Nemške limuzine: jeseni novo veselje pri znamki iz Zuffenhausna

18. 9. 2023 | Matjaž Korošak
Deli

Konec novembra bodo pri Porscheju končno predstavili dolgo napovedano tretjo generacijo Panamere, ki jo testirajo že nekaj časa. Kaj je torej znanega, kaj je mogoče ugibati in kaj je le verjetno?

Kakšna štiri leta po zadnji prenovi druge generacije, ki je na trgu od leta 2017, je očitno čas za novo Panamero. Tehnični in tehnološko nov avtomobil, ki bo karoserijsko in oblikovno doživel bolj evolucijo kot revolucijo. Pri Porscheju stavijo na intenzivnejšo elektrifikacijo, predvsem priključnohibridnih verzij, s katero želijo očitno ujeti prodajni priključek uspešnemu Taycanu.

Več energije, več dosega

Porsche

Kljub temu da modeli PHEV še zdaleč niso vse, pa bo na tem področju menda kar nekaj novega, saj naj bi na nekaterih trgih pomenili skoraj vso podajo. Predvsem pa bo e-doseg izdatno daljši, saj bo za zalogo energije poslej skrbela baterija s 25,9 kWh (doslej 17,9), kar pomeni, da bi se lahko doseg najbolj učinkovitih verzij dvignil z dobrih 50 na več 80 km. Pri Porscheju optimistično trdijo, da naj bi se doseg povečal za 70 odstotkov ...  

To je najmočnejši Porsche z bencinskim motorjem

Porsche

Sicer pa naj bi bile menda v prodaji poslej kar štiri verzije PHEV - nova, četrta bi se lahko naslanjala na tehnologijo, ravnokar predstavljeno pri Cayennu, kjer v verziji Turbo-E Hybrid zmore kar 544 kW (739 KM) in največji navor 950 Nm (oba modela pa si bosta očitno delila tudi baterijo). Kako se bo nov superhbrid imenoval, še ni znano, saj Turbo S oznaka menda ostaja. Ob hibridih bosta tu še dva znana, čeprav predelana, prisilno polnjena blagohibridna motorja (48 V): 2,9 V6 in 4,0 V8.

Novo zračno vzmetenje

Porsche

Povsem novo je tudi podvozje, ker so se Porschejevi inženirji odločili za nov sistem zračnega vzmetenja, ki bo v Panameri serijsko vgrajen. Gre za dvokomorni sistem (namesto trikomornega kot doslej), ki pa naj bi omogočal precej večje okno nastavitev. Predvsem tudi zaradi novih blažilcev s sistemom dveh ventilov. Na ta način lahko sistem neodvisno nadzoruje stopnjo stiska in raztega vsakega posameznega blažilca (prej eden). S tem sistemom, trdijo, bo mogoče bolj učinkovito nadzorovati gibanje karoserije v vseh smereh tudi brez aktivnih stabilizatorjev (PDCC).

Redek češki dragulj je zdaj vreden več kot sto tisočakov

Pri Porscheju obljubljajo tudi bolj učinkovito rekuperacijo, učinkovitejše in boljše e-motorje in seveda hitrejše polnjenje z vgrajenim 11-kW polnilcem, ki naj bi skrajšal čas ne glede na rezervirano moč.

O notranjosti še nič

O notranjosti pri Porscheju sicer še ne govorijo in je ne razkrivajo. Zagotovo pa se bo nova Panamera tozadevno približala rešitvam, ki so znane iz Taycana, kar v vsakem primeru pomeni še več in bolj intenzivno digitalizacijo voznikovega okolja. Avto bodo sicer uradno predstavili 24. novembra na festivalu Icons of Porsche v Dubaju.

Preberite še: Redek češki dragulj je zdaj vreden več kot sto tisočakov

BONUS VIDEO: Kateri so najboljši avtomobilski dogodki v Sloveniji in katerim se je potrebno izogniti?

 

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj