
Zgodovina Forda se je začela junija 1903, njegov prvi model pa je bil ford A, ki so ga že leta 1904 ponujali tudi v Evropi. Pravi prodor je ustanovitelju tovarne Henryju Fordu uspel z oktobra 1908 predstavljenim Fordom T, ki je bil zaradi uvedbe tekočega traku razmeroma poceni. Po okrog 15 milijonih izdelanih primerkov ga je šele leta 1927 nasledil Ford A. Ford je potem precej ločil ameriški in evropski …
Zgodovina Forda se je začela junija 1903, njegov prvi model pa je bil ford A, ki so ga že leta 1904 ponujali tudi v Evropi. Pravi prodor je ustanovitelju tovarne Henryju Fordu uspel z oktobra 1908 predstavljenim Fordom T, ki je bil zaradi uvedbe tekočega traku razmeroma poceni. Po okrog 15 milijonih izdelanih primerkov ga je šele leta 1927 nasledil Ford A. Ford je potem precej ločil ameriški in evropski modelni liniji, saj je v ZDA leta 1932 predstavil zmogljivi model Ford V8, v Evropi pa Ford Eight/6CV/Köln z 933-kubičnim štirivaljnikom. Po drugi svetovni vojni so Fordovo ameriško dejavnost najbolj zaznamovali predvsem Mustang, Thunderbird in poltovornjak Ford F, v osemdesetih letih Taurus in Sable, v devetdesetih letih pa Contour kot ameriški Modeo. Evropski Ford je iz druge svetovne vojne sicer popeljal v bistvu predvojni V8 Pilot, sodobne čase pa sta v Veliki Britaniji leta 1950 napovedala Consul in Zephyr, v Nemčiji pa leta 1955 Taunus. Leta 1959 je iz angleške tovarne prišel model 105E Anglia. Leta 1962 je nemški Ford s Taunusom 12M uvedel sprednji pogon, britanski odgovor nanj pa je bila Cortina, ki je leta 1963 dobila tudi zmogljivo različico Lotus Cortina. Tedaj je uspehe na dirkališčih dosegal Ford GT40. Leta 1967 je evropski Ford končno združil moči in leta 1968 kot prvega vseevropskega Forda predstavil Escorta, ki mu je čez dobro leto sledil športni kupe Capri. Kot otrok naftne krize je leta 1976 nastala majhna Fiesta s prednjim pogonom, ki ga je imel tudi leta 1980 predstavljeni Escort, leta 1982 pa je Cortino in Taunusa nasledila Sierra. Leta 1993 je sprednji pogon tudi v Fordov srednji razred pripeljal Mondeo. Leta 1998 je Focus napovedal »new edge design« in leta 2003 dobil tudi enoprostorsko različico C-Max. Novemu Galaxyju se je leta 2006 pridružil športni S-Max, enoprostrce pa je navzdol zaokrožil še B-max. Leta 2008 je Ford v razred športnih terencev vstopil s Kugo.
Beseda pomehkuženje ima največkrat slabšalni pomen. Od tistega, ki je pomehkužen, običajno ne moremo pričakovati česa posebnega. Ali to velja tudi za avtomobile z blagim …
Ford Focus si je lani z naskokom prislužil laskavi naslov slovenski avto leta, letos pa je končno na voljo tudi v svoji bolj vroči različici …
Pozabite vse, kar ste vedeli o Kugi do zdaj. To je skoraj revolucionarno drugačen avto. sploh če temu dodate še hibridni pogon. Rdeča nit pa …
Fordov limuzinski kombi morda ni med najbolj popularnimi izbirami v tem nišnem segmentu, vseeno pa ponuja dovolj adutov, da je vreden razmisleka.
Po Pumi - Puma. Ne taka, kot smo jo pri Fordu nekoč poznali, a je pri transformaciji od trivratnega kupeja do majhnega mestnega križanca vseeno …
Torej, kaj bomo pa danes naredili? Brado naslonim na dlan, podprto z ročajem lopate. Ah. Ne! S komolcem sem naslonjen na visok blatnik svojega Raptorja, …
Oznaka ST pri Fordu najavlja športnost, a tu sta tudi zmogljiv turbodizelski motor in karavanski zadek. Ali to gre skupaj?
Podobno kot osebni avtomobili so tudi pick-upi tehnološko vse bolj napredni. Lep dokaz je prenovljeni Ranger, ki pa ni zgolj tehnološko napreden, temveč so ga …
Nenavadno je preizkušati avtomobil, ki naj bi bil v fazi odhoda in naj torej ne bi dobil naslednika. Pa tako veliko ima pokazati.
Enoprostorci so vse manj priljubljeni, lahko bi jim celo rekli izumirajoča vrsta. Namesto njih so priljubljeni križanci. A nekateri vseeno potrebujejo ali želijo avto, ki …
Iz virtualnega sveta so ga v fizično podobo prenesli v vsega sedmih tednih.
Obe podjetji imata že dolgo skupno zgodovino, saj sta bili nekaj časa tudi povezani.
Njegovo vlogo bo prevzel med kupci precej bolj priljubljen hibrid.
O tem, zakaj je Ford Focus kot rabljen avtomobil zelo privlačen za kupce. Ne, nikakor ne samo zaradi ugodne cene in pregovorno odličnih in dinamičnih …
Po zgledu sestrske Fieste so ji namestili najzmogljivejšo različico 1,5-litrskega motorja. A za Pumo ST to še ni bilo dovolj.
Leto dni po nastanku ekipe so pri Fordu razkrili povsem nov dirkalnik - ki pa bo pnevmatike uničeval le na virtualnem asfaltu. A pravi avtomobil …
Prva testiranja se že pričenjajo.
55 let po prvi zmagi na dirki za 24 ur Daytone so pri Fordu pripravili prav posebno serijo svojega modela GT.
Težav mu ne počnejo ne oval, ne dirkanje skozi ovinke, pa tudi ne 'klasična' gymkhana.