Po SP1 in SP2, predstavljeni po letu 2018 sedaj Ferrari predstavlja še SP3 s polnim imenom SP3 Daytona.
Ferrari, ena najbolj triumfalnih ekip formule 1, je nekdaj dominirala tudi na 24-urnih dirkah. A nobena ni bila tako uspešna, kot 24-urna dirka v Daytoni leta 1967, ko so vsa tri mesta na vrhu osvojili 330 P3/4, 330 P4 in 412 P. Šlo je za tri dirkalnike, ki jih je do potankosti izpopolnil Ferrarijev inženir Mauro Forghieri in prav omenjena trojica je služila Ferrariju pri snovanju zadnjega superšportnika družine Icona – SP3 Monza.
A če sta SP1 in SP2, njena predhodnika avtomobila, zasnovana s spredaj nameščenim motorjem, je Daytona (se kdo spomni na legendarnega športnika 365 GTB 4 Daytona?) zasnovana povsem drugače. Gre namreč za avtomobil s sredinsko nameščenim motorjem, ki se nahaja tik za kabino, obdano s kupolastim vetrobranskim steklom, oblikovanim kot v pred mesecem predstavljenim 296 GTB.
No, že omenjeni motor je najmočnejši, kadarkoli predstavljeni Ferrarijev motor. Gre pravzaprav za enak 6,5-litrski 12-valjnik, kot se nahaja v modelu 812 Superfast in ponuja 840 'konjev' oziroma 618 kilovatov moči. Postavljen pa je sredinsko. Ob tem se bo motor zavrtel do 9.500 vrtljajev na minuti, avtomobil pa bo pognal do najvišje hitrosti preko 340 kilometrov na uro; do prvih 100 kilometrov na uro v vsega 2,85 sekundah.
Preberite še: Ferrari Monza SP1 in SP2: odprta eno- in dvosed, ki ju kar razganja od nostalgije
Pri obnašanju vozila pri visokih hitrostih bo ključno mero igrala aerodinamika. In prav SP3 je avtomobil, pri katerem so Ferrarijevi inženirji uporabili največjo količino pasvnih aerodinamičnih dodatkov doslej. Ob tem so bili največji izzivi zagotavljanje zadostne količine svežega zraka v hladilnike v sprednjem delu vozila, v učinkovitost stranskih odprtin, pretoka zraka preko motornega pokrova in pa pod avtomobilom. Nenazadnje tudi ta del avtomobila skupaj z difuzorjem skrbi za dodaten potisk k tlom.
Šasija avtomobila je izdelana po zgledu dirkalnikov formule 1, hkrati pa je izdelana po zgledu Ferrarijevega zadnjega superšportnika, LaFerrari. Izdelana je iz kompozitnih materialov, inženirji pa so šli celo tako daleč, da so oba sedeža, ki tako nista več pomična, vključili vanjo, namesto tega pa bo voznik nastavljal oddaljenost stopalk za plin in zavoro.
Koliko primerkov SP3 Daytona bodo izdelali pri Ferrariju niso razkrili, znano pa je, da jih bo narejenih le kaka peščica. Cena posameznega primerka naj bi zato presegla nekaj milijonov evrov, a to niti ni tako pomembno, saj so v Maranellu še pred predstavitvijo na vsakoletnem srečanju lastnikov in ljubiteljev vozil znamke Ferrari v Mugellu prodali vse avtomobile.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem