Skoraj arktične temperature in sneg. Na kaj mora biti pozorni, da ne ostanete ...

22. 1. 2024 | Matjaž Korošak
Deli
Nasveti za brezskrbno vožnjo v zimskih razmerah (foto: Škoda)
Škoda

Nekaj dni skoraj arktičnih temperatur in nekaj centimetrov snega je bilo dovolj za paniko na cestah. In za opozorilo, kaj vse lahko gre narobe, ko zima resno pokaže zobe ... Prazen akumulator, utrujen od mraza, povsem zaledenela stekla, pomrznjene šobe ... Da o zdrsih, gneči, zametih niti ne govorimo. Na kaj torej paziti?

Marsikje so zimske službe res zatajile - marsikje pa so bili za nedavne težave v prometu krivi kar - vozniki sami. Slaba ali pomanjkljiva oprema, nepoznavanje razmer, podcenjevanje podlage in temperatur, pa tudi precenjevanje svojih sposobnosti. In sposobnosti vozila, vključno s slabim vzdrževanjem in (ne)pravilno (zimsko) opremo. Zatorej - kaj in kako v zimo in na cesto, da bo čim manj stresno in boleče?

Predvsem dogovorno in zmerno, s pravilnim načrtovanjem poti, dobro opremo (nujno in priporočeno) pa tudi s pravilno vzdrževanim in opremljenim avtom. In dobro mero samokritičnosti (vozniškega znanja) ...

Temperature pod ničlo, sneg, led, pesek, sol – vse to so agresivne razmere, ko je treba za svojo varnost, udobje in brezhibnost vozila še posebno skrbeti.

Temperature pod ničlo, sneg, led, pesek, sol – vse to so agresivne razmere, ko je treba za svojo varnost, udobje in brezhibnost vozila še posebno skrbeti.

Škoda

Temperature pod ničlo, voda, led, pesek ... – vse to so agresivne razmere, ko je treba za svojo varnost, udobje in brezhibnost vozila še posebno skrbeti. Za najnujnejšo regulativo na cesti skrbi država s posebnimi predpisi, toda večino tega morate kot odgovoren in vesten voznik še vedno narediti sami.

Razmišljate o nakupu avtomobila s štirikolesnim pogonom? To so stvari, ki jih morate vedeti

Tu je zbranih nekaj nasvetov, kako in zakaj poskrbeti za avto, preden bo cesta poledenela ali zapadel prvi sneg.

Pnevmatike

Zimske pnevmatike so ključen element vozila za vožnjo v pravih zimskih razmerah, zato bi vas učili krive vere, če bi rekli, da jih ne potrebujete. Za zimske pnevmatike trenutno s stališča zakonodaje veljajo tiste, ki imajo na boku oznako M+S, imeti pa morajo vsaj tri milimetre profila po celotni površini pnevmatike (seveda pa je treba takoj dodati, da je to skrajni minimum). Več o pnevmatikah M+S  si lahko preberete TUKAJ.

Še varnejši boste, če gledate, da ima pnevmatika oznako stilizirane gore s tremi vrhovi. Ta namreč označuje pnevmatiko, ki je primerna za vse zimske razmere. Vredno je omeniti še, da so okoli nas države, ki imajo malce drugačne datume okoli obvezne zimske opreme (odličen vir je spletna stran AMZS).

Pravilna hramba letnih pnevmatik je zelo pomembna. Tukaj najdete nekaj nasvetov, kako jim s pravilnim shranjevanjem podaljšate življenjsko dobo.

Zimske pnevmatike so ključen element vozila za vožnjo v pravih zimskih razmerah, zato bi vas učili krive vere, če bi rekli, da jih ne potrebujete. Za zimske pnevmatike trenutno s stališča zakonodaje veljajo tiste, ki imajo na boku oznako M+S, imeti pa morajo vsaj tri milimetre profila po celotni površini pnevmatike (seveda pa je treba takoj dodati, da je to skrajni minimum).

Zimske pnevmatike so ključen element vozila za vožnjo v pravih zimskih razmerah, zato bi vas učili krive vere, če bi rekli, da jih ne potrebujete. Za zimske pnevmatike trenutno s stališča zakonodaje veljajo tiste, ki imajo na boku oznako M+S, imeti pa morajo vsaj tri milimetre profila po celotni površini pnevmatike (seveda pa je treba takoj dodati, da je to skrajni minimum).

Continental

Kljub temu pa glede na dejstvo, da je pravih snežnih dni vsaj v večjem delu nižinskega sveta malo, obstaja možnost, da zimo preživite tudi s kompletom dobrih letnih pnevmatik (zakon dovoljuje izjemo za primorsko regijo). Seveda zakon dovoljuje tudi uporabo letnih pnevmatik pod pogojem, da imate v prtljažniku verige za pogonska kolesa.

Če sta pri hiši dva avtomobila, lahko »preobujete« le enega in z drugim zimsko vožnjo omejite na dni, ko na cestah ni pričakovati pravih zimskih razmer. Če voženj ne morete preložiti ali predvidevati, pa brez nadaljnje razprave svoj avtomobil opremite z zimskimi pnevmatikami. Celoletne pnevmatike so v zadnjih letih izjemno napredovale, še vedno pa predstavljajo kompromis. Tak, ki ima smisel, če imate možnost preskočiti dneve, ko sta zima in sneg najbolj intenzivna in vas vožnja ne bo zanesla v hribovite predele.

Tukaj si lahko preberete letošnji test pnevmatik dimenzij 205/60R16 H in 225/45R17 H, lani pa smo objavili tudi test dimenzij 185/65 R15 T in 215/60 R16 H.

Verige

Snežne verige so za večino avtomobilistov izhod v sili, za redke pa kljub zimskim pnevmatikam nujen del obvezne opreme. Posebno še, če se odpravljate v visokogorje, kjer je ponekod uporaba verig lahko celo obvezna (to preverite pred odhodom). Vsakega nadomestka verig zakonodaja tudi ne priznava kot verige, zato le preverite pri prodajalcu, kaj kupujete. Poleg tega, da omejujejo hitrost vožnje, so praviloma tudi nepraktične pri montaži, zato velja pravilo, da poskusite s 'suho vajo', preden odpeljete v trdo zimo.

Akumulator

Imejte v mislih, da je življenjska doba originalno vgrajenih akumulatorjev nekje od šest do sedem let, življenjska doba akumulatorjev, kupljenih v poprodaji, pa približno tri do štiri leta. Poskrbite, da so med mirovanjem vozila iz vtičnic avtomobila izklopljeni vsi polnilni podaljški za telefone, navigacije in podobne naprave. Če ima avto med zagonom težave, pa je zdaj skrajni čas za razmislek o novem.

Za vas smo zbrali tudi nekaj nasvetov, ki vam bodo prav prišli pri nakupu novega akumulatorja.

Občasno, ne samo pred zimo, je priporočljivo pregledati in očistiti akumulatorske priključke in po potrebi dopolniti elektrolit v celicah.

Občasno, ne samo pred zimo, je priporočljivo pregledati in očistiti akumulatorske priključke in po potrebi dopolniti elektrolit v celicah.

Einhell

Prezračevanje

Zarošena stekla in slaba vidljivost je zadnje, kar potrebujete v zimskih razmerah, zato pravočasno poskrbite za menjavo filtrov klimatske naprave in odstranjevanje posušenega listja ter morebitnih smeti. Nikar ne izklapljajte kompresorja klimatske naprave; to bo sistem opravil sam, razen če imate še ročni sistem.

Seveda pa je smiselno občasno očistiti vetrobransko steklo tudi z notranje strani, kjer se postopoma nabira vse več umazanije, ki povzroča nezaželeno bleščanje ponoči in v dežju. V hudem mrazu lahko vlaga, ki se tako nabere na notranji strani stekel, tudi zamrzne!

Pravočasno poskrbite za menjavo filtrov klimatske naprave.

Pravočasno poskrbite za menjavo filtrov klimatske naprave.

Jure Šujica

Čiščenje vozila

Zavedati se morate, da ste dolžni po zakonu očistiti vozilo (snega in ledu) preden se vključite v promet. Tudi s strehe, predvsem pa s steklenih površin, ogledal ... Zatorej je koristno imeti v avtu kvalitetno strgalko (in dovolj dolgo metlico ali pa kombinnacijo), za trdovraten let in srež na oknih pa lahko pomaga posebno pršilo na osnovialkohola, ki mu uspe raztopiti led.

Gorivo

KLjub nizkim temperaturam ni resnične potrebe, da bi v gorivo dolivali aditive proti zamrzovanju, saj za to poskrbijo že prodajalci goriva. Filter goriva lahko pomembno vlogo odigra predvsem pri avtomobilih z dizelskim motorjem. V zimskem času nikoli ne vozite s praznim rezervoarjem goriva. Priporočamo vsaj polovico rezervoarja, skrajni minimum je četrtina.

Tukaj najdete kazni, ki vas čakajo, če kršite "zimske" prometne predpise.

Prihajajo zimske razmere, na katere se bo potrebno dobro pripraviti.

Prihajajo zimske razmere, na katere se bo potrebno dobro pripraviti.

Profimedia

Pranje vetrobranskega stekla

Preverite delovanje sistema za dovajanje čistilnega sredstva na stekla in se po potrebi poigrajte z nastavitvijo šobe. Če pranje ne deluje, sledite gumijasti cevki od šobe do črpalke in v devetih od desetih primerov boste sami odkrili in odpravili vzrok težave. Ne varčujte s sredstvom za pranje stekel, kajti ob zmrzali lahko tekočina pomrzne na steklu, hkrati pa vam zamrznejo šobe in cevi. V prtljažniku je pametno imeti vsaj kakšno rezervno plastenko.

Občasno je smiselno očistiti vetrobransko steklo tudi z notranje strani, kjer se postopoma nabira vse več umazanije, ki povzroča nezaželeno bleščanje ponoči in v dežju. Vlaga, ki se tam nabira, lahko tudi zamrzne.

Občasno je smiselno očistiti vetrobransko steklo tudi z notranje strani, kjer se postopoma nabira vse več umazanije, ki povzroča nezaželeno bleščanje ponoči in v dežju. Vlaga, ki se tam nabira, lahko tudi zamrzne.

Continental

Prtljažni prostor

Nekaj prtljažnega prostora le namenite predmetom, ki bi jih v zimskem času moral imeti vsak preudaren voznik. Ne pozabite na odejo, strgalo za led, metlico za sneg, zložljivo lopato (če vozite po terenu), rokavice (da vam ne primrznejo roke), razpršilo za odmrzovanje stekel in razpršilo za odmrzovanje ključavnice (če ni daljinskega odklepanja) ter morda celo svetilko. Tudi vlečna vrv ne bo škodila.

Preberite še:

Tovarna tega legendarnega malčka dokončno zapira svoja vrata