Strah pred agresivnimi kitajskimi proizvajalci je za mizo združil dva proizvajalca, ki sta (vsaj na domačem trgu) veljala za huda in trda tekmeca ...
Odkar je Kitajska postala največji izvoznik avtomobilov in na tem mestu prehitela Japonsko, tudi v deželi vzhajajočega sonca ni več, kot je bilo. Pred dnevi sta tako za mizo sedla šefa druge in tretje največje znamke - Nissana in Honde. Bistvo dogovora: vrag je vzel šalo, in če želimo preživeti, moramo sodelovati, vsaj na področju baterijsko elektirčnih vozil.
Hibridi so trenutno prvi po popularnosti
Ker je na domačem trgu hibridni pogon zelo popularen, vsaj glede na baterijsko električenga, sta obe znamki na področju baterijsko električni vozil nekoliko zaspali, ne glede na dejstvo, da je bil prav Nissan z Leafom med pionirji pogona.
Na japonskem namreč predstavlja trg hibridov kar 40 ostotkov prodaje, medtem ko je prodaja povsem električnih vozil (BEV ali baterijsko električnih) pri le slabih dveh odstotkih! Ker nobena od znamk sama ne zmore dovolj potenciala, so se odločili za sodelovanje. Ki pa vsaj zaenkrat ne bo vključevalo finančnih povezav.
Obe znamki že v povezavah
In to ne glede na dejstvo, da je Nissan že vpet v zvezo Renault Nissan (Mitsubishi), ki je zdaj sicer nekoliko bolj ohlapna, pa vendarle. Nissan je tudi ogromno investiral v Renaultovo divizijo Ampere, ki se ukvarja le z električnim pogonom. Po drugi strani je strokovni tisk večkrat povezoval Nissana tudi z Fiskerjem, ki ima resne finančne težave in mrzlično išče finančno zdravega partnerja s proizvodnimi zmogljivostmi.
Honda in GM (ter Sony)
Honda po drugi strani že sodeluje z GM-om pri razvoju električnih modelov za trg v ZDA (čeprav so ob koncu leta prekinili pet milijardni projekt skupnega razvoja cenovno dostopnih BEV modelov), po drugi strani pa pri Hondi vidijo potencial pri skupnem razvoju Sonyjeve blagovne znamke Afeela, s katero so vstopili v svet avtomobilske industrije.
Obe znamki je sicer v nekakšno zvezo poskusila prepričati že japonska vlada leta 2019, ravno zato da bi bili skupaj močnejši proti konkurenci z vzhoda. Ponudba električnih vozil obeh znamk je zato trenutno precej skopa - Nissan ponuja le dva modela, Honda le mestni model e: Pri tem pa Honda vztraja, da bo ponudba povsem elektrificirana do leta 2040.
Preberite še