Veste od kod izraz 'karavan'? Spoznajte avtomobil, ki je začel revolucijo

14. 9. 2022 | Jure Šujica
Deli

Eden najbolj legendarnih avtomobilov v svojem segmentu je bil hkrati tudi eden najbolj naprednih. Pravzaprav je bil revolucionaren.

Opel Kadett je ime, ki ima v avtomobilski industriji izjemno bogato zgodovino. Ta pravzaprav sega v daljno leto 1936, ko je luč sveta ugledal prvi Kadett, ki je po zaslugi samonosne karoserije veljal za enega najbolj naprednih kompaktnih avtomobilov na trgu. Žal je njegov razcvet prekinila druga svetovna vojna, zaradi česar je moral na svoj trenutek počakati še nekaj desetletij. A kot se je izkazalo, se je čakanje izplačalo.

Opel je oznako Kadett obudil leta 1962, v času, ko se je nemško gospodarstvo postavilo nazaj na noge. Tistega leta je podjetje, nekdaj znano po proizvodnji šivalnih strojev, z novim avtomobilom, znanim pod imenom Kadett A pa so ustvarili avtomobil, namenjen širšemu krogu kupcev. Zaznamovala ga je namreč lahka konstrukcija (teža limuzine je znašala le 670 kilogramov), ki posledično ni zahtevala zmogljivega motorja, zaradi česar so bili prvi Kadetti opremljeni zgolj z litrskim motorjem, ki je avtomobilu v izvedbi S (z močjo 48 'konjev' ali 35 kilovatov) omogočal najvišjo hitrost 130 kilometrov na uro.

Preberite še: Opel Kadett S

Inženirji so želeli ustvariti z vidika konstrukcije čim bolj preprost avtomobil. Karoserija je bila namreč izdelana iz le 12 glavnih delov, prednja os pa je bila s krmiljenjem združena v enoten montažni del. Ob dejstvu, da posebnega vzdrževanja niso potrebovali niti drugi vitalni deli, je bilo zato poceni tudi vzdrževanje (ob ceni avtomobila 5.070 takratnih mark je servis na 10.000 kilometrov znašal le 30 mark).

Prvi Kadett je v avtomobilski industriji pomagal uvesti tudi nov pojem, ki se je v ljudsko besedišče zasidral izredno globoko in je v splošni rabi uporabljen še danes: 'karavan'. Beseda karavan izhaja iz izraza 'Caravan' ali 'Car-a-van', avtomobil kot kombi. Govora je seveda o avtomobilu kombijevske oblike, ki v primerjavi z limuzino prinaša precej več prostora za prtljago. Pri Kadettu pa je bilo mogoče v prtljažnik namestiti dodatno klop za prevoz dveh otrok in skupno do šest potnikov.

Kadett A je imel sicer precej kratko življenjsko dobo, saj se je s prodajnih salonov poslovil že leta 1965, kar pa ni pomenilo konca Kadetta. Nadomestil ga je Kadett B, nato pa še Kadetti C, D in E, ki so žezlo Astri dokončno predali šele leta 1995. In čeprav je zadnji Kadett na ceste zapeljal že leta 1995, jih je tudi pri nas še vedno mogoče najti kar nekaj; po podatkih domačega zastopnika več kot 400, pri čemer je najstarejši nastal že leta 1937, kar nekaj pa je tudi Kadettov A. 

Preberite še: Renault bo v sredini oktobra predstavil novo Katro, takšne so podrobnosti

Preberite tudi: Preverite, do kdaj boste morali rožnato vozniško dovoljenje zamenjati za novo