Kako se pelje novi Volkswagen Passat? To so prvi vtisi avtomobila, ki ostaja le še v eni karoserijski različici

20. 3. 2024 | Matjaž Korošak
Deli

Na prvih kilometrih sem lahko, tik pred začetkom prodaje pri nas, spoznaval novega, večjega in zdaj samo še kombijevskega Passata in njegove številne pogone. Udoben, prostoren, dinamično ostrejši in tudi bolje izdelan. Če takole na hitro potegnem črto ...

Novi Passat, ki počasi prihaja tudi v slovenske salone, ni več takšna novost in o novem potencialnem prodajnem hitu nemške znamke smo seveda v Avto magazinu dosti napisali (več o vseh podrobnostih na tej povezavi).  Novinec, ki je skozi osem generacij v mnogočem krojil usodo Volkswagna, prihaja torej zdaj v novi izvedbi, ki je zares - drugačna, nova, sveža, dodobra elektrificirana. In zgolj kombijevska.

Podvozje deležno številnih izboljšav, DCC Pro je zvezda tega dela

Volkswagen

Že jeseni so strokovnjaki pokazali in predstavili nov Volkswagnov sistem uravnavanega podvozja DCC, ki ima po novem dva ventila in zmore tako bolj uravnoteženo in učinkovito krotiti gibanje posameznega kolesa v raztegu in stisku. Posledično naj bi bilo okno delovanja mnogo širše - v nastavitvi udobij bolj mehkobno, v nastavitvi za bolj dinamično vožnjo pa čvrstejše in z več nadzora karoserije.

Razlika med prejšnjo in trenutno generacijo je seveda očitna, ne le zato, ker je vse skupaj bolj učinkovito, ampak tudi zato, ker je udarjanja po kratkih grbinah manj, ker se v samodejnem načinu sistem hitreje odziva, ker je prednja os opazno odzivnejša na ukaze z volana (sicer je tudi progresivno krmiljenje, ki je del paketa, bolj neposredno). 

Odlična izbira za slabih 1.200 evrov, pri tem pa bi rekel, da nima smisla pretiravati z izborom pnevmatik prenizkega preseka ... Po drugi strani pa - tudi serijsko podvozje je opazen napredek in kdor bolj ceni udobje in se mu skozi zavoje ne mudi, bo zlahka preživel tudi brez sistema DCC Pro, torej z zgolj serijskim podvozjem. No, za tiste, ki ne morete brez športne čvrstosti, je tu še športno podvozje (- 15 mm).

Pogonski multitalent - kjer bo dizel verjetno spet zasijal

Volkswagen

Novi Passat je s pogonskega stališča pravi multitalent - ker je zgrajen okoli platforme MQB je na voljo praktično vse, kar zmore znamka ponuditi (razen seveda povsem električnega pogona, ki je rezerviran za njegovega električno gnanega internega konkurenta ID.7) in vse, kar je na voljo tudi pri ravnokar predstavljenem Tiguanu.

Ki je tehnično gledano njegov bližnji sorodnik. Torej - poleg dveh priključnohibridnih pogonov s 130 in 150 kW sistemske moči, so tu še blagi hibridni (1.5 eTSI), turbobencinski (2.0 TSI) in turbodizelski motorji (2.0 TDI z razponom moči od 110 kW do 195 kW (265 KM).

Volkswagen

Trenutno vstopni dizelski motor s 110 kW (150 kM) bo zagotovo nosil večino prodajnega deleža (kot tudi pri odhajajočem modelu) in zdi se, da mu tudi najbolj pristaja. Je pa res, da bo tudi precej dražji (dobrih 4.000 evrov) od vstopne različice z blagohibridnim motorjem 1,5 eTSI z enako močjo in manj navora (trenutni cenik se začne pri nekaj manj kot 37.800 evrov). Pa je ta motor dovolj za pogon skoraj 1,6 tone mase? Seveda.

Pravzaprav sem bil kar prijetno presenečen, kako dobro sodelujeta zagonski alternator (ki pomaga z navorom pri nizkih vrtljajih) in štirivaljnik. Dovolj dobro, da je njuno sodelovanje skoraj povsem nezaznavno in je pospeševanje z mesta vseeno dovolj spodobno, saj jermensko povezan zagonski alternator pri pospeševanju takoj pomaga motorju z dodatnimi 56 Nm in tako dvigne krivuljo navora takrat, ko je to najbolj potrebno.

