Prišli smo do konca serije najbolj branih testov posameznih desetletij – in morda največjega presenečenja na prvem mestu.
Prihajamo v zadnje desetletje zbirke naših testov. Desetletje, ki je minilo le pred nekaj meseci. A čeprav smo tako kot pri vseh štirih desetletjih do zdaj v izbor vključili prav vse teste od začetka posamezne dekade pa do njenega konca, so se na prvih desetih mestih z izjemo enega znašli testi, ki datirajo v njeno prvo polovico, do vključno leta 2014. Ob tem je mogoče opaziti, da le dva od avtomobilov ne prihajata bodisi iz Nemčije bodisi iz Francije. No, za prvega na lestvici tudi to ne velja povsem.
1. Dacia Logan MCV 1.5 dci 75 Lauretate (2014)
Renault je z vračilom znamke Dacia na evropske trge kmalu po prelomu tisočletja ustvarila novo tržno nišo – razred relativno preprostih, a zanesljivih in cenovno dostopnih avtomobilov. Tako kot drugod je tudi pri nas znamka sprva naletela na nekoliko hladen odziv, a se Romuni s francosko podporo v ozadju niso dali in so počasi začeli nabirati kupce. Vztrajnost se je nedvomno splačala, še posebno ko sta na trg zapeljala terenski Duster in nova generacija modela Logan – tokrat tudi v karavanski izvedbi, ki se je kupcem najbolj priljubila; še zlasti pa taksistom v Ljubljani. Tudi to pa je brez dvoma neke vrste kompliment.
2. Peugeot 2008 1.6 e-HDi 84 kw Allure (2013)
Peugeot morda ni bil prvi v razredu križancev segmenta B na trgu. Pred njim sta recimo svojo premiero doživela Renault Captur pa tudi Opel Mokka. A Peugeotu je nekako uspelo bistvo: model 208 prenesti tudi v križanskega brata, v razred, ki je v treh konfekcijskih številkah Peugeotu pomagal priti med najbolj dobičkonosne avtomobilske znamke v Evropi. Zahvala za to gre sicer v največji meri modeloma 3008 in 5008, a tudi 2008 je v tej enačbi sila pomemben člen.
3. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 103 kw Bluemotion Highline (2011)
Passat sedme generacije je na trg prišel nekoliko hitreje, kot smo pred desetletjem pričakovali. Sledil je Golfu sedme generacije, in čeprav je to pomenilo, da je (bil) oblikovno deležen manjših sprememb, kot bi jih pričakovali pri menjavi generacij, je vseeno prinesel kup novosti. Med drugim tudi evolucijsko izvedbo dvolitrskega dizla, ki je, tako kot pri predhodniku – in nasledniku – postal najbolj priljubljena izbira med kupci. Še sreča, da se je pojavil tudi v testniku, kar mu je zagotovo vsaj nekoliko pomagalo do visoke uvrstitve na lestvici.
4. Citroen C4 Picasso 1.6 HDi Exclussive Airdream (2013)
Citroën C4 Picasso je na pozitiven odziv naletel že s svojo prvo generacijo. Ne nazadnje je med vsemi testi, ki smo jih zbrali v letih 2000–2009 zasedel prvo mesto. Nič čudnega torej, da je med najbolj branimi (mimogrede, z enakim motorjem) pristal tudi v drugi generaciji. No, morda mu je do tega pomagala tudi bogata oprema testnega primerka, ki je bil med drugim odet v živo rdečo barvo, notranjost pa je krasila zanimiva ter prav nič sramežljiva kombinacija črnega in svetlega usnja.
5. Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI Comfortline (2014)
Volkswagnovemu Golfu smo v zadnjih dneh in tednih namenili že precej papirja in črnila (in še ga bomo), saj je nedavno v Slovenijo zapeljal v svoji osmi generaciji. Zanimivo pa je, da med našimi testi (vsaj zaenkrat) največje zanimanje požela njegova prejšnja generacija, konkretno izvedba s karavanskim zadkom in pa najšibkejšim, 1,6-litrskim 105-'konjskim' oziroma 77-kilovatnim dizlom ter opremo Comfortline – kombinacija, ki brez dvoma velja za najbolj družinsko naravnano.
6. Mazda CX-3 G120 Revolution (2015)
Najnovejši med deseterico najbolj branih testov preteklega desetletja. In medtem ko smo nekoliko višje zapisali, da je Peugeot 2008 postal ena izmed zvez križancev segmenta B, si je tudi CX-3 s prihodom na trg odrezal zajeten del pogače. Povsem razumljivo, saj je Mazdi uspelo malemu križancu podariti vse lastnosti preostalih vozil modelne palete, vključno s sodobnim videzom, napredno tehnologijo in unikatnostjo.
7. Volkswagen Golf Sportsvan 1.6 TDI BMT Comfortline (2014)
Volkswagen je kar nekoliko pozno vstopil v razred srednje velikih družinskih enoprostorcev, ki ga je z Megane Scenicom Renault ustanovil sredi 90. let. A Golfu Plus je kljub temu uspelo prepričati dovolj kupcev, da je v sedmi Golfovi generaciji dobil nadaljevanje po imenu Sportsvan. No, ne ravno nadaljevanje, saj je deset let po Plusu Sportsvan prinesel velik napredek, predvsem z vidika prostornosti in posledično tudi družinske uporabnosti.
8. Ford Focus C-Max 1.0 Ecoboost 92 kw Titanium (2013)
Ford velja za enega izmed začetnikov tako imenovanega downsizinga ali vgrajevanja majhnih, a zmogljivih, po možnosti zgolj litrskih turbo trivaljnikov v moderne avtomobile. Po tem, ko je eksperiment z enim od njih uspel že v Fiesti, so šli še korak naprej in ga namenili tudi Focusu ter celo Focus C-maxu. Dvom o smiselnosti te poteze je bil pred testom, razumljivo, prisoten, a kot se je izkazalo (in kot si lahko s sledenjem zgornji povezavi preberete tudi sami), je zadeva več kot prepričala
9. Audi A4 Avant 2.0 TDI (2012)
Medtem ko je njegov bližnji sorodnik Passat leto prej doživel pravo posodobitev, so pri Audiju leta 2012 modelu A4 namenili le medgeneracijsko posodobitev. S tem je sicer dobil nekoliko posodobljen sprednji del ter nekaj novih tehnoloških rešitev, v osnovi pa je šlo še vedno za enak avtomobil, kot je bil tisti, ki se je na lestvico najbolj branih testov uvrstil tudi v desetletju pred tem.
10. Ford Focus karavan 1.6 Tdci 85 kw Titanium (2011)
Volkswagen Golf že dolgo velja za prvaka segmenta C pri nas in v Evropi. Kljub temu pa se mu je že s prvo generacijo po robu odločno postavil naslednik Forda Escort, model Focus. No, ta je do svoje tretje generacije še precej dozorel in po mnenju številnih postal najboljši kompromis med udobjem, varnostjo, uporabnostjo in kakovostno vozniško izkušnjo. S paketom opreme Titanium je prepričal tudi nas.
Preberite še:
- Deset v vrsto: najbolj brani testi vozil v letih 2000–2009
- Deset v vrsto: najbolj brani testi vozil iz 90. let
- Deset v vrsto: najbolj brani testi vozil iz 80. let
- Deset v vrsto: najbolj brani testi vozil iz 70. let
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji