V Sloveniji je bilo lani prvič registriranih 48.923 novih osebnih avtomobilov. Je skromna rast prodaje že razlog za (zmerni) optimizem?
Na prvi pogled je bilo lansko leto na slovenskem avtomobilskem trgu kar uspešno, saj je prodaja novih avtomobilov za 5,6 odstotka presegla predlansko, ki pa je bila druga najslabša v zgodovini samostojne države. In prodajne številke so daleč od tistih iz najuspešnejši let, ko so slovenski kupci registrirali tudi po 70.000 in še celo nekaj več novih štirikolesnikov. Razlogi za slabo statistiko so znani, najprej epidemija, nato zdesetkane dobave zaradi krize s preskrbo polprevodnikov in slednjič tudi krepko povišane cene, ki so se pri nekaterih avtomobilih povzpele do meja dobrega okusa.
V ospredju Volkswagen in Škoda
Po statistiki Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije je bilo lansko leto najbolj uspešno za znamko Volkswagen s 7.273 avtomobili, oziroma s 14,9-odstotki tržne pogače, na drugo mesto se je uvrstila Škoda (5.325 oziroma 10,9-odstotni delež), na tretjo stopničko zmagovalnega odra pa Renault (4.625 oziroma 9,5-odstotni delež). Med vsemi lani prodanimi osebnimi avtomobili je bilo električnih 12.584 oziroma 38,6 odstotka več kot predlani.
Najbolj priljubljen model pri slovenskih kupcih je bila lani Škoda Octavia (1.694), ki očitno dobro kljubuje staranju, medtem ko se je nekdanji prvak Renault Clio (1.329), ki po jesenski prenovi ponovno prihaja (tudi) iz novomeškega Revoza. Tretje mesto je pripadlo Renaultu Capturju (1.146), v igri za zmagovalni oder pa sta bila še dva prodajno skoraj izenačena avtomobila Volkswagen T-Roc (1.133) ter Toyota Yaris Cross (1.115).
Tudi pri dostavnikih v plusu
Čeprav je v prvi polovici lanskega leta kazalo, da bo prodaja lahkih gospodarskih vozil še nekoliko nižja kot leta 2022, se je v jesenskih mesecih slika spremenila in prodajna krivulja se je obrnila navzgor. Prodaja se je povečala na 7.686 vozil, kar pomeni 7,7 odstotni prirast, kljub temu, da so težave z dobavami še večje kot pri osebnih avtomobilih.
Med lahkimi gospodarskimi vozili je zmagovalec Renault (1.748 oziroma 22,7-odstotni tržni delež), s krepkim zaostankom je drugo mesto zasedel Ford (1.293 oziroma 16,8-odstotni delež) in tretje Volkswagen (1.164 oziroma 15,1-odstotni delež).
Med modeli so prva tri mesta zasedli Renault Master (757), ki spomladi prihaja v novi generaciji, Ford Transit Custom (674), ki je pravkar zapeljal na slovenski trg v novi podobi in Citroen Jumper (519), ki ga prav tako čaka posodobitev.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"