Opel Astra je brez dvoma avtomobil, ki je v minulih treh desetletjih močno zaznamoval nižji srednji avtomobilski razred, zato je njegova slava vsekakor upravičena. A v vsem tem času ni slovel kot eden tistih, ki bi nas vrgel na hrbet, pač pa kot tisti, ki je vedno ponujal izredno dobro razmerje med vloženim in dobljenim. Tudi s peto generacijo, ki se pravkar odpravlja v pokoj, najverjetneje ne boste zgrešili.
Zadnja povsem Oplova Astra
Opel že dolga leta dokazuje, da je mogoče tudi z modeli, ki niso tako imenovani class leaderji ali vodilni v razredu, spisati uspešne in več desetletij trajajoče avtomobilske zgodbe. Med te, poleg številnih drugih, sodi tudi Opel Astra, ki jo pri nas poznamo od začetka devetdesetih let. Kar pet generacij je v zadnjih tridesetih letih na evropskem trgu začelo in končalo svoj življenjski ciklus.
Zadnja, peta generacija, ki jo bomo pod drobnogled vzeli tokrat, ni samo povsem svež avtomobilski upokojenec, pač pa tudi zadnja povsem Oplova Astra. Aktualna šesta generacija, ki je pravkar zapeljala na ceste, si namreč svojo platformo deli s številnimi drugimi modeli iz koncerna PSA. No, če sem povsem natančen, se je PSA z nekaterimi svojimi pogonskimi sklopi in rešitvami v življenje Opel Astre vmešal že leta 2019, ko je bila peta generacija deležna precej obsežne modelske osvežitve.
Kot rečeno, Opel z Astro v zadnjih petnajstih letih pravzaprav ni silil v ospredje spodnjega srednjega razreda, saj so tako kot nekateri drugi pravočasno doumeli, da »ubijanje« Volkswagnovega Golfa ne prinaša prav veliko koristi. Namesto tega so se raje osredotočili na to, da so kupcem – tako posameznikom kot podjetjem z velikimi avtomobilskimi flotami – ponudili optimalne pakete opreme in razumne cene. Na tisto, kar trg zares potrebuje, so skrčili tudi karoserijsko ponudbo. Če je bila tretja generacija Astre na voljo v šestih različnih karoserijah, so ponudbo teh pri četrti skrčili na štiri, peta pa je bila na razpolago le še kot petvratna kombilimuzina in karavan oziroma Sports Tourer.
Zunaj manjši, znotraj večji
V primerjavi s predhodnikom se je peta generacija zunaj skrčila za pet centimetrov, kljub temu pa je v notranjosti ponujala več prostora. Na račun povsem nove konstrukcijske arhitekture in uporabe lažjih materialov je izgubila od 120 do 200 kilogramov mase, pri čemer je velika večina te masne redukcije odpadla na karoserijo, katere masa se je zmanjšala za konkretnih 20 odstotkov (s 350 na 280 kilogramov). Več prostora je tudi v prtljažniku – pri petvratni različici za 40 litrov, pri Sports Tourerju pa opaznih 80 litrov.
Preberite še: Nova Opel Astra je pred veliko preizkušnjo. Preverili smo, ali ji bo kos in občutki so dobri
Čeprav smo pred osmimi leti to pripisali že tretji generaciji Astre, pa tudi pri peti ne moremo mimo tega, da je Oplu v primerjavi s prejšnjo generacijo ponovno uspelo narediti opazen kakovostni korak na bolje. Nekoliko so popustili tudi pri svoji logiki o tem, kako bi morala izgledati sodoben in uporaben avtomobilski infotainment in osnovni informacijski meniji.
Motorna ponudba je sicer bolj skromna, kot smo je bili vajeni pri Astri, vendar tudi povsem zadostna. Zlasti trivaljnim motorjem je moč očitati, da jim zmanjka nekaj potiska iz nižjih režimov vožnje, a številke na papirju te občutke postavljajo na precej trhle temelje. Razpon moči se sicer giblje od (glede na maso vozila) precej skromnih 74 kilovatov (100 KM) do 1,6-litrskih turbo 147 kilovatov (200 KM), s katerimi se Astra že vozi nekje po spodnji meji razreda »hot hatch«. Pod črto je bila Astra v času, ko je prišla na trg, tako prepričljiva, da je osvojila laskavi naslov Evropski avto leta 2016.
Zanesljivost in kakovost visoko nad povprečjem razreda
Razloge, da je Astra še posebno zanimiva tudi kot rabljen avtomobil, gre iskati tudi v dejstvu, da se lahko že nekaj generacij zapored pohvali tudi s tem, da je zelo zanesljiv in neproblematičen avtomobil. Ne nazadnje to potrjujejo tudi številne statistike, ki beležijo in analizirajo okvare. V večini sklopov, ki jih različne avtomobilske organizacije ocenjujejo, se Astra praviloma odreže bolje od razrednega povprečja. Čeprav je Astra pete generacije relativno svež in nov avtomobil, pa prvi primerki kljub temu štejejo že dobrih šest let. Zato lahko že upravičeno postavimo tezo, da je Astra kakovosten avtomobil, v katerem boste redko našli kakšnega nadležnega črička ali pa morda rjavenje karoserije, ki je nekoč veljalo za rakrano vseh Oplov. No, če že, potem boste nekaj rje našli na izpušnem sistemu in posameznih elementih obes na podvozju, vendar gre predvsem za lepotne spodrsljaje.
Preberite še: Kratki test: Opel Astra ST Elegance 1.5 diesel (2020)
Seveda je dobrih šest let v svetu rabljenih avtomobilov relativno kratka doba, vseeno pa gre za obdobje, ki bi že moralo pokazati prve masovne tipske okvare. Teh pri Astri glede na dejstvo, da imajo nekatere izredno bogato opremo in nabor različnih asistenčnih in varnostnih sistemov (tudi matrične LED-žaromete), praktično ni. Je pa zabeleženih nekaj težav pri napravah za pranje žarometov in kontrolnih enotah za nastavljanje ogrevanja in hlajenja potniške kabine.
Tudi z mehaniko in preostankom tehnike načeloma še ni velikih težav, nekaj več pozornosti ob ogledu pa morajo motorju posvetiti predvsem tisti, ki se ozirajo po 1,6-litrskem dizlu. Pri teh se namreč precej pogosto sliši ropot pogonske verige, ki jo je v tem primeru treba zamenjati. Bencinski motorji iz prvih proizvodnih serij so lahko nagnjeni k poškodbam batnih obročkov, a se je temu mogoče izogniti z uporabo pravega motornega olja. Sploh pri prvih modelih je občasno prišlo do okvare sklopke, računati pa morate tudi na kakšen ropot iz sprednjega dela podvozja.
Oprema in ponudba – dodaten razlog za nakup
Vsekakor bi utegnila zgoraj opisana neproblematičnost marsikoga napeljati k temu, da bi se ozrl po rabljeni Opel Astri, a to še zdaleč ni edini razlog, zaradi katerega si ta avtomobil zasluži vašo pozornost. Tu je tudi velika možnost, da boste naleteli na primerek z bogato opremo, na seznamu katere ne manjkajo niti postavke, ki v tem avtomobilskem segmentu še niso brezpogojno nujne. Tako je na primer na krovu prisotna povezljivost s sistemom Android Auto ali Apple CarPlay, sistem za ohranjanje voznega pasu, aktivni tempomat, dvopodročna klimatska naprava, ogrevani sedeži, osrednji zaslon na dotik in še marsikaj drugega.
Tudi z iskanjem Opel Astre, ki bi do potankosti ustrezala vašim željam, načeloma ne bi smeli imeti težav. Na našem trgu rabljenih avtomobilov je vselej na voljo nekaj več kot sto avtomobilov, mnogi med njimi pa izpolnjujejo večino kriterijev, ki jih kupci praviloma določijo pri iskanju šest ali manj let starega avtomobila. Da boste Opel Astro pete generacije lahko odpeljali domov, boste morali pripraviti dobrih osem tisočakov, glavnina ponudbe pa je skoncentrirana v razponu cen med deset in petnajst tisočaki. Tistih osnovnih modelov ni prav veliko, zato lahko računate na to, da boste dobili dobro opremljeno Astro, ki bo najverjetneje Sports Tourer z dizelskim motorjem in ročnim menjalnikom.
Tehnični podatki
Motor | Gorivo | Valji | Prostornina cm3 | Moč kW (KM) | Navor Nm |
1,0 EcoTec 105 | bencin | 3 | 999 | 77(105) | 170 |
1,4 100 | bencin | 4 | 1.399 | 73(100) | 130 |
1,4 EcoTec 125 | bencin | 4 | 1.399 | 92(125) | 240 |
1,4 EcoTec 150 | bencin | 4 | 1.399 | 110(150) | 245 |
1,6 Turbo 200 | bencin | 4 | 1.598 | 147(200) | 300 |
2,0 Turbo TCR | bencin | 4 | 1.998 | 241(330) | 440 |
1,2 Turbo 110 | bencin | 3 | 1.199 | 81(110) | 195 |
1,2 Turbo 130 | bencin | 3 | 1.199 | 96(130) | 225 |
1,4 Turbo 145 | bencin | 3 | 1.342 | 107(145) | 236 |
1,6 CDTI 110 | dizel | 4 | 1.598 | 81(110) | 300 |
1,6 CDTI 136 | dizel | 4 | 1.598 | 100(136) | 320 |
1,6 CDTI 160 | dizel | 4 | 1.598 | 118(160) | 350 |
1,5 D 122 | dizel | 4 | 1.496 | 90(122) | 300 |
Mere (dolžina/širina/višina/teža) 4.370–4.702 mm /1.809 mm /1.485 mm /1.200–1.400 kg
Seznam okvar
Vrsta okvare | Modeli, pri katerih se okvara pogosto pojavi |
Pogonska veriga motorja – ropot | 1,6-litrski dizel |
Kontrola gretja in hlajenja | modeli prvih letnikov |
Okvara sklopke | modeli prvih letnikov |
Obraba batnih obročkov | bencinski motorji prvih letnikov |
Priporočamo
bencinski motor 1,4 EcoTec; 1,6 Turbo; 1,2 Turbo
dizelski motor 1,6 CDTI 110/136
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj