Ob biližajočih se praznikih na Darsu pričakujejo porast prometa na avtocestah. Nadzirali bodo tako tujce, kot tudi domače voznike.
V Sloveniji in v Evropi bo prihajajoči vikend praznični, po zaslugi velikonočnega ponedeljka pa se bo raztegnil vse do torka. Trije prosti dnevi (in morebitno petkovo popoldne) pa bodo ob visokih temperaturah in soncu, ki smo mu že priča številne zagotovo zvabili na krajši oddih in tudi morje. Pri tem pa seveda ne mislimo zgolj Slovencev, temveč tudi številnih Evropejcev, ki se utegnejo preko naše države odpraviti južneje.
Na Darsu so ob tem in ob dejstvu, da se bližajo tudi prvomajski prazniki, napovedali poostren nadzor nad uporabo vinjet na slovenskih avtocestah. Nadzora se bodo lotili na več načinov: s pomočjo stacionarnih in prenosnih kamer ter mobilnih kamer v vozilih, poleg tega pa bodo nadzor upravljali – tako kot do sedaj – tudi z izvajanjem obvozov preko platojev nekdanjih cestninskih postaj, bencinskih servisov in počivališč.
Preberite še: E-vinjete: ali sedaj sistem končno deluje?
Na Darsu ob tem poudarjajo, da je veljavna zgolj tista vinjeta, na kateri je razvidna ustrezna veljavnost (v času nadzora), hkrati pa je izbran pravilen cestninski razred ter navedena pravilna registrska oznaka vozila. V kolikor je naveden napačen cestninski razred ali pa napačna registrska oznaka, je potreben nakup nove vinjete. Na Darsu ob tem zagotavljajo, da bodo v primeru obvestila ukrepali in ob prijavi vrnili ustrezen del kupnine za vinjeto.
Ob prekršku nujen nakup vinjete - za nazaj
Kazen za uporabo neveljavne vinjete oziroma vožnjo po avtocesti brez ustrezne vinjete sicer znaša 300 evrov, ob tem pa na Darsu zaračunajo tudi nakup vinjete za preteklo obdobje, kar pomeni, da boste za prekršek, storjen osmega aprila morali kupiti še vinjeto z veljavnostjo od drugega aprila dalje (in ne od osmega aprila dalje, ki bi nato veljala do 15. aprila).
Na Darsu sicer pojasnjujejo, da so do 11. aprila letos izdali 7.200 plačilnih nalogov zaradi neuporabe vinjet (za primerjavo: leta 2020 so jih zgolj v prvih 34 dnevih leta izdali skoraj pet tisoč). Številka se sicer ne zdi ravno visoka, se pa ob tem znova pojavlja vprašanje o smiselnosti napovedanega poostrenega nadzora ob dejstvu, da naj bi od konca februarja že deloval sistem za elektronski nadzor s pomočjo kamer. Takšen nadzor bo verjetno pripomogel vsaj k delnemu zmanjšanju pretočnosti prometa. Po zadnjih informacijah s terena namreč ta še ne dela. Pojasnila s strani Darsa še čakamo.
Preberite še: Elektronska vinjeta po mesecu dni od torka obvezna za vse, sistem pa že kaže prve luknje! DARS molči
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj