Najbolj brano v 2021: Novice in dogajanje, ki je zaznamovalo leto 2021

Na področju motociklizma se je letos dogajalo marsikaj, najbolj pa so vas tokrat pritegnile novice iz sveta motokrosa.

Najbolj brano v 2021: Novice in dogajanje, ki je zaznamovalo leto 2021 (foto: Arhiv AM) Arhiv AM
30. 12. 2021

Na področju motociklizma, predvsem pa na področju motošporta je v Sloveniji zadnja leta v ospredju motokros. Zasluge za to gredo seveda Timu Gajserju, večkratnemu svetovnemu prvaku razreda MXGP, ki velja za vzor tudi številnim mlajšim nadobudnim dirkačem. Tudi zato ni presenetljivo, da so svet motociklizma v Moto magazinu v letu 2021 zaznamovale novice s tega področja. Žal nekatere izmed njih tudi tragične.

Pri devetnajstih letih nas je zapustil motokrosist Rene Hofer

Vest, ki je močno zaznamovala svet motociklizma je bilo tragično slovo Reneja Hofer. 19-letni motokrosist je bil namreč eden izmed 11 turnih smučarjev, ki jih je v začetku decembra na gori Lackenspitze zasul snežni plaz. Večina smučarjev se je sicer rešila, mlad dirkač ekipe KTM, ki je sicer zastopa barve ekipe KTM v razredu MX2 pa je skupaj z dvema prijateljema te sreče ni imel.

MXGP: bo kazen za Gajserja usodna? (video)

Po lanski skoraj dominantni sezoni v razredu MXGP se je Timu Gajserju letos naslov svetovnega prvaka le za las izmuzinil, saj so bile možnosti za osvojitev pokopane šele z zadnjo dirko. So se pa že precej zmanjšale po novembrski dirki v Mantovi, ko je Gajser presekal zavoj in namesto na tretjem, prvo dirko končal na osmem mestu, ter tako izgubil kar precej točk v boju za skupno lovoriko.

MXGP: Govorice so se uresničile: Gas Gas bo naslednje leto krojil vrh

KTM že od nekdaj velja za eno največjih imen v svetu motokrosa. Tudi zato je povsem razumljivo, da so prisotni v vseh kategorijah tekmovanja za svetovno prvenstvo. Nenazadnje ima v svojih vrstah tudi enega najboljših mladih dirkačev zadnjih let, Jorgeja Prado, ki pa bo v novi sezoni zastopal barve španske ekipe Gas Gas. Ob tem je seveda potrebno omeniti, da gre za ekipo v lasti KTM-a, kljub temu pa bo to za mladega Španca precejšna čast.

Vozili smo: PIaggio Beverly 300 HPE in 400 HPE (2021)

Znamko Piaggio v prvi vrsti najbolj povezujemo z njihovim najstarejšim modelom motocikla, Vespo. No, njihov drug najpomembnejši model pa je brez dvoma Beverly, skuter, ki ga zaznamujejo kolesa večjega premera. Ta je na trgu že 20 let, v začetku leta pa je doživel obsežno prenovo, zaradi česar je mogoče govoriti že o povsem novem modelu. Ta je sicer na tržišče prišel v kombinaciji s 300- in 400-kubičnim motorjem. Poleti pa smo ga prejeli tudi na podaljšani test.

Kolekcija za ljubitelje: Tim Gajser – Tiga243

Tim Gajser si je v minulih letih med ljubitelji motokrosa doma in v tujini pridobil številne oboževalce in privržence. Velika baza navdušencev si je ob tem seveda želela tudi oblačil z logotipom Makolčana, s katerimi jim je postregel maja letos. Predstavil je namreč lastno blagovno znamko Tiga243, ki zajema majice, jope, jakne, različne kape, obeske, nalepke in bidon za vodo ter maske za obraz.

Honda CB 350 RS - pripravljena za Evropo?

Honda že leta dodbra jaha retro valove, ki so zajeli svet motociklizma, sprva z nekoliko večjimi modeli, od konca lanskega leta pa tudi z motocikli manjših delovnih prostornin. To ji je uspelo z modelom CB 350, kateremu so letos dodali še izvedbo CB 350 RS. Ta se ponaša z v osnovi enakimi karakteristikami in zmogljivostmi, za športen videz pa je prejela novo grafično podobo in nekaj drugih dodatkov.

MXGP: Prvi prestopi se že vrstijo

Dogajanje v svetu motokrosa nikoli ali pa le redko potihne. Ko tekmovališča v zimskem času samevajo, se ekipe praviloma ubadajo s pripravami na novo sezono. In medtem ko dirkači kilometre nabirajo na testnih poligonih, vodstva ekip skrbijo za to, da v svoje vrste pripeljejo najboljše dirkače. Moštva je tako le nekaj tednov po končani sezoni zamenjalo kar sedem dirkačev, med njimi tudi naš Jan Pancar, ki se je odpravil na smostojno pot.

Prihaja nova Yamaha R7, vendar z dvovaljnim motorjem!

Yamaha velja v segmentu srednje velikih in velikih športnih motociklov za uveljavljeno ime, zasluge za to pa gredo modeloma R1 in R6. Na žalost številnih pa se je slednji pred časom poslovil iz ponudbe. No, že spomladi pa so na dan prišle informacije, da štirivaljni R6 dobiva zamenjavo z nekoliko zmogljivejšim dvovaljnikom v povsem novem motociklu z oznako R7. Govorice so se izkazale kot resnične, saj je R7 že zapeljal na tržišče.

Test: Yamaha Tricity 300

Trikolesniki so posebneži v svetu motociklov, zaradi česar je razumljivo, da trg vsaj zaenkrat še ni preplavljen z več kot zgolj nekaj modeli, ki jih po vrhu vsega ne videvamo prav pogosto na cesti. A ne glede na to, da so mnenja o njih deljena - nekateri jih občudujejo, spet drugi nanje gledajo zviška ter s precejšnjo mero prezira - velja zanje precejšnje zanimanje. To dokazuje tudi Tricity, ki je bil najbolj bran test iztekajočega leta, čeprav se je v naši floti znašel že poleti leta 2020.

Napoved: Aprilia Caponord V4 - poteza, ki si je konkurenca gotovo ne želi

Italijanska znamka Aprilia trenutno segmentu velikih enduro motociklov po slovesu Caponorda 1200 ne posveča prav velike pozornosti. A to bi se kmalu utegnilo spremeniti. Septembra so namreč na dan prišle infomracije, da Italijani pripravljajo povsem nov model, Caopnord, ki naj bi ga poganjal že znani V4 motor z močjo med 118 in 125 kilovati. Kdaj naj bi ta prišel na trg sicer še ni znanom, verjetno pa prav kmalu vendarle ne.