne avtomobile odločali kupci, ki se bodo naveličali vseprisotnih križancev. Zraven pa bo seveda prenovljen električni model e-208 z močnejšim in varčnejšim pogonom.

Peugeot 408 PHEV

Peugeot 408 PHEV

Peugeot

Dacia

Dacia, Renaultova zgodba o uspehu, bo pokazala spremenjeno celostno podobo z novim logotipom in tudi bolj terensko naravnan model Manifesto. To je povsem električni terenec in je neke vrste laboratorij na štirih kolesih, saj bodo na njem preizkušali sisteme za prihodnje serijske modele.

Dacia Manifesto

Dacia Manifesto

Dacia

Jeep

Jeep bo pokazal Avengerja, najmanjšega v svoji ponudbi, s povsem električnim pogonom, a bo na voljo tudi z motorji z notranjim zgorevanjem. Zasnovan bo na Stellantisovi platformi eCMP in ga bodo izdelovali na Poljskem. V letu 2025 bodo v Evropi predstavili še dva električna modela.

Jeep Avenger

Jeep Avenger

Jeep

DS

Stellantisova prestižnejša znamka je prenovila svojo ponudbo križancev, v prvi vrsti DS7 in DS3, ter ukinila oznako »crossback«. DS7 je bil njihov prvi lastni model po letu 2016, ko so se ločili od Citroëna. Poganjal ga bo 360 konjičev močan hibridni sklop, ta različica pa bo dobila tudi zmogljivejše zavore. Hkrati so predstavili tudi koncept DS E-Tense Performance.

DS7

DS7

Ds

VinFast

Edini proizvajalec avtomobilov v Vietnamu načrtuje velik prodor na evropski trg. Za to bo namenil več povsem električnih modelov, ki naj bi bili kupcem na voljo že pred koncem letošnjega leta. Sprva bodo ponujali dva križanca, srednje velikega VF8 in večjega VF9, ki naj bi ju pokazali tudi v Parizu.

VinFast VF 9

VinFast VF 9

Vinfast

Mercedes-Benz

Mercedes na tem salonu ne bo imel lastnega razstavnega prostora, bodo pa novega križanca EQE pokazali v Rodinovem muzeju v Parizu. Zasnovan bo na platformi EVA2, na kateri so zasnovani tudi največji električni predstavniki, limuzina EQS ter križanec in limuzinski EQE. Križanec EQE s petimi sedeži bo - kakor križanec EQS - nastajal v ZDA in ga bodo od tam uvažali v Evropo.

Mercedes EQE

Mercedes EQE

Mercedes

Great Wall Motors

Še en veliki kitajski proizvajalec, ki se je osredotočil na manjša električno gnana vozila. Mednje spada model Funky Cat, ki ga izdeluje njihova podznamka Ora. Avtomobil z oblikovnimi potezami v retro slogu je namenjen mlajšim uporabnikom, zlasti za vožnjo po mestu. Z enim polnjenjem naj bi prevozil okoli 320 kilometrov, v Nemčiji pa naj bi ga začeli prodajati konec letošnjega leta. Funky Cat bo na ogled v Parizu, tovarna pa bo tam v prvi vrsti predstavila svoje načrte za prihodnost z znamko Ora.

Great Wall Ora Funky Cat

Great Wall Ora Funky Cat

Ora

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja