Za Amarokovo vrnitev ni kriv Volkswagen, ampak ...

Novi Volkswagen Amarok v vseh pogledih presega predhodnika, osnovni je na slovenskem trgu naprodaj za slabih 49 tisočakov.

Amarok je karte v razredu odprtih terenskih dostavnikov prvič premešal leta 2010, nato v osveženi podobi še sedem let kasneje in v tem času je tudi pri nas dobil številne privržence. Pri novi generaciji je znamka Volkswagen gospodarska vozila združila moči s Fordom in v okviru strateškega partnerstva so skupaj razvili novo platformo, ki si jo Amarok deli z novim Fordom Rangerjem.

S 5,35 metra je Amarok skoraj deset centimetrov daljši od predhodnika, medosna razdalja pa je zrasla celo za več kot 17 centimetrov na 3,27 metra. Rezultat tega ni samo več prostora v potniški kabini in večja nakladalna površina tovornega prostora, ampak tudi krajši previsi in s tem izboljšane terenske zmogljivosti; Amarok zdaj med drugim lahko prečka tudi do 80 centimetrov globoke rečne struge. Zunanjost zaznamuje samozavestno dvignjen sprednji del z žarometi  s svetilnimi diodami, ki bodo pri boljših izvedbah tudi matrični, zadaj pa se med lučmi v obliki črke C bohoti širok napis čez stranico tovornega  prostora.

Na voznikovem delovnem mestu je mešanica digitalnih funkcij in analognih ali vrtljivih stikal, komunikacijski zasloni so 8-palčni in navpični 10-palčni tablični na dotik ali celo 12-palčni. V dveh najvišjih različicah razkošje poudarjajo videz usnja s kontrastnimi šivi na instrumentni plošči, električno nastavljivi ergonomski usnjeni sedeži ali zvočni sistem Harman-Kardon. Odvisno od opreme je na voljo do 20 novih sistemov za pomoč pri vožnji, kot so samodejni nadzor razdalje ter šest različnih voznih profilov, sistem samodejnega parkiranja in tako naprej.

Tako kot pri predhodniku je tovorni prostor med kolesnimi oboki dovolj širok za prečno naloženo evropaleto, izvedba z enojno kabino pa lahko sprejme celo dve. Tovor je pritrjen z obroči na nakladalni površini, ki lahko sprejme do 500 kilogramov, največja nosilnost se je povečala na 1,16 tone. Tovorni prostor je lahko zaščiten tudi z električno navojnico, ki se odpira in zapira na tovornem zaboju, v notranjosti vozila ali na daljavo s ključem. Poleg tega so na voljo držalo za kolo, večnamenski nosilni sistem ali trda streha, s katero Amarok postane terenec s tovorno prostornino dostavnika. Odvisno od pogona Amarok lahko vleče tudi do 3,5 tone težak priklopnik.

Tako kot na drugih evropskih trgih je tudi pri nas osnovni pogonski stroj 2,0-litrski štirivaljni turbodizel s 125 kW (170 KM). Nad njim sta 2,0-litrski dizelski štirivaljnik s 151 kW (204 KM) in 3,0-litrski dizelski šestvaljnik, ki  na cesto prinaša 177 kW (241 KM) in 600 Nm navora, serijska pa sta štirikolesni pogon in desetstopenjski (Fordov) samodejni menjalnik, le v osnovni izvedbi se navor na kolesa prenaša s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

Takšen Amarok ima izhodiščno ceno 48.942 evrov, nato pa se skozi štiri različne nivoje opreme in oba preostala motorja cene pri najbolje opremljenem in najbolj zmogljivem povzpnejo do 68.799 evrov. 

Preberite še: Ta priljubljeni karavan se dokončno poslavlja

Priporočamo tudi: Kolumna Marka Radmiloviča: Sonce, prazen urnik, prazna glava in poln rezervoar

 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol