Ferrari

Zgodovino avtomobilske tovarne Ferrari je s svojim delom obeležil predvsem njen ustanovitelj Enzo Ferrari, ki se je 18. februarja 1898 rodil v italijanski Modeni. Leta 1929 je v okviru Alfa Romea ustanovil oddelek Scuderia Ferrari, leta 1939 pa je odšel na svoje in se v Modeni lotil razvoja lastnih dirkalnikov. Leta 1943 se je tovarna preselila v Maranello in se leta 1946 preimenovala v Ferrari. Leta 1947 je iz nje …

Zgodovino avtomobilske tovarne Ferrari je s svojim delom obeležil predvsem njen ustanovitelj Enzo Ferrari, ki se je 18. februarja 1898 rodil v italijanski Modeni. Leta 1929 je v okviru Alfa Romea ustanovil oddelek Scuderia Ferrari, leta 1939 pa je odšel na svoje in se v Modeni lotil razvoja lastnih dirkalnikov. Leta 1943 se je tovarna preselila v Maranello in se leta 1946 preimenovala v Ferrari. Leta 1947 je iz nje pripeljal prvi avtomobil Ferrari 125S, leto pozneje pa je Ferrari prvič sodeloval tudi na dirki Formule 1. Scuderia Ferrari je s tem postala najstarejše moštvo Formule 1. V petdesetih in šestdesetih letih so nastali Ferrarijevi klasični avtomobili 250 GT, 275 GTB, Dino 206 GT in 365 GTB4 Daytona. V sedemdesetih letih so iz Maranella med drugim pripeljali Dino 246 GTS, 308 GT4, 512 BB in Spider 308 GTS, v začetku osemdesetih pa Mondial 8 in 512 BBi. Leta 1984 sta ljubitelje osupnila GTO in Testarossa, tri leta pozneje pa je Ferrari štiridesetletnico proslavil z brezkompromisnim cestnim dirkalnikom F40, ki ga je leta 1995 nasledil bolj uglajeni F50. Leta 1988 je imel Fiat v lasti že devet desetin Ferrarijevih delnic. V devetdesetih letih so v Ferrariju poleg F50 razvili še 456 GT/GTA, 512 M, 550 Maranello in 360 modeno z različico Spider. Leta 2002 so se ustanovitelju tovarne poklonili z modelom enzo ferrari, leta 2004 pa so predstavili F 430. Ferrari danes izdeluje avtomobile z osemvaljnimi in dvanajstvaljnimi motorji.

Testi

Ferrari 612 Scaglietti F1-A

Ferrari F 430 Spider F1

Ferrari F 355 Berlinetta

Ferrari 348 Challenge

Ferrari Mondial

Ferrari 400i

Ferrari Amerispec 512 BB

Ferrari 308 GTBi

Ferrari 308 GTS

Ostali članki

Največji Ferrari je dobil najbolj zmogljivo evolucijsko izpeljanko

Pod pokrovom moderne reinkarnacije Ferrarija 250 GTO bo grmel 12-valjnik

Ferrari po pol stoletja nazaj v novi kraljevski razred prvenstva WEC!

Fiat panda znova dokazuje, da v snegu z njo ni šale (video)

Galerija: to je 10 najdražjih avtomobilov letošnjih dražb

Je Ferrari vendarle dobil novega generalnega direktorja?

Je Ferrari že vrgel rokavico Lamborghiniju in Huracanu STO?

Premiera: prvi Ferrarijev priključni hibrid kokipt nastavil soncu

Ferrari 250 GTO doživlja moderno reinkarnacijo - a z dodatkom

24 ur Le Mansa 2020 - Toyota še enkrat več na najvišjo stopničko