Za bolj zahtevne se zdi, da bo močnejši TDI prava izbira

Pri nezahtevni vožnji to pomeni tudi zelo ugodne številke porabe (tovarna pravi do 0,5 prihranka). Toda za tiste, ki želite več in odločneje, bo tu še nekaj zmogljivejših kombinacij, predvsem TDI s 150 kW (193 KM), ki je s 4Motion (štirikolesni pogon) kot nekakšen švicarski nožek družine Passat - zmore vse, kar mu vržete pod kolesa. In ob tem štirikolesni pogon zdaj občutno pomaga tudi pri boljši vozni dinamiki, saj je nekoč precej opaznega siljenja prednje osi navzven, zdaj res zelo malo.

Sicer pa bosta sprva na voljo le eTSi s 110 kW in enako močan TDI, ostali motorji prihajajo kasneje - tudi šibkejši dizel s 90 kW (122 KM), ki bo pomenil vstopno in cenovno ugodnejšo dizelsko opcijo. In najcenejši opremski paket Passata.

Priključni hibrid z impresivnim dosegom

Na ta del so posebej ponosni - močnejši  štirivaljnik (1,5 TSI evo2, prej 1,4), spojen z e-motorjem (85 kW/115 KM) zmore sistemsko moč 150 (204 KM) ali 200 kW (272 KM) ter 350 oziroma 400 Nm navora. Najpomembnejše pri tem pa je, da baterija omogoča dvakrat večjo zalogo energije, 19,7 kWh. Tokrat omogoča sistem tudi hitro polnjenje (DC) in sicer z močjo 50 kW (poleg 11 kW na izmeničnem toku – prej le 3,6 kW).

Predvsem doseg je impresiven in bo, ko bodo številke jasne, znašal (zagotovo) več kot 120 km, kar je več kot dovolj za vsakodnevne opravke. Ob tem je že vožnja z e-motorjem precej suverena, v kombiniranem pa so pospeški in odzivnost že na meji športnika. Inženirji so prehode med e-pogonom (s katerim v glavnem starta) in štirivaljnikom (ki se vključi v delo ob odločnejšem pitisku na pedal plina) uredili zelo harmonično.

Prostornost in vzorna izdelava

Volkswagen

Skoraj pet metrov dolg Passat je seveda velik (4,917 mm) - in prostoren avtomobil, kar je občutno tudi za volanom. In ne le to, nov model je tudi zgledno obdelan, s kvalitetnejšimi materiali, kot je bil to občasno primer pri Volkswagnih, z jasno izraženo digitaliziranim vozniškim okoljem, široko in prostorno osrednjo konzolo (ker je menjalnik le še samodejni, voden računalniško, je to sprostilo precej prostora). Ah, ne smem pozabiti na sedeže - zdaj so lahko namreč ogrevani in zračeni, pa še masažni. In tokrat masaža deluje res učinkovito, poleg tega se ponašajo z oznaka AGR (nemško združenje za zdrav hrbet). Tudi ta paket se zdi dobra naložba v ugodno počutje (dobrih 1200 evrov).

V prtljažniku je na voljo od 690 litrov (+ 40) do 1.920 litrov (+ 140)  prostora.

V prtljažniku je na voljo od 690 litrov (+ 40) do 1.920 litrov (+ 140) prostora.

Volkswagen

ChatGPT? Deluje ... in zelo zabavno!

Seveda ponuja novi Passat tudi obilje opreme - kar je seveda stvar globine žepa in izbora paketa opreme. Impresivno in obenem zabavno deluje integracija ChatGPT sistema v infozabavni sistem. Ker sistem Hey Volkswagen prepoznava govorjene, logične stavke, lahko voznik ali potniki nadzirajo funkcije v avtomobilu ali postavijo še tako noro nenavadno vprašanje, na katero umetna inteligenca zagotovo najde odgovor. Zabavna rešitev za starše, ki so utrujeni nenehnih otroških vprašanj, tipa: "Zakaj ..."

Passat si zapomni parkirni manever - in ga sam ponovi

Poleg številnih aktivnih asistenčnih in varnostnih sistemov (skoraj 20), ki so znani in izboljšani, kot na primer aktivni tempomat pa pomoč pri prehitevanju, opozorilo pri izstopu ... je morda vredno omeniti le še sistem pamentega parkiranja, ki si zmore zapomniti zadnjih 50 metrov poti - pri parkiranju in pri izvozu s parkiranega mesta. Še bolje - ta manever, ki je v spominu, lahko potem sproži in vodi voznik, ki ostaja zunaj avta, le s telefonom (z aplikacijo) v rokah (če je parkiranje pretesno). Zadeva je res enostavna, sistem znan iz drugih modelov, voznik mora ob koncu manevra le shraniti zadnje parkiranje. Praktično in atraktivno, sploh če dnevno parkirate v garažni hiši s tesno zarisanimi parkirnimi prostori.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere