Ford

Zgodovina Forda se je začela junija 1903, njegov prvi model pa je bil ford A, ki so ga že leta 1904 ponujali tudi v Evropi. Pravi prodor je ustanovitelju tovarne Henryju Fordu uspel z oktobra 1908 predstavljenim Fordom T, ki je bil zaradi uvedbe tekočega traku razmeroma poceni. Po okrog 15 milijonih izdelanih primerkov ga je šele leta 1927 nasledil Ford A. Ford je potem precej ločil ameriški in evropski …

Zgodovina Forda se je začela junija 1903, njegov prvi model pa je bil ford A, ki so ga že leta 1904 ponujali tudi v Evropi. Pravi prodor je ustanovitelju tovarne Henryju Fordu uspel z oktobra 1908 predstavljenim Fordom T, ki je bil zaradi uvedbe tekočega traku razmeroma poceni. Po okrog 15 milijonih izdelanih primerkov ga je šele leta 1927 nasledil Ford A. Ford je potem precej ločil ameriški in evropski modelni liniji, saj je v ZDA leta 1932 predstavil zmogljivi model Ford V8, v Evropi pa Ford Eight/6CV/Köln z 933-kubičnim štirivaljnikom. Po drugi svetovni vojni so Fordovo ameriško dejavnost najbolj zaznamovali predvsem Mustang, Thunderbird in poltovornjak Ford F, v osemdesetih letih Taurus in Sable, v devetdesetih letih pa Contour kot ameriški Modeo. Evropski Ford je iz druge svetovne vojne sicer popeljal v bistvu predvojni V8 Pilot, sodobne čase pa sta v Veliki Britaniji leta 1950 napovedala Consul in Zephyr, v Nemčiji pa leta 1955 Taunus. Leta 1959 je iz angleške tovarne prišel model 105E Anglia. Leta 1962 je nemški Ford s Taunusom 12M uvedel sprednji pogon, britanski odgovor nanj pa je bila Cortina, ki je leta 1963 dobila tudi zmogljivo različico Lotus Cortina. Tedaj je uspehe na dirkališčih dosegal Ford GT40. Leta 1967 je evropski Ford končno združil moči in leta 1968 kot prvega vseevropskega Forda predstavil Escorta, ki mu je čez dobro leto sledil športni kupe Capri. Kot otrok naftne krize je leta 1976 nastala majhna Fiesta s prednjim pogonom, ki ga je imel tudi leta 1980 predstavljeni Escort, leta 1982 pa je Cortino in Taunusa nasledila Sierra. Leta 1993 je sprednji pogon tudi v Fordov srednji razred pripeljal Mondeo. Leta 1998 je Focus napovedal »new edge design« in leta 2003 dobil tudi enoprostorsko različico C-Max. Novemu Galaxyju se je leta 2006 pridružil športni S-Max, enoprostrce pa je navzdol zaokrožil še B-max. Leta 2008 je Ford v razred športnih terencev vstopil s Kugo.

Testi

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid (114 kW) ST-Line X (2020)

Puma dlako menja, a narave nikoli

Kratki test Ford Ranger Raptor

AVZ

Kratki test: Ford Focus ST Karavan 2.0 EcoBlue 140 kW (190 KM) (2020)

Mini globalist

Kratki Test: Ford Ranger 2.0 EcoBlue 157 kW, 10AT, dvojna kabina 4 x 4

Dvojno poslanstvo

Kratek test: Ford Ka+ 1.2 TI VCT

Najboljši odidejo na vrhu

Kratki test: Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost (2019)

Tourneo Courier 1.0 EcoBoost - Stara šola

Zeleni Mondeo

Kratek test: Ford Mondeo Titanium Hibrid Karavan

To je to

Kratki test: Ford Mustang GT

Kratek test: Ford Focus Wagon 2.0 EcoBlue Active Business

Mešanček

Podaljšani test: Ford Focus 1.5 EcoBlue

Dobro sprejet

Ostali članki

Ford Fiesta je postala še bolj varčna

25 najboljših avtomobilov vseh časov (po izboru Playboya)

Razkrivamo: Ford obuja še eno legendarno izvedbo Mustanga

Volkswagen potrdil povezovanje s Fordom - to so načrti za prihodnost

Na kaj moramo biti pozorni pri razkuževanju avta?

Najbolj očitno ni vedno najboljše

Fordovi delavci pripravljeni na zagon proizvodnje

Fordova športna družina ST dobiva tretjega člana

Ken Block bo po novem dirkal z Lisjakom

Ford podvojil moč najmočnejšega Mustanga – z elektriko!

Ford predstavlja aktivne rešitve za zmanjšanje hrupa v vozilih

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri