Ford

Zgodovina Forda se je začela junija 1903, njegov prvi model pa je bil ford A, ki so ga že leta 1904 ponujali tudi v Evropi. Pravi prodor je ustanovitelju tovarne Henryju Fordu uspel z oktobra 1908 predstavljenim Fordom T, ki je bil zaradi uvedbe tekočega traku razmeroma poceni. Po okrog 15 milijonih izdelanih primerkov ga je šele leta 1927 nasledil Ford A. Ford je potem precej ločil ameriški in evropski …

Zgodovina Forda se je začela junija 1903, njegov prvi model pa je bil ford A, ki so ga že leta 1904 ponujali tudi v Evropi. Pravi prodor je ustanovitelju tovarne Henryju Fordu uspel z oktobra 1908 predstavljenim Fordom T, ki je bil zaradi uvedbe tekočega traku razmeroma poceni. Po okrog 15 milijonih izdelanih primerkov ga je šele leta 1927 nasledil Ford A. Ford je potem precej ločil ameriški in evropski modelni liniji, saj je v ZDA leta 1932 predstavil zmogljivi model Ford V8, v Evropi pa Ford Eight/6CV/Köln z 933-kubičnim štirivaljnikom. Po drugi svetovni vojni so Fordovo ameriško dejavnost najbolj zaznamovali predvsem Mustang, Thunderbird in poltovornjak Ford F, v osemdesetih letih Taurus in Sable, v devetdesetih letih pa Contour kot ameriški Modeo. Evropski Ford je iz druge svetovne vojne sicer popeljal v bistvu predvojni V8 Pilot, sodobne čase pa sta v Veliki Britaniji leta 1950 napovedala Consul in Zephyr, v Nemčiji pa leta 1955 Taunus. Leta 1959 je iz angleške tovarne prišel model 105E Anglia. Leta 1962 je nemški Ford s Taunusom 12M uvedel sprednji pogon, britanski odgovor nanj pa je bila Cortina, ki je leta 1963 dobila tudi zmogljivo različico Lotus Cortina. Tedaj je uspehe na dirkališčih dosegal Ford GT40. Leta 1967 je evropski Ford končno združil moči in leta 1968 kot prvega vseevropskega Forda predstavil Escorta, ki mu je čez dobro leto sledil športni kupe Capri. Kot otrok naftne krize je leta 1976 nastala majhna Fiesta s prednjim pogonom, ki ga je imel tudi leta 1980 predstavljeni Escort, leta 1982 pa je Cortino in Taunusa nasledila Sierra. Leta 1993 je sprednji pogon tudi v Fordov srednji razred pripeljal Mondeo. Leta 1998 je Focus napovedal »new edge design« in leta 2003 dobil tudi enoprostorsko različico C-Max. Novemu Galaxyju se je leta 2006 pridružil športni S-Max, enoprostrce pa je navzdol zaokrožil še B-max. Leta 2008 je Ford v razred športnih terencev vstopil s Kugo.

Testi

Podaljšani test: Ford Kuga 2.0 TDCI ST-Line (2021)

...In zato podaljšano-testni Ford šele z drugim pogledom razkrije več

Kratki test: Ford Puma 1.0 ST-Line X Vignale Aut (2021)

Samo še ta izvedba je manjkala

Kratki test: Ford Kuga ST-Line X 2.5 Duratec (2021)

PHEV ali FHEV, to je zdaj …

Kratki test: Ford Ecosport Active 1.0 EcoBoost 92 kW (125 KM) (2021)

Videz vara

Kratki test: Ford Grand Tourneo Connect 1.5 Connect 1.5 (2021)

Mojster številnih talentov

Kratki test: Ford Puma 1.0 Titanium X mHEV (2021)

Še najmanj križanca

Kratki test: Ford Focus Active Karavan 1.0 (2021)

Vsaj do vikenda vas bo zagotovo pripeljal

Kratki test: Ford Fiesta Titanium 1.0 EcoBoost mHEV (2020)

Blagi hibrid, ki ga občutiš?

Test: Ford Focus ST 2,3 EcoBoost (2020)

Motorni 'downsizing' mu niti pod razno ne diši

Test: Ford Kuga 2.5 ST PHEV (2020)

Takšnega Forda pa še ni bilo

Ostali članki

Fordov pravi globalni igralec prihaja povsem osvežen - tudi pod motornim pokrovom, kjer prinaša prijetno presenečenje

TV zvezdnik prodaja zbirko petih klasikov - med njimi tudi pravo legendo!

Ford razkril datum predstavitve novega Rangerja (video)

Preverite, kakšen mučilni režim mora prestati novi Ford Ranger

Premiera: Ford Focus - večjih skrbi ne bo niti če vam ga ukradejo

Premiera: Ford Tourneo Connect - pod Fordovo karoserijo se skriva nekaj več

Utrujenost za volanom? Nova tehologija jo bo prepoznala hitreje

Na poti v Evropo še ena Fordova legenda? Obeti so dobri!

Premiera: Ford Fiesta - odslej bo še bolj mestu prijazna

Video napovednik: Prihaja Avto Magazin TV!