Končno je novi Enyaq zapeljal tudi v slovenske salone in predstavniki Škode pri nas so prepričani, da bo uspešnica!
Redko je videti tako in toliko zadovoljnih, kaj zadovoljnih - skoraj srečnih obrazov predstavnikov Škode, kot jih je bilo tokrat na predstavitvi novega modela znamke. Seveda gre za težko pričakovan model Enyaq, prvi električno gnani model znamke, ki so ga z belega lista papirja (če je tega sploh še kaj) zasnovali kot zgolj električno gnan križanec ali morda celo SUV in predstavili svetovni javnosti septembra lani. In z vsem par ponuja, tudi tokrat računajo, da bo ovira pri uspešni prodaji le tovarniško določena kvota. Na kakšnih 200 primerkov lahko računajo, od katerih jih je menda skoraj polovica že razprodanih.
No, že takoj na začetku so povedali, da je silhueta sicer nezamenljivo esuvejevska, vendar pa so vse ostale lastnosti modela takšne, da bi prav lahko bil tudi kombi, velika terenska limuzina, ... ali pa še kaj. S svojo dolžino 4,65 metra je namreč le za nekaj cm krajši od velikega Kodiaqa, prostora pa je v njem toliko kot pri še večjem Superbu, saj so baterijo skrili v dno, pogonski motor - trenutno le eden, pa je skrit v zadku in poganja zadnjo os (verzija z dvema motorjema je v prihodu). Prtjažnega prostora je kljub temu kar 585 litrov, pod dvojnim dvom pa je kup uporabnih prostorov in prostorčkov, ki jih zapolnjujejo Simply Clever rešitve. Kot na primer čistilec za kabel, polnilni kabel, ... teh je seveda še več - od dežnika v vratih, strgala za led,...
Trije motorji, tri baterije
Trije motorji so na voljo in tri baterije, toda sprva bosta na našem trgu na voljo dve opciji - torej 60 in 80, ki imata baterijo z zmogljivostjo 62 in 82 kWh, za pogon pa sta tukaj na voljo motorja s 132 in 150 kW. In doseg - 390 in kar 510 kilometrov obljubljajo pri Škodi, seveda pa je marsikaj odvisno od voznika, topografije in seveda upoštevanja ter uporabe tehnike, ki jo Enyaq ponuja - na primer vgradnje toplotne črpalke, pa uporabe voznih programov (kjer Eco in Eco+ zmanjšata hitrost in moč,...).
V prihodu je še našibkejša baterija s 55 kWh, vendar pa po besedah Petra Podlipnyja, direktorja znamke, ne gre pričakovati večjega povpraševanja po tem modelu (z motorjem 109 kW), saj največ pričakujejo od močnejših verzij. Mimogrede - za model 60 pripravite 39.800 tisočakov in za verzijo 80 dobrih 46.200 evrov (najcenejši model bi naj prišel ob koncu leta, vendar bo še vedno veljal okoli 36.00 evrov).
In kako polniti?
Enyaq ima vgrajeno CCS polnilni vtič, ki omogoča polnjenje z enosmernim in izmeničnim tokom - z vgrajenim polnilcem 7,2 ali 11 kW (za AC) in vsaj 50 kW, za doplačilo oziroma pri močnejših modelih pa celo moč 100 ali celo 125 kW. Mnogo tega pa lahko potem voznik nadzoruje in preverja tudi preko aplikacije na telefonu, kot na primer daljinsko ogrevanje ali ohlajevanje.
Posebnost je seveda notranjost, kabina ki je ukrojena po svoje in je nekakšna nadgradnja tistega, kar so pokazali pri novi Octavii. Toda dodelano in obdelano z novimi materiali, v katere je oblečena tudi armaturna plošča. Dva zaslona določata notranjost - osrednji s 10 ali celo 13 palci diagonale, ter manjši pred voznikom s 5,3 palca. Povsem digitalizirano okolje torej, ki pa ima vendarle še nekaj uporabnih bližnjičnih stikal pod zaslonom.
Presenetljiva vozna dinamika
Vsekakor gre za okolje v katerem sem se takoj počutil udobno in domače - tudi zaradi temeljitih sedežev in njihove izdatne nastavljivosti. Seveda pa bi bilo vse zastonj, če Enyaq ne bi znal poakzati, da je na cesti lahko suveren, prijeten in odločen sopotnik in v teh nekaj kilometrih moram reči, da je prepričal. Ravno tako kot res učinkovito podvozje - sicer v testnem primerku opremljeno z DCC sistemom prilagodljivih blažilcev. Impresivno blaži in fitrira, navkljub teži in 20 colskim platiščem ... Vredno vsakega centa. Vsekakor pa bo treba za končno oceno še malce počakati ...
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj