Novo v Sloveniji: Je to znanilec vrnitve odpisanih enoprostorcev?

Volkswagen Multivan prihaja z novim poslanstvom in prvič tudi s hibridnim pogonskim sklopom.

Novo v Sloveniji: Je to znanilec vrnitve odpisanih enoprostorcev? (foto: Matjaž Gregorič) Matjaž Gregorič
16. 2. 2022

Čeprav stari slovenski pregovor pravi, da ena lastovka še ne prinese pomladi, je novi Volkswagen Multivan morda znanilec vračanja večjih limuzinskih kombijev, ki so se v zadnjih  letih povsem umaknili križancem oziroma športnim terencem. Pri Volkswagnu  novincu, ki se je poslovil od dostavniške genetike predhodnika, namreč namenjajo novo poslanstvo – udoben prevoz za družinske in poslovne namene, pri čemer z enoprostorsko zasnovo delno nadomešča tudi upokojenega Sharana..

Multivan ima tudi v najnovejši izdaji karizmatično zunanjo podobo, položen sprednji del z velikim vetrobranskim steklom dopolnjujejo dinamične stranske karoserijske linije in eleganten zadek z izrazitim zračnim stabilizatorjem na vrhu prtljažnih vrat. S 4,97 metra dolžine za sedem centimetrov prekaša predhodnika, v širino ga je za skoraj 4 centimetre več (1,94 metra), hkrati pa je skoraj pet centimetrov nižji (1,90 metra) , medtem ko je medosna razdalja narasla na 3,12 metra, kar je 12,5 centimetra več.

Poleg običajne dolžinske izvedbe je zdaj na voljo tudi podaljšana s 30-centimetrskim prirastkom oziroma z dolžino 5,17 metra.  In razveseljivo, Multivan se po slovenskih avtocestah lahko vozi v istem cestninskem razredu  kot osebni avtomobili.

Preberite še: Vozili smo Volkswagen Multivan: Zakaj v njem ne boste vozili tovora?

Vstop v prostorno in notranjost skozi bočna drsna vrata na obeh straneh lahko  olajšuje elektrificirani odpiralni mehanizem, ki se tako kot  pri dvižnih prtljažnih vratih odziva tudi na zamah z nogo. Potniška kabina zaradi velikih steklenih površin in kakovostnih materialov vzbuja občutek ambientalne prostornosti in zračnosti. V Multivanu je dovolj prostora za sedmerico potnikov in njihovo prtljago, pri čemer je mogoče sedeže poljubno zlagati in premeščati ali kar odstraniti.

Prvič doslej Multivana lahko premika priključno hibridni pogon s sistemsko močjo 160 kilovatov (218 KM). Pogonske naloge družno opravljata 1,4-litrski turbobencinski motor s 110 kilovati (150 KM) in elektromotor s 85 kilovati (115 KM), ki ga z energijo oskrbuje baterija z zmogljivostjo 13 kilovatnih ur in z možnostjo polnjenja zgolj s 3,6 kilovati moči. Za prenos moči skrbi 6-stopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik DSG, v povsem električnem načinu je doseg okoli 50 kilometrov.

Od bencinskih motorjev je na slovenskem trgu na voljo 2,0-litrski štirivaljnik s prisilnim polnjenjem in 150 kilovati (204 KM), v aprilu se mu  bo pridružil še 2,0-litrski štirivaljni turbodizel s 110 kilovati (150 KM), pri obeh je za prenos moči serijsko zadolžen 7-stopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik DSG

Voznikovo delovno mesto je v tipičnem Volkswagnovem slogu – pregledno, urejeno, enostavno za upravljanje. Na instrumentni plošči so digitalni merilniki, na sredini velik 10,25-palčni komunikacijski zaslon in namesto prestavne ročice stikala za upravljanje samodejnega menjalnika, kar omogoča nezahtevno upravljanje. Seveda tudi s pomočjo številnih asistenčnih sistemov za varnejšo in udobnejšo vožnjo.

Preberite še: Poglejte, kaj so naredili iz enoprostorca

Pri uvozniku Porsche Slovenija bodo letos dobili le polovico od predvidene količine 300 Multivanov. Osnovna izvedba z  2,0-litrskim bencinskim štirivaljnikom stane 43.500, priključno hibridna 49.600 evrov, cene  za dizelsko bodo znane čez dober mesec.