Ford Focus Wagon 2.0 TDCi Sport

8. 12. 2005 | Dušan Lukič
Deli

Komentar ni bil prav redek: marsikdo, ki se je v kombijevskega Focusa zazrl prvič, je presenečen ugotovil, da mu je kombijevski zadek bolj všeč.

Vsake oči imajo svojega malarja, pravijo, a komentarji niso presenetljivi. Konec koncev je zadek ’klasičnega’ Focusa malo ’težak’, zadek kombijevske različice pa se prav lepo sklada z obliko preostanka avtomobila.

Toda bistvo kombijev tako ali tako ni lepota (razen za tiste, ki jih kupujejo samo zato, da imajo kombi). Bistvo je tisto znotraj, torej prostor. In z njim Focus ne razočara. Razveseljiv je že papirnati podatek: skoraj 500 litrov prostornine. Test z našim kompletom kovčkov teorijo le potrdi. Prostora je, recimo, za povprečno družino, ki gre na počitnice, povsem dovolj. In po tej strani Focus svojo osnovno nalogo odlično izpolni.

Seveda pa to ni dovolj, da bi ga kar takoj proglasili za odličen avto. Pomembno ni le, koliko, temveč tudi to, kako pelje. Oziroma kako se pelje. In tudi pri tem Focus ne izgublja točk. Morda res ni več toliko športen kot predhodnik, oziroma kompromis med športnostjo in udobjem ni več tako uspešen, a še vedno je eden boljših kompromisov v razredu. Manj kot samo podvozje navduši volan, saj je (predvsem zavoljo električnega serva) premalo povratnih informacij. Res je sicer, da ga lahko sami nastavite v udobni, normalni ali športni način delovanja, a je uporaben le slednji. Minusov Focusu zaradi tega ne bomo pripisali, a tudi velikega plusa si ne bo prislužil.

Zato pa si ga bo pri pogonskem sklopu. 136-’konjski’ dvolitrski turbodizel je kot ustvarjen za Focusa z oznako Sport. Ne najprožnejši v najnižjih vrtljajih, zato pa zelo odločen v srednjih in brez nadušnosti v višjih se z manj kot tono in pol težkim avtomobilom ne upeha preveč. Tudi zato ne, ker mu družbo dela šeststopenjski ročni menjalnik s kratkimi gibi prestavne ročice, odlično izračunanimi prestavnimi razmerji in nasploh delovanjem, ki vozniku vlije veselje do (tudi nepotrebnega) pretikanja.

Oznaki Sport je primerna tudi notranjost. Udobni prednji sedeži (z malenkost prekratkim vzdolžnim pomikom) dobro zadržujejo telo v ovinkih, svetli poudarki na armaturni plošči in volanu pa poživijo videz. Na zadnji klopi prostora seveda ni na pretek, še zlasti če spredaj sedijo dolgini, a ga ni nič manj kot pri tekmecih. Znotraj tega avtomobilskega razreda notranjeprostorskih čudežev pač ni pričakovati - in tudi dogajajo se ne.

Samodejna klimatska naprava in odličen avtoradio vtis le še zaokrožita, seveda pa so prisotni tudi vsi potrebni varnostni dodatki. Na tem področju Focusu ni kaj očitati. No ja, glede na to, da nosi oznako Sport, bi mu lahko namenili aluminijaste stopalke.

Sicer pa: Sport v tem primeru ne pomeni športnega avtomobila, temveč športno počutje - pa naj bo to zato, ker je takšen občutek, ki ga daje avto, ali pa zaradi kupa športne opreme v prtljažniku . .

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 20.030,05 €
Cena testnega modela: 21.786,85 €
Moč: 100kW (136 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,5 s
Največja hitrost: 203 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1997 cm3 - največja moč 100 kW (136 KM) pri 4000/min - največji navor 320 Nm pri 2000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 W (Michelin Pilot Primacy).
Zmogljivost: največja hitrost 203 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,5 s - poraba goriva (ECE) 7,5/4,7/5,6 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1450 kg - dovoljena skupna masa 1950 kg.
Zunanje mere: dolžina 4472 mm - širina 1840 mm - višina 1459 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 52,7 l.
Prtljažnik: 482-1525 l
Naše meritve
T=15 °C / p= 1010 mbar / rel. vl.: 73 % /Stanje km števca: 22994 km
Pospešek 0-100km: 9,5s
402m z mesta: 16,9s ( 137km/h)
1000m z mesta: 30,6s ( 173km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,8/13,5s
Prožnost 80-120km/h: 9,0/13,7s
Največja hitrost: 203km/h (VI.)
poraba na testu: 8,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,8m
AM meja: 40m
Ocena
  • Za tiste, ki limuzinske kombije kupujejo zaradi uporabnosti, bo ta Focus dobra izbira. Sploh s to kombinacijo motorja in menjalnika.

Hvalimo in grajamo
prtljažnik
menjalnik
oprema
volan
prekratek pomik prednjih sedežev
preglasen motor