Za gasilce in reševalce vedno zelena? Ford preizkuša novost, ki bi utegnila močno pomagati intervencijskim vozilom

31. 3. 2022 | Jure Šujica
Deli

Tehnologija V2X postaja vse bolj uporabna.

Povezovanje prometne infrastrukture in vseh vrst (motoriziranih) vozil v prometu ali tako imenovan V2X ni ravno nov koncept, ko je govora o sodobnem prometu. Nenazadnje so pri Audiju že pred časom razkrili sistem, ki vozniku javi, ali je mogoče znotraj omejitev hitrosti še varno pri zeleni luči prečkati križišče. Pri Fordu pa so se sedaj zadeve lotili nekoliko drugače in začeli razvijati koncept 'zelene luči na zahtevo'.

Seveda pri tem ne mislim, da bo vsak voznik lahko po želji na naslednjem semaforju prižgal zeleno luč, ko bo to želel sam. Tehnologija je namenjena voznikom reševalnih in gasilskih vozil, ki hitijo na kraj nesreče.

Preberite še: Tehnologija 5G - Ključ do večje varnosti in avtonomne vožnje?

Pri Fordu so tako v sodelovanju z lokalnimi oblastmi in partnerskimi podjetji v mestu Aachen postavili osem zaporednih semaforjev znotraj mesta in dvakrat po tri semaforje zunaj mesta, s katerimi je testno vozilo, Ford Puma lahko komuniciralo na daljavo. Tako je avtomobil, ki je simuliral intervencijsko vozilo lahko s pomočjo vgrajenih sistemov v primeru intervencije semaforjem podal zahtevo za zeleno luč. Semafor je ukaz sprejel, vozilu pa nato vrnil informaciji, kdaj se bo zelena luč prižgala in kdaj se bo nato zgodil preklop nazaj na rdečo luč.

Hitreje in bolj varno

A to še ni vse. Testni avtomobil je namreč na podlagi teh informacij lahko prilagodil radarski tempomat oziroma hitrost vožnje. To pomeni, da je poskrbel tudi za zmanjšanje hitrosti, ko je bilo to potrebno oziroma tedaj, ko na semaforju še ni bilo zelene luči. Delovanje sistema si sicer lahko ogledate v spodnjem videu.

Omenjeni sistem bi po besedah Fordovih inženirjev na eni strani pripomogel k hitrejšim reakcijskim časom intervencijskih vozil, na drugi pa bi tudi precej povečal varnost voznikov in osebja na nujnih vožnjah.

Fordovi inženirji so ta sistem preizkusili v okviru projekta Koridor za novo mobilnost Aachen–Düsseldorf (ACCorD), ki ga financira nemško zvezno ministrstvo za digitalno tehnologijo in promet, podpirajo pa ga univerza RWTH Aachen, Vodafone, Straßen.NRW (uprava za ceste Severnega Porenja-Vestfalije) in mesto Aachen. Projekt je potekal od januarja 2020 do marca letos.

Preberite še: Je to nov korak na poti do popolne varnosti? Nemci razvijajo povsem nov sistem

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol