V zakriti visokotehnološki stavbi v Renaultovem Technocentru blizu Pariza simulirajo proizvodne procese za kasnejšo izdelavo serijskih avtomobilov.
V skrbno zavarovanem območju Renaultovega Technocentra ta čas poteka proizvodnja prvih prototipov novega električnega Renaulta, ki bo zapeljal na ceste v prihodnjem letu. S tem želijo pri francoskem proizvajalcu zagotoviti, da bo novinec že v začetku serijske proizvodnje dosegal zastavljena merila kakovosti, enako pa velja tudi za druge prihodnje modele.
V veliki stavbi na območju, kjer je razen za pooblaščeno Renaultovo osebje prepovedana uporaba mobilnih naprav, je center za izdelavo prototipov, ki je bil ustanovljen pred 25 leti. Renault je eden redkih proizvajalcev avtomobilov, ki ima poseben obrat za prototipe, kjer so metode in procesi sestavljanja prirejeni za avtomobilske proizvodne linije. S posnemanjem proizvodnega procesa želijo izdelati prototipe, ki natančno predstavljajo prihodnje proizvodne modele za potrditev postopka industrijskega sestavljanja, seveda v koraku z razvojnimi fazami.
Pred začetkom proizvodnje električnega Renaulta 5 v tovarni Douai v severni Franciji je treba v centru za izdelavo prototipov izdelati predserijske avtomobile. V tem obratu se razvijajo vsi prototipi prihodnjih proizvodnih modelov Renault. Najprej so na vrsti delovna vozila, ki tehnično ustrezajo prihodnji serijski različici.
V tem primeru so jih izdelovali od oktobra 2021 dalje, s silhueto, podobno Cliu, in jih testirali na Laponskem kot del procesa razvoja in preizkusov za novo platformo CMF-B EV. Nato pridejo prototipi za preverjanje vozil, ki so tudi po oblikovni zasnovi podobni serijskemu modelu. Ta zakrinkana vozila se vozijo po evropskih cestah, preden opravijo končne prilagoditve.
Faza izdelave prototipov deluje kot most med zasnovo avtomobila in serijsko proizvodnjo ter ponuja priložnost za pretvorbo predhodnih hipotez in karoserijskih numeričnih podatkov v oprijemljive rešitve, ki jih je mogoče preizkusiti in potrditi.
Meritve karoserijskih rež in ravnine se zabeležijo v desetinkah milimetra, da se zagotovi pravilna poravnava karoserijskih elementov in dobaviteljevih delov. Testirajo tudi vso programsko opremo, konektorje in elektroniko. Bližina Technocentra razvojnim ekipam omogoča hitro obravnavo morebitnih težav.
V centru za prototipe uporabljajo strokovno znanje kolegov iz Technocentra za izdelavo več kot 60 vozil, ki predstavljajo prihodnji električni Renault 5. Prototipe bodo testirali v ekstremnih pogojih, v hudem mrazu in peklenski vročini, na gorskih terenih in na velike razdalje, kar zagotavlja dragocene vpoglede, ki bodo uporabljeni za izboljšanje modela in zagotovitev, da je pripravljen za prihodnje kupce.
Preberite še: Konec veselja na nemških avtocestah?
Ali pa: Bo Renaultu z novo Petko uspelo elektriko približati množicam?
Morda vas zanima tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del